Δοκιμή OPEL Astra 1.2 Turbo : Άλμα στο μέλλον

Κοινοποίησε το άρθρο

Το OPEL Astra άλλαξε χαρακτήρα, έγινε πιο δυναμικό και απολαυστικό στην οδήγηση, σε σημείο που να μπορεί να αποτελέσει σημείο αναφοράς στην κατηγορία του.

 

Volvo Ex30

Tου Ηλία Ματζαβά

Σε μια εποχή που ο…καταιγισμός των μικρών συμπαγών SUV, αρχίζει να δημιουργεί ένα μεγάλο…στόλο από παρόμοια αυτοκίνητα, έρχεται ένα χάτσμπακ, με μεγάλη παράδοση, να δώσει νέο χρώμα στους δρόμους.
Γιατί το νέο OPEL Astra, όπως και ο προκάτοχός του που λανσαρίστηκε το 2015, φέρνει στην compact κατηγορία καινοτομίες που μέχρι πρότινος συναντούσαμε σε αυτοκίνητα της premium κατηγορίας.

Κυρίως όμως ξαφνιάζει ευχάριστα με την εμφάνισή του, αφού δεν περνά από πουθενά απαρατήρητο. Ίσως μάλιστα να μην είναι καν αναγνωρίσιμο. Γιατί ακολουθώντας το νέο πρόσωπο της μάρκας, το OpelVizor, δεν είναι ευδιάκριτο ούτε το σήμα της φίρμας.
Άλλωστε η μινιμαλιστική και καθαρή αισθητική του, είναι πλήρως απαλλαγμένη από περιττές λεπτομέρειες, κάτι που ισχύει πλέον για όλα τα νέα μοντέλα της OPEL.

Ακόμα πιο εντυπωσιακό πάντως είναι το βράδυ, αφού το προερχόμενο από το Insignia σύστημα φωτισμού, απαρτίζεται από 168 στοιχεία LED!

Tο νέο πεντάθυρο Astra έχει μήκος 4.374 χιλ. είναι δηλαδή 4 χιλιοστά μακρύτερο από το απερχόμενο μοντέλο. Το πλάτος (1.860 χιλ.) είναι 51 χιλιοστά πιο φαρδύ και το ύψος κατά 15 χιλιοστά χαμηλότερο. Το μεταξόνιο αυξήθηκε κατά 13 χιλ. φτάνοντας τώρα στα 2.675 χιλ.

Άλμα στο…μέλλον θα χαρακτηρίζαμε το εσωτερικό του νέου Astra. Με το πλήρως ψηφιακό cockpitPurePanel, τα αναλογικά όργανα αποτελούν πλέον παρελθόν. Αντί αυτών, η νέα διεπαφή ανθρώπου-μηχανής (HMI) με νέα μοντέρνα γραφικά προσφέρει μια πιο διαισθητική και χωρίς περιττά στοιχεία οδηγική εμπειρία.

Οι επιβάτες μπορούν να διαχειρίζονται τις λειτουργίες του νέου μοντέλου μέσω μεγάλων οθονών αφής, όπως σε ένα smartphone. Οι σχεδιαστές του φρόντισαν ώστε να διασφαλίσουν ότι ο οδηγός θα λαμβάνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, έχοντας ταυτόχρονα στη διάθεσή του τις χρήσιμες επιλογές, χωρίς επιβάρυνση με περιττά δεδομένα ή λειτουργίες.
Επιπλέον, βασικές ρυθμίσεις όπως ο έλεγχος του συστήματος κλιματισμού εξακολουθούν να γίνονται μέσω φυσικών διακοπτών και μπουτόν.


Αξιοπρόσεκτη είναι η άνεση που προσφέρουν τα καθίσματα, κυρίως σε μεγάλα ταξίδια, ενώ ικανοποιητικοί είναι και οι χώροι. Οι εμπρός επιβάτες αντιλαμβάνονται αμέσως τις δυναμικές διαθέσεις του νέου Astra, αφού τα καθίσματά τους είναι τοποθετημένα χαμηλά. Και οι πίσω όμως αν οι…διαστάσεις τους δεν ξεπερνούν το μέσο όρο, δεν θα προβληματιστούν.


Ο πρακτικός χώρος αποσκευών, με το προσαρμοζόμενο πάτωμα, προσφέρει χωρητικότητα από 422 έως 1.339 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα.


Το νέο OPEL Astra, έχει αναμφίβολα σπορ χαρακτήρα και δεν το κρύβει. Η χαμηλή θέση οδήγησης προϊδεάζει τον οδηγό, ενώ το μικρό τιμόνι, με τα paddles, τον βάζει στο…κλίμα.
Στη συνέχεια αναλαμβάνει ο τρικύλινδρος PureTech κινητήρας των1.200 κ.εκ. που στην έκδοση δοκιμής του gonews.gr, είχε 130 ίππους.
Ξεκινά έχοντας αθόρυβη λειτουργία στις χαμηλές στροφές, θυμίζοντας ηλεκτρικό μοντέλο. Όσο ανεβαίνουν οι στροφές δείχνει ομαλά τη…ζωντάνια του συνοδευόμενος από έναν ευχάριστα τραχύ ήχο.

Τόσο σε αστικές μετακινήσεις, όσο και σε εκτός πόλης διαδρομές δείχνει τον σπορ χαρακτήρα του, με τον οδηγό να ικανοποιείται όποιο ρυθμό και αν επιλέξει. Η αίσθηση των επιδόσεων μάλιστα ίσως να παραπέμπει σε αριθμούς καλύτερους από αυτούς που δηλώνει η OPEL (επιτάχυνση 0-100χλμ./ώρα σε 9,7 δευτερόλεπτα).
Στην οδηγική απόλαυση, εκτός από το εξαιρετικό τιμόνι, συμβάλουν και οι εντυπωσιακά ομαλές αλλαγές του αυτόματου κιβωτίου των 8 σχέσεων, ακόμη και με τα paddles.


Η ανάρτηση υποστηρίζει άνετα τις όποιες οδηγικές…ανησυχίες, ακόμα και από τους πιο απαιτητικούς οδηγούς. Παράλληλα, περνά από τις….παραδοσιακές κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, όχι απλά χωρίς να προβληματίζεται, αλλά χωρίς να ακούγεται ο παραμικρός θόρυβος. Σε αυτό βέβαια συμβάλλει και το πλαίσιο.

Όλο το παραπάνω «πακέτο» σε προδιαθέτει να το οδηγήσεις ζητώντας κάτι παραπάνω από απλές καθημερινές μετακινήσεις. Ακόμα και σε αυτήν την περίπτωση η κατανάλωσή του δεν ξεπερνά τα λογικά επίπεδα, ενώ σε ήρεμο ταξίδι ο μικρός υπετροφοδοτούμενος κινητήρας αποδεικνύεται οικονομικός. Η μέση κατανάλωση, σύμφωνα με τις μετρήσεις της OPEL υπολογίζεται σε 5,4 – 5,7 λτ./100 χλμ.

Φυσικά ο εξοπλισμός του είναι πληρέστατος, με όλα τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης, ψυχαγωγίας και συνδεσιμότητας. Σε όλες του τις εκδόσεις, οι οποίες μπορούν να ικανοποιήσουν τα περισσότερα…πορτοφόλια.

Υπάρχουν εκδόσεις με 110 ίππους και τιμές από 26.900 ευρώ, ενώ από 27.900 ξεκινούν τα Astra των 130 ίππων. Ειδικά με το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων που είχε το gonews.gr στη διάθεσή του, οι τιμές ξεκινούν από 34.500 ευρώ. Υπάρχουν ακόμα diesel 1,5 με 130 ίππους και τιμές από 31.500 ευρώ, ενώ η κορυφαία υβριδική έκδοση των 180 ίππων, ξεκινά από 45.000 ευρώ.


Είναι φανερό ότι όσο ανεβαίνουν οι…απαιτήσεις από το νέο Astra, τόσο αυξάνονται και οι τιμές του. Οι οποίες ακολουθούν τις αυξητικές τάσεις της εποχής. Μια εποχής όμως που τα καινούργια μοντέλα δεν είναι απλά μεταφορικά μέσα. Αλλά, οχήματα για να ικανοποιούν και τις…αυριανές απαιτήσεις. Και το συγκεκριμένο OPEL, αν και έχει ένα όνομα με παρελθόν, είναι αυτοκίνητο για το μέλλον.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ID. Polo: Αποκάλυψη των χαρακτηριστικών του μελλοντικού ηλεκτρικού VW

0
Λίγους μήνες πριν την κυκλοφορία του αμιγώς ηλεκτρικού ID. Polo, η VW έδωσε στη δημοσιότητα περισσότερα στοιχεία και τεχνικά χαρακτηριστικά, που υπόσχονται νέα δεδομένα...

LEAPMOTOR C10: Ετοιμοπαράδοτο με μειωμένη τιμή

0
Το C10, το μεγάλο Plug-in Hybrid μοντέλο της LEAPMOTOR, είναι ετοιμοπαράδοτο, με νέα μειωμένη τιμή και πλουσιότατο εξοπλισμό.   Η LEAPMOTOR παρουσίασε πρόσφατα το νέο Β10,...

BYD Seal 5 DM-i: Το sedan που ταξιδεύει για 1.000 χλμ. χωρίς ανεφοδιασμό –...

0
Με την τεχνολογία Super Hybrid DM plug-in, το BYD Seal 5 DM-i επαναπροσδιορίζει την κατηγορία των sedan, χάρη στην άνεσή του, τον πλούσιο βασικό...

RENAULT με εορταστικό όφελος έως 2.500 ευρώ

0
Μια ενδιαφέρουσα πρόταση για…γαλλικό δώρο αυτές τις γιορτές είναι το RENAULT Reward, το οποίο προσφέρει ένα από τα Clio, Captur, Arkana, Symbioz, με όφελος...

FORD E-Transit Custom: Ταχύτερη φόρτιση, μεγαλύτερη αυτονομία

0
Τα FORD E-Transit Custom του 2026 θα έχουν μεγαλύτερη μπαταρία, η οποία θα τα…πηγαίνει πιο μακριά και θα φορτίζει ταχύτερα. Τι θα γίνει με...

Ξεκίνησαν οι δοκιμές του νέου SMART #2. Πότε θα κυκλοφορήσει

0
Η νέα ηλεκτρική πλατφόρμα ECA της SMART υποβάλλεται σε απαιτητικά προγράμματα δοκιμών για την πλήρη επικύρωσή της, αφού έχει ξεκινήσει η αντίστροφή μέτρηση για...

Η CHERY…παίζει μπάσκετ στο Μαρούσι

0
Μαρούσι CHERY είναι πλέον η ονομασία της ιστορικής ομάδας μπάσκετ των βορείων προαστίων της Αθήνας, αφού η νέα φιλόδοξη μάρκα του Spanos Group αναλαμβάνει...

FIAT Grande Panda: Το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026» για την Ελλάδα

0
Τον τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026» για την Ελλάδα κατέκτησε το FIAT Grande Panda.     Η καθιερωμένη, ετήσια εκδήλωση ανάδειξης του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς για την...