Τις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα, όλες οι Lancia χαρακτηρίζονταν από το όνομα της μάρκας και την ιπποδύναμη αναφοράς, όπως για παράδειγμα: 12 HP, 18/24 HP, 20/30 HP, 25/35 HP. Όμως το 1919 ήρθε μια έμπνευση που θα άλλαζε την ιστορία της μάρκας.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ
FORD EV με επιπλέον όφελος ανταλλαγής
Γιατί η ανεβασμένη αδρεναλίνη αποτελεί τη βάση σε πολλές μορφές διασκέδασης;
Ράλι Ιαπωνίας 2024: Παγκόσμιος Πρωταθλητής ο Neuville, στην ΤΟΥΟΤΑ ο τίτλος των κατασκευαστών (video)
Ο Vincenzo Lancia θέλησε να δώσει μια πιο δυνατή ταυτότητα στις δημιουργίες του και ακολουθώντας την πρόταση του αδερφού του, Giovanni, ενός καθηγητή κλασσικής παιδείας, επέλεξε τα γράμματα του Ελληνικού αλφάβητου.
Το πρώτο μοντέλο που ακολούθησε αυτή την ιδέα ήταν η Lancia Kappa του 1919. Μια επαναστατική ιδέα που οδήγησε στη μετονομασία και παλαιότερων μοντέλων και έτσι η 12 HP ονομάστηκε “Alpha”, το μοντέλο του 1909, Beta, του 1910, Gamma, του 1911, Delta, φτάνοντας τελικά μέχρι την Lambda του 1922.
Εκείνη την περίοδο, το τελευταίο μοντέλο που χρησιμοποίησε Ελληνικό γράμμα για την ονομασία του ήταν το πρωτότυπο “Dilambda” που αποκαλύφθηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης το 1929.
Το Fiat Group απέκτησε τη Lancia το φθινόπωρο του 1969 και άνοιξε μια νέα σελίδα στην ιστορία της μάρκας. Αποφασίστηκε η επιστροφή στο αρχικό λογότυπο, αλλά και η χρησιμοποίηση και πάλι των γραμμάτων από το Ελληνικό αλφάβητο.
Το πρώτο αυτοκίνητο της αλλαγής ήταν η Beta του 1972, ακολούθησε η Gamma του 1976 και στη συνέχεια το 1979 η Delta.
Η έμπνευση από τους κλασσικούς χρόνους συνεχίστηκε με τις Prisma (1982), τη Thema (1984) και τις Thesis και Phedra (2002) και βέβαια το Υ, το απόλυτο best seller της μάρκας με περισσότερες από 3 εκατομμύρια πωλήσεις, 4 γενιές και 35 χρόνια ιστορίας.