Δοκιμή – HONDA HR-V e:HEV : Υβριδική…επανάσταση

Κοινοποίησε το άρθρο

Volvo Ex30

Το νέο HONDA HR-V e:HEV άλλαξε ριζικά χαρακτήρα. Ξεχωριστό εξωτερικά, εντυπωσιακά ευρύχωρο εσωτερικά, διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες. Αλλά δεν χρειάζεται να μπει στην πρίζα!

Του Ηλία Ματζαβά

H σημερινή «μόδα» των compact crossover SUV δεν είναι τωρινή …ανακάλυψη. Γιατί τη δεκαετία του ’90 υπήρξαν αυτοκίνητα που …τόλμησαν τότε να ξεφύγουν από τα παραδοσιακά σεντάν. Το 1994 εμφανίστηκε το ΤΟΥΟΤΑ RAV4 και το 1998 το HONDA HR-V.

Ειδικά τo High Recreational Vehicle, το οποίο δημιουργήθηκε στο πάτωμα του Civic, ήταν τότε ό,τι πιο κοντινό στα σημερινά συμπαγή οχήματα ελεύθερου χρόνου. Ουσιαστικά δημιούργησε τη συγκεκριμένη κατηγορία, στην οποία για αρκετά χρόνια δεν είχε σημαντικούς αντιπάλους. Αυτός ήταν και ο λόγος που έμεινε για μεγάλο διάστημα το ίδιο. Δεν έλειψαν φυσικά κάποια “facelift”, ενώ η πραγματική δεύτερη γενιά του, ουσιαστικά παρουσιάστηκε το 2014. Και διατήρησε τα βασικά της χαρακτηριστικά αναλλοίωτα, έχοντας πάλι κάποιες αισθητικές ανανεώσεις.

Στην εποχή του εξηλεκτρισμού όμως η HONDA, που έχει τουλάχιστον 20 χρόνια εμπειρίας στα υβριδικά συστήματα, μόνο αμέτοχη δεν είναι. Έτσι, αποφάσισε να αλλάξει ριζικά τον χαρακτήρα του HRV, παρουσιάζοντας το e:HEV. Το οποίο υιοθετεί την υβριδική τεχνολογία που πλέον έχουν το CR-V και το Jazz.

Και όμως…είναι HONDA

Η αλλαγή του χαρακτήρα του HR-V φαίνεται και από το σχεδιασμό του. Ο οποίος μπορεί να χαρακτηριστεί τολμηρός, σε αντίθεση με τα προηγούμενα μοντέλα. Το σίγουρο είναι ότι το νέο μοντέλο, δεν περνά από πουθενά απαρατήρητο συγκεντρώνοντας άφθονα βλέμματα θαυμασμού. Αλλά και…απορίας. Γιατί μόνο ΗONDA δεν θυμίζει.
Οι γραμμές του πάντως, αν και παραπέμπουν σε κουπέ μοντέλο, μάλλον το δείχνουν μεγαλύτερο από τα 4,34 μέτρα που είναι το μήκος του και τα 1,79 μ. το πλάτος του.

Στο εσωτερικό του όμως, αποδεικνύει ότι είναι αυτό που…δείχνει εξωτερικά. Γιατί η ευρυχωρία του, ειδικά για τα πόδια των επιβατών, είναι εντυπωσιακή για τα δεδομένα της κατηγορίας. Για χάρη των επιβατών, ίσως έχει θυσιαστεί ελαφρώς ο χώρος αποσκευών που φτάνει τα 335 λίτρα. Είναι όμως «τετραγωνισμένος» και ιδιαίτερα πρακτικός, με αποτέλεσμα να ικανοποιεί τελικά τις λογικές οικογενειακές ανάγκες.

Στο ιδιαίτερα εργονομικό σαλόνι πάντως, η ποιότητα των υλικών και, ας μην είναι όλα μαλακά, καθώς και η συναρμογή τους, δεν αφήνουν καμία αμφιβολία ότι πρόκειται για HONDA.Ξεχωρίζει βέβαια ο εντυπωσιακός πίνακας οργάνων, η οθόνη αφής των 9 ιντσών και το νέο, ιδιαίτερα φιλικό Infotainment. Υπάρχει βέβαια δυνατότητα συνδεσιμότητας με κινητά τηλέφωνα, ενώ μέσω του My Honda+ app, ο οδηγός μπορεί να έχει απομακρυσμένο έλεγχο στο αυτοκίνητο.
Για τους παραδοσιακούς χρήστες πάντως, υπάρχουν και φυσικοί διακόπτες για αρκετές λειτουργίες. Όπως για το εξαιρετικό σύστημα κλιματισμού.

Δυο ηλεκτροκινητήρες

Έχοντας αντιληφθεί πλέον ότι το HR-V ακολουθεί πρωτόγνωρα, για τον μέχρι τώρα χαρακτήρα του, μονοπάτια, οι εκπλήξεις συνεχίζονται και στα πιο…απόκρυφα μέρη του. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα…τεχνολογικό ξάφνιασμα. Μόνο έτσι μπορεί να χαρακτηριστεί το υβριδικό του σύστημα. Το i-MMD (intelligent Multi-Mode Drive).
Σε αντίθεση με ό,τι συνηθίζεται, αποτελείται από δύο συμπαγείς ηλεκτροκινητήρες! Οι οποίοι συνεργάζονται με ένα βενζινοκινητήρα 1.5 λίτρων, DOHC i-VTEC κύκλου Atkinson, μία μπαταρία ιόντων λιθίου και ένα κιβώτιο μίας σχέσης μετάδοσης.
Ο ένας ηλεκτροκινητήρας φροντίζει κυρίως για την κίνηση του αυτοκινήτου, ενώ ο δεύτερος λειτουργεί ως γεννήτρια που φορτίζει την μπαταρία.

Το HR-V e:HEV έχει τρία προγράμματα κίνησης. Στο EV Drive είναι αποκλειστικά ηλεκτροκίνητο. Στο Hybrid Drive ο βενζινοκινητήρας δεν…ασχολείται με την κίνηση των τροχών και λειτουργεί μόνο για να τροφοδοτεί με ρεύμα τον ηλεκτροκινητήρα.
Στο Engine Drive, η κίνηση μεταφέρεται απευθείας από τον θερμικό κινητήρα στους εμπρός τροχούς μέσω σταθερής σχέσης μετάδοσης. Δηλαδή χωρίς κλασικό κιβώτιο.

Θυμίζει …διαστημόπλοιο

Όλα αυτά βέβαια γίνονται ιδιαίτερα πολιτισμένα χωρίς να αντιληφθεί πολλά πολλά ο οδηγός. Ίσως αρχικά ξαφνιαστεί από τον ιδιαίτερο ήχο όταν πατήσει πρώτη φορά το πεντάλ του γκαζιού. Αυτοί που σίγουρα θα ξαφνιαστούν είναι όσοι το…ακούσουν όταν κινείται μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα. Ειδικά σε κλειστούς χώρους, όπως τα γκαράζ, ο «ηλεκτρικός ήχος» θυμίζει…διαστημόπλοιο. Έτσι τουλάχιστον τον χαρακτήρισε ένας παρατηρητικότατος δεκάχρονος γείτονας!

Το ιδιαίτερο αυτό σύστημα πάντως αποδεικνύεται αποδοτικό και οικονομικό.
Αποδίδει 131 ίππους με ροπή 253Nm, ενώ η μέση κατανάλωση, σύμφωνα με τη HONDA, είναι 5,4 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 φτάνουν τα 122 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. Η τελική ταχύτητα φτάνει τα 170 χλμ./ώρα ενώ για να επιταχύνει από στάση ως τα 100 χλμ./ώρα χρειάζεται 10,6”.

Αναβαθμισμένη, σε όλους τους τομείς είναι η αίσθηση, η ευστάθεια και η οδική του συμπεριφορά. Η οποία έχει πιο δυναμικά χαρακτηριστικά από το προηγούμενο μοντέλο. Ο οδηγός μπορεί να διαλέξει από τα τρία προγράμματα, Econ, Normal και Sport. Το τιμόνι είναι ακριβές, άμεσο αλλά και θερμαινόμενο, ενώ αποτελεσματικά αποδεικνύονται και τα φρένα.

Το HONDA HR-V e:HEV, με τιμή που ξεκινά πάνω από τα 34.000 ευρώ, σίγουρα δεν είναι φθηνό. Δεν διεκδικεί άλλωστε τον τίτλου του…αυτοκινήτου του λαού. Είναι όμως ένα μοντέλο, ευκολοδήγητο, φιλικό, ευρύχωρο, ποιοτικό, με οικονομική λειτουργία. Είναι ένα αυτοκίνητο που …εκπέμπει κύρος και θα ικανοποιήσει όσους θέλουν να ξεχωρίζουν. Παράλληλα, διαθέτει υψηλή εξηλεκτρισμένη τεχνολογία, χωρίς να χρειάζεται να…μπαίνει στην πρίζα. Με ό,τι αυτό σημαίνει!

 

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Ταξίδι στην Ισλανδία με MINI Countryman SE ALL4. Περιπέτεια στα Φιόρδ

0
Από καταιγίδες σε παγετώνες. Δείτε πώς το MINI Countryman SE ALL4 αντιμετωπίζει την πιο επικίνδυνη διαδρομή της Ισλανδίας διανύοντας 2.300 χλμ. σε αφιλόξενα εδάφη.   Η...

Αυστηροί έλεγχοι της Τροχαίας: Σύλληψη οδηγού που κινούνταν με 230 χλμ./ώρα υπό την επήρεια...

0
Οδηγός πιάστηκε στη ΝΕΟ Αθηνών-Λαμίας με 230 χλμ./ώρα και θετικό αλκοτέστ. Οι εντατικοί έλεγχοι της Τροχαίας συνεχίζονται.     Με εντατικούς ρυθμούς συνεχίζονται οι έλεγχοι της Τροχαίας....

PORSCHE Cayenne Electric: Η νέα εποχή του εμβληματικού SUV – Τιμές

0
Με ισχύ έως 1.156 ίππους, φόρτιση σε 16 λεπτά και αυτονομία 642 χλμ. η PORSCHE Cayenne Electric θέτει νέα στάνταρ στα ηλεκτρικά SUV. Μάθετε...

Δοκιμή LEAPMOTOR T03: Το πιο οικονομικό ηλεκτρικό της αγοράς που αλλάζει το παιχνίδι στην...

0
Οδηγούμε το LEAPMOTOR Leapmotor T03, το πιο προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Ελλάδα. Με αυτονομία έως 265 χλμ. πλούσιο εξοπλισμό και δελεαστική τιμή αποτελεί ιδανική...
Το Mazda 6e στην Ελλάδα

MAZDA 6e: Η ηλεκτρική επανάσταση με ιαπωνική ψυχή και premium χαρακτήρα – Τιμές

0
Το ολοκαίνουργιο MAZDA 6e εγκαινιάζει την ηλεκτρική εποχή της ιαπωνικής μάρκας με κορυφαίο σχεδιασμό, πολυτελέστατη καμπίνα και χαρακτήρα Jinba Ittai που διατηρεί τη τη...

Φόρμουλα 1: Το…βάρος μετράει (video)

0
Δείτε ένα video το οποίο εξηγεί τη σημαντικό ρόλο που παίζει το βάρος των μονοθεσίων της Φόρμουλα 1 και απαντά σε πολλά ερωτήματα.     Στη Φόρμουλα...

Όλα τα FORD, τώρα με επιτόκιο 0,9%

0
Νέα εποχή στην χρηματοδότηση φέρνει η FORD Finance με χαμηλό ετήσιο ονομαστικό επιτόκιο μόλις 0,9% σε συνδυασμό με την 8ετή εργοστασιακή εγγύηση Ford Protect...

BYD Atto 2 DM-i: Το νέο plug-in hybrid SUV με κατανάλωση 1,8λτ./100χλμ. και 1.000χλμ....

0
Το BYD Atto 2 DM-i είναι το νέο plug-in hybrid compact SUV με κατανάλωση 1,8λτ./100 χλμ. αυτονομία 1.000 χλμ. και προηγμένη τεχνολογία Super Hybrid...