Η MERCEDES-BENZ αυξάνει την τελική ταχύτητα του αυτόνομου συστήματός της Επιπέδου 3 στα 95 χλμ./ώρα, βάζοντας νέους, υψηλότερους στόχους.
Η MERCEDES-BENZ παρουσίασε την επόμενη έκδοση του Drive Pilot για αυτόνομη οδήγηση υπό όρους (SAE Επίπεδο 3 ) στη Γερμανία. Αυτή η αναβάθμιση μπορεί πλέον να ακολουθεί ένα όχημα στον αυτοκινητόδρομο με ταχύτητα έως και 95 χλμ./ώρα.
Το Drive Pilot μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη ροή της κυκλοφορίας υπό ορισμένες συνθήκες στη δεξιά λωρίδα ενός αυτοκινητόδρομου, ενώ προπορεύεται κάποιο όχημα. Παραμένει ενεργή η προηγουμένως διαθέσιμη επιλογή χρήσης του συστήματος σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας και σε κυκλοφοριακή συμφόρηση σε κατάλληλους αυτοκινητόδρομους.
Κατά τη διάρκεια της αυτόνομης οδήγησης υπό όρους, η οδήγηση μπορεί να ανατεθεί στο σύστημα, επιτρέποντας στον οδηγό να χρησιμοποιεί τον χρόνο του πιο αποτελεσματικά.
Μπορεί να επιλέξει να συμμετέχει σε ορισμένες δευτερεύουσες δραστηριότητες. Όπως η εργασία του, το σερφάρισμα στο διαδίκτυο, η παρακολούθηση τηλεόρασης ή ταινίας μέσω streaming.
Η MERCEDES-BENZ πάντως βασίζεται σε μία αρχιτεκτονική «συστήματος πολλαπλής διασφάλισης». Αυτό σημαίνει ότι στην απίθανη περίπτωση που κάποιο από τα ζωτικά συστήματα του οχήματος – όπως το σύστημα διεύθυνσης, φρένων ή το ηλεκτρικό σύστημα του οχήματος – δυσλειτουργήσει, εξασφαλίζεται η ασφαλής ανάληψη ελέγχου από τον άνθρωπο.
Η αρχιτεκτονική αυτή ουσιαστικά συμβάλλει ώστε η παράδοση του ελέγχου στον οδηγό να γίνεται με ασφάλεια. Κάμερες, ραντάρ, αισθητήρες υπερήχων και ένα LiDAR χρησιμοποιούνται για την καταγραφή στοιχείων του περιβάλλοντος του αυτοκινήτου και υποβάλλονται σε επεξεργασία σε πραγματικό χρόνο.
Χάρη σε ένα σύστημα εντοπισμού θέσης υψηλής ακρίβειας, η ακριβής θέση μιας MERCEDES-BENZ εξοπλισμένης με Drive Pilot μπορεί να προσδιοριστεί με απόκλιση μερικών εκατοστών. Για να γίνει ο εντοπισμός το όχημα ζητά ενημέρωση για τη θέση του, από όλα τα διαθέσιμα δορυφορικά συστήματα.
Το Drive Pilot υπολογίζει τη θέση του αυτοκινήτου με βάση τα δεδομένα που λαμβάνει από τους διαφορετικούς δορυφόρους. Επιπλέον, ένας εξαιρετικά λεπτομερής και συνεχώς ενημερωμένος ψηφιακός χάρτης HD παρέχει μια τρισδιάστατη άποψη των δρόμων και του περιβάλλοντος χώρου.
Αυτό το εξαιρετικά λεπτομερές υλικό του χάρτη είναι σημαντικό για την ασφαλή λειτουργία αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3 και εφαρμόζεται αποκλειστικά σε οχήματα με Drive Pilot.
Αξιοσημείωτο είναι ότι η MERCEDES-BENZ δοκιμάζει ειδικά τιρκουάζ φώτα σήμανσης για αυτόνομη οδήγηση υπό όρους, που υποδεικνύουν την κατάσταση λειτουργίας του Drive Pilot. Τα τιρκουάζ φώτα είναι ενσωματωμένα στα εμπρός και πίσω φώτα καθώς και στους δύο εξωτερικούς καθρέφτες των οχημάτων δοκιμής.
Η γερμανική εταιρεία θεωρεί σημαντικό να ενημερώνει τους άλλους χρήστες του οδικού συστήματος ότι η λειτουργία αυτόνομης οδήγησης υπό όρους, είναι ενεργοποιημένη.
Η απαραίτητη επαναπιστοποίηση του συγκεκριμένου ορίου ταχύτητας από την Ομοσπονδιακή Αρχή Μεταφορών της Γερμανίας αναμένεται μέχρι το τέλος του 2024. Κατά συνέπεια οι πωλήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές του 2025.
Τα οχήματα πελατών που είναι ήδη εξοπλισμένα με το σύστημα Drive Pilot θα λάβουν δωρεάν την αναβάθμιση. Ανάλογα με το μοντέλο, αυτή η αναβάθμιση μπορεί να γίνει ασύρματα ως “over the air” (OTA) ή μέσω επίσκεψης σε συνεργείο. Χωρίς να απαιτείται αλλαγή κάποιου εξαρτήματος στο όχημα. Με την αναβάθμιση αυτή, το Drive Pilot θα είναι το ταχύτερο σύστημα Επιπέδου 3 στον κόσμο σε όχημα παραγωγής.
Στη Γερμανία πάντως, η επιτρεπόμενη τελική ταχύτητα για αυτόνομη οδήγηση υπό όρους είναι επί του παρόντος 130 χλμ./ώρα. Αριθμό που η MERCEDES-BENZ στοχεύει να φτάσει μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Ακολουθώντας βέβαια μια προσέγγιση βήμα προς βήμα με επίκεντρο πάντα την ασφάλεια.