Δοκιμή – HONDA HR-V e:HEV : Υβριδική…επανάσταση

Κοινοποίησε το άρθρο

Το νέο HONDA HR-V e:HEV άλλαξε ριζικά χαρακτήρα. Ξεχωριστό εξωτερικά, εντυπωσιακά ευρύχωρο εσωτερικά, διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες. Αλλά δεν χρειάζεται να μπει στην πρίζα!

Του Ηλία Ματζαβά

H σημερινή «μόδα» των compact crossover SUV δεν είναι τωρινή …ανακάλυψη. Γιατί τη δεκαετία του ’90 υπήρξαν αυτοκίνητα που …τόλμησαν τότε να ξεφύγουν από τα παραδοσιακά σεντάν. Το 1994 εμφανίστηκε το ΤΟΥΟΤΑ RAV4 και το 1998 το HONDA HR-V.

Ειδικά τo High Recreational Vehicle, το οποίο δημιουργήθηκε στο πάτωμα του Civic, ήταν τότε ό,τι πιο κοντινό στα σημερινά συμπαγή οχήματα ελεύθερου χρόνου. Ουσιαστικά δημιούργησε τη συγκεκριμένη κατηγορία, στην οποία για αρκετά χρόνια δεν είχε σημαντικούς αντιπάλους. Αυτός ήταν και ο λόγος που έμεινε για μεγάλο διάστημα το ίδιο. Δεν έλειψαν φυσικά κάποια “facelift”, ενώ η πραγματική δεύτερη γενιά του, ουσιαστικά παρουσιάστηκε το 2014. Και διατήρησε τα βασικά της χαρακτηριστικά αναλλοίωτα, έχοντας πάλι κάποιες αισθητικές ανανεώσεις.

Στην εποχή του εξηλεκτρισμού όμως η HONDA, που έχει τουλάχιστον 20 χρόνια εμπειρίας στα υβριδικά συστήματα, μόνο αμέτοχη δεν είναι. Έτσι, αποφάσισε να αλλάξει ριζικά τον χαρακτήρα του HRV, παρουσιάζοντας το e:HEV. Το οποίο υιοθετεί την υβριδική τεχνολογία που πλέον έχουν το CR-V και το Jazz.

Και όμως…είναι HONDA

Η αλλαγή του χαρακτήρα του HR-V φαίνεται και από το σχεδιασμό του. Ο οποίος μπορεί να χαρακτηριστεί τολμηρός, σε αντίθεση με τα προηγούμενα μοντέλα. Το σίγουρο είναι ότι το νέο μοντέλο, δεν περνά από πουθενά απαρατήρητο συγκεντρώνοντας άφθονα βλέμματα θαυμασμού. Αλλά και…απορίας. Γιατί μόνο ΗONDA δεν θυμίζει.
Οι γραμμές του πάντως, αν και παραπέμπουν σε κουπέ μοντέλο, μάλλον το δείχνουν μεγαλύτερο από τα 4,34 μέτρα που είναι το μήκος του και τα 1,79 μ. το πλάτος του.

Στο εσωτερικό του όμως, αποδεικνύει ότι είναι αυτό που…δείχνει εξωτερικά. Γιατί η ευρυχωρία του, ειδικά για τα πόδια των επιβατών, είναι εντυπωσιακή για τα δεδομένα της κατηγορίας. Για χάρη των επιβατών, ίσως έχει θυσιαστεί ελαφρώς ο χώρος αποσκευών που φτάνει τα 335 λίτρα. Είναι όμως «τετραγωνισμένος» και ιδιαίτερα πρακτικός, με αποτέλεσμα να ικανοποιεί τελικά τις λογικές οικογενειακές ανάγκες.

Στο ιδιαίτερα εργονομικό σαλόνι πάντως, η ποιότητα των υλικών και, ας μην είναι όλα μαλακά, καθώς και η συναρμογή τους, δεν αφήνουν καμία αμφιβολία ότι πρόκειται για HONDA.Ξεχωρίζει βέβαια ο εντυπωσιακός πίνακας οργάνων, η οθόνη αφής των 9 ιντσών και το νέο, ιδιαίτερα φιλικό Infotainment. Υπάρχει βέβαια δυνατότητα συνδεσιμότητας με κινητά τηλέφωνα, ενώ μέσω του My Honda+ app, ο οδηγός μπορεί να έχει απομακρυσμένο έλεγχο στο αυτοκίνητο.
Για τους παραδοσιακούς χρήστες πάντως, υπάρχουν και φυσικοί διακόπτες για αρκετές λειτουργίες. Όπως για το εξαιρετικό σύστημα κλιματισμού.

Δυο ηλεκτροκινητήρες

Έχοντας αντιληφθεί πλέον ότι το HR-V ακολουθεί πρωτόγνωρα, για τον μέχρι τώρα χαρακτήρα του, μονοπάτια, οι εκπλήξεις συνεχίζονται και στα πιο…απόκρυφα μέρη του. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα…τεχνολογικό ξάφνιασμα. Μόνο έτσι μπορεί να χαρακτηριστεί το υβριδικό του σύστημα. Το i-MMD (intelligent Multi-Mode Drive).
Σε αντίθεση με ό,τι συνηθίζεται, αποτελείται από δύο συμπαγείς ηλεκτροκινητήρες! Οι οποίοι συνεργάζονται με ένα βενζινοκινητήρα 1.5 λίτρων, DOHC i-VTEC κύκλου Atkinson, μία μπαταρία ιόντων λιθίου και ένα κιβώτιο μίας σχέσης μετάδοσης.
Ο ένας ηλεκτροκινητήρας φροντίζει κυρίως για την κίνηση του αυτοκινήτου, ενώ ο δεύτερος λειτουργεί ως γεννήτρια που φορτίζει την μπαταρία.

Το HR-V e:HEV έχει τρία προγράμματα κίνησης. Στο EV Drive είναι αποκλειστικά ηλεκτροκίνητο. Στο Hybrid Drive ο βενζινοκινητήρας δεν…ασχολείται με την κίνηση των τροχών και λειτουργεί μόνο για να τροφοδοτεί με ρεύμα τον ηλεκτροκινητήρα.
Στο Engine Drive, η κίνηση μεταφέρεται απευθείας από τον θερμικό κινητήρα στους εμπρός τροχούς μέσω σταθερής σχέσης μετάδοσης. Δηλαδή χωρίς κλασικό κιβώτιο.

Θυμίζει …διαστημόπλοιο

Όλα αυτά βέβαια γίνονται ιδιαίτερα πολιτισμένα χωρίς να αντιληφθεί πολλά πολλά ο οδηγός. Ίσως αρχικά ξαφνιαστεί από τον ιδιαίτερο ήχο όταν πατήσει πρώτη φορά το πεντάλ του γκαζιού. Αυτοί που σίγουρα θα ξαφνιαστούν είναι όσοι το…ακούσουν όταν κινείται μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα. Ειδικά σε κλειστούς χώρους, όπως τα γκαράζ, ο «ηλεκτρικός ήχος» θυμίζει…διαστημόπλοιο. Έτσι τουλάχιστον τον χαρακτήρισε ένας παρατηρητικότατος δεκάχρονος γείτονας!

Το ιδιαίτερο αυτό σύστημα πάντως αποδεικνύεται αποδοτικό και οικονομικό.
Αποδίδει 131 ίππους με ροπή 253Nm, ενώ η μέση κατανάλωση, σύμφωνα με τη HONDA, είναι 5,4 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 φτάνουν τα 122 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. Η τελική ταχύτητα φτάνει τα 170 χλμ./ώρα ενώ για να επιταχύνει από στάση ως τα 100 χλμ./ώρα χρειάζεται 10,6”.

Αναβαθμισμένη, σε όλους τους τομείς είναι η αίσθηση, η ευστάθεια και η οδική του συμπεριφορά. Η οποία έχει πιο δυναμικά χαρακτηριστικά από το προηγούμενο μοντέλο. Ο οδηγός μπορεί να διαλέξει από τα τρία προγράμματα, Econ, Normal και Sport. Το τιμόνι είναι ακριβές, άμεσο αλλά και θερμαινόμενο, ενώ αποτελεσματικά αποδεικνύονται και τα φρένα.

Το HONDA HR-V e:HEV, με τιμή που ξεκινά πάνω από τα 34.000 ευρώ, σίγουρα δεν είναι φθηνό. Δεν διεκδικεί άλλωστε τον τίτλου του…αυτοκινήτου του λαού. Είναι όμως ένα μοντέλο, ευκολοδήγητο, φιλικό, ευρύχωρο, ποιοτικό, με οικονομική λειτουργία. Είναι ένα αυτοκίνητο που …εκπέμπει κύρος και θα ικανοποιήσει όσους θέλουν να ξεχωρίζουν. Παράλληλα, διαθέτει υψηλή εξηλεκτρισμένη τεχνολογία, χωρίς να χρειάζεται να…μπαίνει στην πρίζα. Με ό,τι αυτό σημαίνει!

 

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Tο αυτοκίνητο της Naomi Campbell στις Κάννες

Η BMW χρησιμοποιεί επίσης τα φώτα της δημοσιότητας στις Κάννες για την παρουσίαση ενός ξεχωριστού οχήματος, το οποίο δημιουργήθηκε για τα...μάτια της Naomi Campbell       Για...

FORD Mustang Mach-E από…δοχεία γιαουρτιού

Η FORD κατάφερε να μειώσει το βάρος της Mustang Mach-E χρησιμοποιώντας μια ιδιαίτερα αποτελεσματική δίαιτα προερχόμενη από τα γιαούρτια       Για την FORD Mustang Mach-E έχουν...

ALFA ROMEO Giulia και Stelvio Quadrifoglio Super Sport (video)

  Οι εκδόσεις Super Sport επιστρέφουν στην γκάμα της ALFA ROMEO για να τονίσουν τα σπορ χαρακτηριστικά αλλά και να θυμίσουν το αγωνιστικό παρελθόν της...

Ηλεκτρονικός έλεγχος οχημάτων για ΚΤΕΟ και ασφάλειες

Η εποπτεία των οχημάτων με την ηλεκτρονική διασταύρωση, αναμένεται να μειώσει τα ανασφάλιστα αλλά και αυτά που κυκλοφορούν χωρίς να έχουν περάσει από Τεχνικό...

DS εμπνευσμένα από τον Antoine de Saint Exupéry

Εμπνευσμένη από τα ταξίδια και τις ιστορίες του Antoine de Saint Exupéry είναι η νέα συλλογή της DS Automobiles, που αποτελείται από DS 3,...

Ράλι Ακρόπολις 2024 με εκκίνηση 200 χιλιόμετρα μακριά από τον Παρθενώνα

  Με σημαντικά διαφοροποιημένη, συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια, διαδρομή θα διεξαχθεί στις αρχές του Σεπτεμβρίου το Ράλι Ακρόπολις του 2024         Το σήμα κατατεθέν του Ράλι...

NISSAN Ariya με έκπτωση 8.000 ευρώ

Το ηλεκτρικό NISSAN Ariya γίνεται ακόμα πιο δελεαστικό, αφού η NISSAN το προσφέρει με νέες επιπλέον εκπτώσεις     Το αμιγώς ηλεκτρικό Ariya, είναι αναμφίβολα το σήμα...

Ράλι Πορτογαλίας 2024 : Στο ρυθμό του Ogier (video)

  Ο Sebastien Ogier έγινε ο πρώτος οδηγός με έξι νίκες στο Ράλι Πορτογαλίας καταρρίπτοντας ένα ακόμα ρεκόρ στο WRC       Ο Ogier είναι πλέον ο πιο...