Το Avenger στη βενζινοκίνητη έκδοση των 100 ίππων είναι ένα αυτοκίνητο με κυρίως αστικούς προσανατολισμούς, αλλά με πολλά στοιχεία που του επιτρέπουν να υπερηφανεύεται ότι είναι JEEP.
Του Ηλία Ματζαβά
Το Avenger αναμφίβολα είναι το πιο πολυσυζητημένο μοντέλο στη σύγχρονη ιστορία της JEEP. Και όχι άδικα, αφού πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που δημιουργήθηκε και κατασκευάζεται στην Ευρώπη. Ο κυριότερος λόγος όμως που έκανε αίσθηση, πριν ακόμα παρουσιαστεί, είναι ότι σχεδιάστηκε αρχικά, αλλά και κυκλοφόρησε, ως αμιγώς ηλεκτρικό. Το πρώτο στην ιστορία της μάρκας. Και σε αντίθεση με αρκετά άλλα μοντέλα, στη συνέχεια προστέθηκαν οι βενζινοκίνητες εκδόσεις.
Η πιο «καθαρόαιμη» από αυτές, είναι η έκδοση με τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα των 1,2 λίτρων που είχε στη διάθεσή του το gonews.gr. Πρόκειται για το μοναδικό Avenger, που δεν είναι εξηλεκτρισμένο.
To Avenger είναι το μικρότερο σε μήκος, μετά το θρυλικό Willys, JEEP που κυκλοφόρησε ποτέ. Με μήκος, 4,08 μέτρα ανήκει στη δημοφιλέστατη πλέον κατηγορία των B-SUV. Και είναι μάλιστα ένας από τους μικρότερους σε μήκος, εκπροσώπους της.
Από το ηλεκτρικό Avenger, που ήδη έχουμε γνωρίσει, το βενζινοκίνητο δεν έχει αισθητικές διαφορές. Καταφέρνει όμως να ξεχωρίζει από τα πολυάριθμα πλέον μοντέλα της κατηγορίας. Αλλά και από τα…συγγενικά μοντέλα του Ομίλου Stellantis.
Η απόσταση των 20 εκατοστών από το έδαφος και οι τοποθετημένοι στα τέσσερα άκρα του αμαξώματος τροχοί, του εξασφαλίζουν την…ταυτότητά του. Δείχνει δηλαδή ότι είναι JEEP. Με τον…ανήσυχο χαρακτήρα του να τονίζουν τα φουσκωμένα φτερά και τα πλαϊνά προστατευτικά.
Μπαίνοντας στο εσωτερικό του υπάρχουν αρκετά στοιχεία που θυμίζουν JEEP. Όπως η ψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης, αλλά και ο μινιμαλιστικός, αλλά σύγχρονος διάκοσμος.
Στο σκουρόχρωμο ταμπλό, με τα σκληρά πλαστικά, ξεχωρίζουν οι δύο οθόνες των 10,25 ιντσών. Μια για τα απαραίτητα όργανα και μια για το σύστημα πολυμέσων. Όσο και αν ψάξεις, περιττά στοιχεία εντυπωσιασμού, δεν θα βρεις.
Οι συμπαγείς διαστάσεις του Avenger, αλλά και το μεταξόνιο των 2.562 χλστ. εξασφαλίζουν και τους ανάλογους χώρους. Οι οποίοι είναι ικανοποιητικοί για τέσσερις επιβάτες. Αρκεί οι πίσω να μην έχουν ιδιαίτερες απαιτήσεις για τα πόδια τους. Άλλωστε, ας μη ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με διαστάσεις που παραπέμπουν σε σουπερμίνι. Σε αυτά τα επίπεδα βρίσκεται και ο χώρος αποσκευών των 380 λίτρων.
Ο οδηγός, αφού εκτιμήσει την εξαιρετική θέση οδήγησης και το σωστά τοποθετημένο τιμόνι, στη συνέχεια θα ανακαλύψει τις διαθέσεις του κινητήρα. Πρόκειται για τον δοκιμασμένο, σε πολλά μοντέλα, τρικύλινδρο , τούρμπο των 1,2 λίτρων. Ο οποίος αποδίδει 100 ίππους και ροπή 205 Nm.
Εξασφαλίζει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10,6’’ και τελική ταχύτητα 184 χλμ./ώρα. Με τη μέση κατανάλωση σε ιδανικές συνθήκες, σύμφωνα με τη JEEP, να βρίσκεται στα 6,1λτ./100 χλμ. Σε πραγματικές συνθήκες κυμαίνεται κοντά στα 7λτ./100χλμ. με τις εκπομπές CO2 να βρίσκονται στα 128 γραμ./χλμ.
Συνεργάζεται με ένα μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, μέτριας αίσθησης και, στην πράξη αποδεικνύεται πολύ πιο…ζωηρός, από ό,τι λένε τα τεχνικά του χαρακτηριστικά. Είναι ιδιαίτερα ελαστικός και ικανοποιεί όλες τις, λογικές απαιτήσεις. Εξασφαλίζει ευχάριστες και ξεκούραστες αστικές μετακινήσεις. Ενώ η «σπιρτάδα του» σε προδιαθέτει να κινηθείς και πιο σβέλτα.
Όσο βέβαια ανεβαίνουν οι ενδείξεις του ψηφιακού στροφόμετρου, τόσο αυξάνεται και ο ήχος των τριών κυλίνδρων. Κάτι που ίσως ενοχλήσει ορισμένους. Αν βέβαια ξέρουν από…JEEP, δεν θα τους απασχολήσει το συγκεκριμένο θέμα. Ούτε και ορισμένοι αεροδυναμικοί θόρυβοι.
Ανάλογη είναι και η φιλοσοφία της ανάρτησης. Η οποία αν και δεν έχει μαλακή ρύθμιση, ξεπερνά απροβλημάτιστα τις ανωμαλίες των δρόμων. Σε συνδυασμό μάλιστα με τις περιορισμένες κλίσεις του αμαξώματος, εμπνέει σιγουριά. Ακόμα και σε γρήγορους ρυθμούς. Εκεί δηλαδή ο οδηγός θα χρειαστεί να ασχολείται συχνά με τον επιλογέα. Ικανοποιητική είναι επίσης η αίσθηση του τιμονιού, αλλά και η αποτελεσματικότητα των φρένων.
Το στοιχείο πάντως που ταιριάζει απόλυτα με τον χαρακτήρα της μάρκας, είναι το σύστημα Selec-Terrain. Με τις επιλογές των προγραμμάτων, Κανονική, Σπορ, ECO, Χιόνι, Λάσπη και Άμμος να εξασφαλίζουν μέγιστη πρόσφυση σε όλες τις συνθήκες. Ενώ υπάρχει και το Hill Descent.
Και ας μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για προσθιοκίνητο αυτοκίνητο. Που εκτός από μεγάλη απόσταση από το έδαφος, διαθέτει και εξαιρετικές εκτός δρόμους γωνίες, προσέγγισης, διαφυγής και ράμπας.
Μπορεί δηλαδή να ικανοποιήσει τις λογικές απαιτήσεις αυτών που θέλουν να έχουν JEEP. Χωρίς όμως να απευθύνεται σε…σκληροπυρηνικούς, παραδοσιακούς φίλους της μάρκας. Γιατί φλερτάρει και με αυτούς που ίσως δεν είχαν σκεφτεί ποτέ ότι θα οδηγούσαν κάποια στιγμή JEEP. Άλλωστε, το Avenger αποτελεί το πιο πολιτισμένο και, σίγουρα το JEEP με τον πιο ευρωπαϊκό, αλλά και αστικό χαρακτήρα.
Τιμές – Εξοπλισμός
To Αvenger Ice, όπως το αναφέρει η JEEP για να ξεχωρίζει από τα υβριδικά και ηλεκτρικά, διατίθεται σε δύο εκδόσεις με πληρέστατο εξοπλισμό. Η τιμή της Longitude ξεκινά από 23.990 ευρώ και η Altitude από 25.990 ευρώ.