Δοκιμή – HONDA HR-V e:HEV : Υβριδική…επανάσταση

Κοινοποίησε το άρθρο

Το νέο HONDA HR-V e:HEV άλλαξε ριζικά χαρακτήρα. Ξεχωριστό εξωτερικά, εντυπωσιακά ευρύχωρο εσωτερικά, διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες. Αλλά δεν χρειάζεται να μπει στην πρίζα!

Του Ηλία Ματζαβά

H σημερινή «μόδα» των compact crossover SUV δεν είναι τωρινή …ανακάλυψη. Γιατί τη δεκαετία του ’90 υπήρξαν αυτοκίνητα που …τόλμησαν τότε να ξεφύγουν από τα παραδοσιακά σεντάν. Το 1994 εμφανίστηκε το ΤΟΥΟΤΑ RAV4 και το 1998 το HONDA HR-V.

Ειδικά τo High Recreational Vehicle, το οποίο δημιουργήθηκε στο πάτωμα του Civic, ήταν τότε ό,τι πιο κοντινό στα σημερινά συμπαγή οχήματα ελεύθερου χρόνου. Ουσιαστικά δημιούργησε τη συγκεκριμένη κατηγορία, στην οποία για αρκετά χρόνια δεν είχε σημαντικούς αντιπάλους. Αυτός ήταν και ο λόγος που έμεινε για μεγάλο διάστημα το ίδιο. Δεν έλειψαν φυσικά κάποια “facelift”, ενώ η πραγματική δεύτερη γενιά του, ουσιαστικά παρουσιάστηκε το 2014. Και διατήρησε τα βασικά της χαρακτηριστικά αναλλοίωτα, έχοντας πάλι κάποιες αισθητικές ανανεώσεις.

Στην εποχή του εξηλεκτρισμού όμως η HONDA, που έχει τουλάχιστον 20 χρόνια εμπειρίας στα υβριδικά συστήματα, μόνο αμέτοχη δεν είναι. Έτσι, αποφάσισε να αλλάξει ριζικά τον χαρακτήρα του HRV, παρουσιάζοντας το e:HEV. Το οποίο υιοθετεί την υβριδική τεχνολογία που πλέον έχουν το CR-V και το Jazz.

Και όμως…είναι HONDA

Η αλλαγή του χαρακτήρα του HR-V φαίνεται και από το σχεδιασμό του. Ο οποίος μπορεί να χαρακτηριστεί τολμηρός, σε αντίθεση με τα προηγούμενα μοντέλα. Το σίγουρο είναι ότι το νέο μοντέλο, δεν περνά από πουθενά απαρατήρητο συγκεντρώνοντας άφθονα βλέμματα θαυμασμού. Αλλά και…απορίας. Γιατί μόνο ΗONDA δεν θυμίζει.
Οι γραμμές του πάντως, αν και παραπέμπουν σε κουπέ μοντέλο, μάλλον το δείχνουν μεγαλύτερο από τα 4,34 μέτρα που είναι το μήκος του και τα 1,79 μ. το πλάτος του.

Στο εσωτερικό του όμως, αποδεικνύει ότι είναι αυτό που…δείχνει εξωτερικά. Γιατί η ευρυχωρία του, ειδικά για τα πόδια των επιβατών, είναι εντυπωσιακή για τα δεδομένα της κατηγορίας. Για χάρη των επιβατών, ίσως έχει θυσιαστεί ελαφρώς ο χώρος αποσκευών που φτάνει τα 335 λίτρα. Είναι όμως «τετραγωνισμένος» και ιδιαίτερα πρακτικός, με αποτέλεσμα να ικανοποιεί τελικά τις λογικές οικογενειακές ανάγκες.

Στο ιδιαίτερα εργονομικό σαλόνι πάντως, η ποιότητα των υλικών και, ας μην είναι όλα μαλακά, καθώς και η συναρμογή τους, δεν αφήνουν καμία αμφιβολία ότι πρόκειται για HONDA.Ξεχωρίζει βέβαια ο εντυπωσιακός πίνακας οργάνων, η οθόνη αφής των 9 ιντσών και το νέο, ιδιαίτερα φιλικό Infotainment. Υπάρχει βέβαια δυνατότητα συνδεσιμότητας με κινητά τηλέφωνα, ενώ μέσω του My Honda+ app, ο οδηγός μπορεί να έχει απομακρυσμένο έλεγχο στο αυτοκίνητο.
Για τους παραδοσιακούς χρήστες πάντως, υπάρχουν και φυσικοί διακόπτες για αρκετές λειτουργίες. Όπως για το εξαιρετικό σύστημα κλιματισμού.

Δυο ηλεκτροκινητήρες

Έχοντας αντιληφθεί πλέον ότι το HR-V ακολουθεί πρωτόγνωρα, για τον μέχρι τώρα χαρακτήρα του, μονοπάτια, οι εκπλήξεις συνεχίζονται και στα πιο…απόκρυφα μέρη του. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα…τεχνολογικό ξάφνιασμα. Μόνο έτσι μπορεί να χαρακτηριστεί το υβριδικό του σύστημα. Το i-MMD (intelligent Multi-Mode Drive).
Σε αντίθεση με ό,τι συνηθίζεται, αποτελείται από δύο συμπαγείς ηλεκτροκινητήρες! Οι οποίοι συνεργάζονται με ένα βενζινοκινητήρα 1.5 λίτρων, DOHC i-VTEC κύκλου Atkinson, μία μπαταρία ιόντων λιθίου και ένα κιβώτιο μίας σχέσης μετάδοσης.
Ο ένας ηλεκτροκινητήρας φροντίζει κυρίως για την κίνηση του αυτοκινήτου, ενώ ο δεύτερος λειτουργεί ως γεννήτρια που φορτίζει την μπαταρία.

Το HR-V e:HEV έχει τρία προγράμματα κίνησης. Στο EV Drive είναι αποκλειστικά ηλεκτροκίνητο. Στο Hybrid Drive ο βενζινοκινητήρας δεν…ασχολείται με την κίνηση των τροχών και λειτουργεί μόνο για να τροφοδοτεί με ρεύμα τον ηλεκτροκινητήρα.
Στο Engine Drive, η κίνηση μεταφέρεται απευθείας από τον θερμικό κινητήρα στους εμπρός τροχούς μέσω σταθερής σχέσης μετάδοσης. Δηλαδή χωρίς κλασικό κιβώτιο.

Θυμίζει …διαστημόπλοιο

Όλα αυτά βέβαια γίνονται ιδιαίτερα πολιτισμένα χωρίς να αντιληφθεί πολλά πολλά ο οδηγός. Ίσως αρχικά ξαφνιαστεί από τον ιδιαίτερο ήχο όταν πατήσει πρώτη φορά το πεντάλ του γκαζιού. Αυτοί που σίγουρα θα ξαφνιαστούν είναι όσοι το…ακούσουν όταν κινείται μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα. Ειδικά σε κλειστούς χώρους, όπως τα γκαράζ, ο «ηλεκτρικός ήχος» θυμίζει…διαστημόπλοιο. Έτσι τουλάχιστον τον χαρακτήρισε ένας παρατηρητικότατος δεκάχρονος γείτονας!

Το ιδιαίτερο αυτό σύστημα πάντως αποδεικνύεται αποδοτικό και οικονομικό.
Αποδίδει 131 ίππους με ροπή 253Nm, ενώ η μέση κατανάλωση, σύμφωνα με τη HONDA, είναι 5,4 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 φτάνουν τα 122 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. Η τελική ταχύτητα φτάνει τα 170 χλμ./ώρα ενώ για να επιταχύνει από στάση ως τα 100 χλμ./ώρα χρειάζεται 10,6”.

Αναβαθμισμένη, σε όλους τους τομείς είναι η αίσθηση, η ευστάθεια και η οδική του συμπεριφορά. Η οποία έχει πιο δυναμικά χαρακτηριστικά από το προηγούμενο μοντέλο. Ο οδηγός μπορεί να διαλέξει από τα τρία προγράμματα, Econ, Normal και Sport. Το τιμόνι είναι ακριβές, άμεσο αλλά και θερμαινόμενο, ενώ αποτελεσματικά αποδεικνύονται και τα φρένα.

Το HONDA HR-V e:HEV, με τιμή που ξεκινά πάνω από τα 34.000 ευρώ, σίγουρα δεν είναι φθηνό. Δεν διεκδικεί άλλωστε τον τίτλου του…αυτοκινήτου του λαού. Είναι όμως ένα μοντέλο, ευκολοδήγητο, φιλικό, ευρύχωρο, ποιοτικό, με οικονομική λειτουργία. Είναι ένα αυτοκίνητο που …εκπέμπει κύρος και θα ικανοποιήσει όσους θέλουν να ξεχωρίζουν. Παράλληλα, διαθέτει υψηλή εξηλεκτρισμένη τεχνολογία, χωρίς να χρειάζεται να…μπαίνει στην πρίζα. Με ό,τι αυτό σημαίνει!

 

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Euro NCAP: Τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα του 2024

Με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων από τις πρόσφατες δοκιμές αυτοκινήτων ολοκλήρωσε το 2024 o Euro NCAP. Δείτε τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα.     Ο Euro NCAP, ο καταξιωμένος...

WRC: Ο Adrien Fourmaux στη HYUNDAI

Στα μπάκετ του HYUNDAI i20 N Rally1 θα βρεθούν το 2025 οι Adrien Fourmaux και Alexandre Coria.     Μετά την ολοκλήρωση του WRC στην Ιαπωνία, όπου...

Το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025» στην πίστα

Τα 11αυτοκίνητα που θα διεκδικήσουν τον τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025» για την Ελλάδα, βρέθηκαν στην πίστα των Μεγάρων λίγες ημέρες πριν την ανάδειξη...

CITROEN C3 και ë-C3: Δημιουργούν συλλογή βραβείων

Το νέο CITROEN C3 άρχισε να κερδίζει σημαντικές διακρίσεις, πριν ουσιαστικά κυκλοφορήσει στους ευρωπαϊκούς δρόμους.     Το ολοκαίνουργιο CITROEN C3 πριν λίγες ημέρες ξεκίνησε την εμπορική...

Το FORD Puma μπήκε στην…πρίζα και έγινε Gen-E – Τιμές

Τo αμιγώς ηλεκτρικό Gen-E συμπληρώνει την γκάμα του επιτυχημένου Puma, διατηρώντας όλα τα στοιχεία που το έκαναν δημοφιλές στην Ευρώπη.     Στην…πρίζα βρίσκεται το τελευταίο διάστημα...

Πρόγραμμα «Κινούμαι Υβριδικά» από την OPEL

Ειδικές τιμές στα υβριδικά της μοντέλα προσφέρει η OPEL μέχρι το τέλος του έτους.     Μπορεί το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» να προσφέρει σημαντικό όφελος λόγω...

H ALFA ROMEO 33 Stradale στην πίστα (video)

Οι δοκιμές εξέλιξης της ALFA ROMEO 33 Stradale στην πίστα του Nardò στην Ιταλία, επιβεβαίωσαν ότι…τρέχει με 333 χλμ./ώρα και ακινητοποιείται σε…33 μέτρα!     Η 33...

Ράλι Πύργου 2024

Οι Παπαδημητρίου – Κουζιώνης επικράτησαν στις «λασπομαχίες» του Ράλι Πύργου με το οποίο ολοκληρώθηκε το Κύπελλο Ράλι Χώματος για το 2024.     Οι αντίξοες καιρικές συνθήκες...