Μνημόνιο, βάσει του οποίου θα ξεκινήσουν μια μελέτη σκοπιμότητας στρατηγικής συνεργασίας στον τομέα των εξηλεκτρισμένων οχημάτων υπέγραψαν η HONDA και η NISSAN
Η ραγδαία εξάπλωση των ηλεκτρικών οχημάτων έχει φέρει σημαντικές ανακατατάξεις στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Γιατί παραδοσιακοί όμιλοι που χρόνια τώρα πρωταγωνιστούν στις πωλήσεις των αυτοκινήτων, βλέπουν να…απειλούνται από νέους «παίκτες».
Όπως η TESLA και, κυρίως οι πολυάριθμες εταιρείες από την Κίνα, που έχουν…προβάδισμα στην ηλεκτροκίνηση, λόγω της τεχνογνωσίας τους στο συγκεκριμένο χώρο.
Ήδη η MG Motor έχει εισβάλει στην Ευρώπη, η BYD εξαπλώνεται, ενώ στο…παιχνίδι μπαίνει και ο κολοσσός των smartphones, η XIAOMI.
Έτσι, μονόδρομος για την επιβίωση στην ηλεκτρική εποχή, είναι οι συνεργασίες παραδοσιακών δυνάμεων της αυτοκινητοβιομηχανίας. Που μέχρι τώρα θεωρούνταν μεγάλοι αντίπαλοι.
Μετά τις MERCEDES-BENZ και BMW που δημιουργούν από κοινού ένα δίκτυο φόρτισης υψηλής ισχύος στην Κίνα, ετοιμάζονται να συμμαχήσουν δύο ακόμα μεγάλες εταιρείες. Η HONDA Motor, η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας και η τρίτη, η NISSAN, ανακοίνωσαν ότι υπέγραψαν μνημόνιο για μελλοντική συνεργασία.
Οι δύο εταιρείες κατέληξαν σε συμφωνία με βάση την πεποίθηση ότι είναι απαραίτητο να συνδυάσουν τα δυνατά τους σημεία και να διερευνήσουν την πιθανότητα μελλοντικής συνεργασίας.
Το πεδίο εφαρμογής της μελέτης σκοπιμότητας περιλαμβάνει πλατφόρμες λογισμικού αυτοκινήτων, βασικά κατασκευαστικά μέρη που σχετίζονται με τα EV, καθώς και βασικά συμπληρωματικά προϊόντα. Στόχος βέβαια είναι η μείωση του κόστους, ώστε να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν τους νέους αντιπάλους τους.
Δεν αποκλείεται βέβαια η συνεργασία αυτή, να μην περιοριστεί μόνο στα ηλεκτρικά οχήματα, αλλά μελλοντικά να επεκταθεί γενικότερα. Άλλωστε, περίπου 7,65 εκατομμύρια οχήματα πωλούνται ετησίως σε όλο τον κόσμο συνολικά και από τις δύο εταιρείες!
Υπενθυμίζουμε ότι η NISSAN συνεργάζεται εδώ και καιρό με τη RENAULT, ενώ έχει μερίδιο ελέγχου στη MITSUBISHI Motors.
Η HONDA συνεργάστηκε με την GENERAL MOTORS για την εξέλιξη ηλεκτρικών και οχημάτων κυψελών καυσίμου. Αλλά τελικά εγκατέλειψαν τα σχέδιά τους επειδή δεν μπορούσαν να βρουν μια αποτελεσματική δομή κόστους.
Παράλληλα, συμμετέχει και σε μια κοινοπραξία EV με τον ιαπωνικό γίγαντα ηλεκτρονικών ειδών Sony, ενώ έχει μερίδιο 40% και στην εταιρεία ηλεκτρονικών Hitachi. Η οποία προμηθεύει με εξαρτήματα ηλεκτροκίνητων οχημάτων και τη NISSAN.
Δεν είναι η πρώτη φορά πάντως που υπάρχει φλερτ μεταξύ NISSAN και HONDA. Μετά τη σύλληψη και την αποπομπή του πρώην προέδρου της NISSAN, Carlos Ghosn το 2018, συζητήθηκε τότε η ιδέα μιας κεφαλαιακής σχέσης μεταξύ των δύο εταιρειών.
Αλλά η περίπλοκη σχέση της NISSAN με τη RENAULT, που ξεκίνησε το 1999, αποτελούσε μέχρι τώρα εμπόδιο σε αυτήν τη συνεργασία. Την οποία πάντως προωθεί και το Υπουργείο Οικονομίας, Εμπορίου και Βιομηχανίας της Ιαπωνίας. Γιατί η…απειλή της αυτοκινητοβιομηχανίας της Κίνας θεωρείται «εθνικό θέμα» στη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου.
Ο Makoto Uchida, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος τη NISSAN, δήλωσε: «Είναι σημαντικό να προετοιμαστούμε για τον αυξανόμενο ρυθμό μετασχηματισμού στην κινητικότητα μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα, και είναι σημαντικό ότι καταλήξαμε σε αυτή τη συμφωνία με βάση την αμοιβαία κατανόηση ότι η HONDA και η NISSAN αντιμετωπίζουν κοινές προκλήσεις. Ανυπομονούμε για περαιτέρω συζητήσεις και στοχεύουμε να βρούμε αμοιβαία επωφελείς λύσεις με στόχο την βιώσιμη ανάπτυξη».
Ο Toshihiro Mibe, Διευθυντής, Πρόεδρος και Εκτελεστικός Εκπρόσωπος της HONDA, συμπλήρωσε: «Σε αυτήν την περίοδο μετασχηματισμού που συμβαίνει μια φορά τον αιώνα στην αυτοκινητοβιομηχανία, θα εξετάσουμε τις δυνατότητες συνεργασίας μεταξύ της NISSAN και της HONDA. Τα κριτήρια της μελέτης μας θα είναι εάν οι συνέργειες των τεχνολογιών και της γνώσης που έχουν καλλιεργήσει οι εταιρείες μας θα μας επιτρέψει να γίνουμε ηγέτες του κλάδου δημιουργώντας νέα αξία για την αυτοκινητοβιομηχανία».