Οι Κύπριοι Αλέξανδρος Τσουλόφτας-Στέλιος Ηλία ήταν οι νικητές του συναρπαστικού, όπως εξελίχθηκε, Ράλι Στερεάς Ελλάδας.
Το κυπριακό δίδυμο του Volkswagen Polo R5 δεν ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο την Κυριακή, καθώς στην πρώτη ειδική της ημέρας, σταμάτησε να αλλάξει λάστιχο, με αποτέλεσμα να καθυστερήσει σημαντικά. Παρ’ όλα αυτά, οι Πρωταθλητές Ελλάδος του 2021, δεν πτοήθηκαν, οδήγησαν στο όριο, κερδίζοντας όλες τις υπόλοιπες ειδικές διαδρομές της ημέρας και κατάφεραν να ανεβούν στη δεύτερη θέση του αγώνα.
Οι έτεροι αντίπαλοί τους, Ιωάννης Παπαδημητρίου-Νίκος Πετρόπουλος αναρριχήθηκαν στην κορυφή από το πρωί, ωστόσο υπέπεσαν σε λάθος λίγο πριν την εκκίνηση της τελευταίας διαδρομής του αγώνα, με αποτέλεσμα να τεθούν εκτός αγώνα, με απόφαση των αγωνοδικών. Συγκεκριμένα, το πλήρωμα του Skoda Fabia Rally2 Evo προέβη σε αλλαγή ελαστικού σε χώρο Επιτηρούμενης Στάθμευσης, γεγονός που απαγορεύεται βάση του Γενικού Κανονισμού Ράλι.
Ύστερα από αυτή την εξέλιξη, οι Αλέξανδρος Τσουλόφτας-Στέλιος Ηλία πανηγύρισαν άλλη μία επιτυχία επί ελληνικού εδάφους, διπλασιάζοντας τις νίκες τους στο φετινό Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλι, κάνοντας παράλληλα σημαντικό βήμα τίτλου. Στη δεύτερη θέση τερμάτισαν οι Πάνος Κύρκος-Γιώργος Πολυζώης που εντυπωσίασαν με τα περάσματά τους με το Mitsubishi Evo, επικρατώντας στην Ομάδα Ν.
Οι Πέτρος Παντελή-Πάμπος Λαός αν και δυσκολεύτηκαν, τερμάτισαν στην τρίτη θέση με το Citroen DS3 R5, για δεύτερη φορά σε ελληνικό πρωταθληματικό αγώνα. Ο Πρωταθλητής Κύπρου του 2019, είχε έξοδο το πρωί και στη συνέχεια έπεσε στη σκόνη προπορευόμενου αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα να χάσει πολύτιμα δευτερόλεπτα.
Τέταρτοι ολοκλήρωσαν τον αγώνα οι Γιώργος Κεχαγιάς-Χρήστος Κουζιώνης (Skoda Fabia Rally2 Evo), οι οποίοι θα τερμάτιζαν ψηλότερα στην κατάταξη εάν δεν είχαν κλαταρίσματα. Μια καλή προπόνηση ενόψει της συμμετοχής τους στο Ράλι Σαφάρι πραγματοποίησαν οι Ιορδάνης Σερδερίδης-Andy Malfoy με Skoda Fabia Rally2 Evo. Ο Έλληνας κάτοχος του WRC Trophy του 2017 περιορίστηκε στην πέμπτη θέση, καθώς και αυτός είχε κλαταρισμένο ελαστικό στη δεύτερη διέλευση από το Κλειδί.
Στην έβδομη θέση τερμάτισαν οι “J.J.”-Κώστας Στεφανής. Ο 19χρονος οδηγός του Skoda Fabia R5 είναι ο Jigger Junior, γιος του Γιάννη Jigger Βαρδινογιάννη και έκανε την πρώτη του εμφάνιση στα ράλι.
Στα δικίνητα, οι Πασχάλης Χατζημάρκος-Μάριος Τσαούσογλου (Peugeot 208 Rally4) επικράτησαν, κάνοντας έναν απροβλημάτιστο αγώνα στα χώματα της Βοιωτίας. Το βάθρο της κατηγορίας συμπλήρωσαν οι νικητές της C4, Αντώνης Δημόπουλος-Ευθύμιος Σκαλτσάς, οδηγώντας θεαματικά το Toyota Starlet KP60 και οι Λαμιώτες Κωνσταντίνος Μυλωνάς-Νίκος Παραπέρας που ήταν αλάνθαστοι με την Toyota Corolla AE101, τερματίζοντας επίσης δεύτεροι στην κατηγορία C4.
Οι επικεφαλής του Σαββάτου, Πανίκος Πολυκάρπου-Γιώργος Βότσης (Peugeot 208 Rally4) μπήκαν ορεξάτοι στις ειδικές της Κυριακής και ξέφυγαν στην κατάταξη, ωστόσο εγκατέλειψαν νωρίς από σπασμένο ψαλίδι. Άτυχοι στάθηκαν οι Σάββας Λευκαδίτης-Ευάγγελος Ακράτος (Peugeot 208 Rally4) που εγκατέλειψαν στην τελευταία ειδική από πρόβλημα στο διαφορικό κι ενώ ήταν στη δεύτερη θέση της F2.
Ένα σπασμένο ημιαξόνιο μόλις στο 3ο χιλιόμετρο της ειδικής διαδρομής Κλειδί Ι, δεν επέτρεψε στους Επαμεινώνδα Καρανικόλα-Γιώργο Κακαβά (Ford Fiesta Rally4) να παλέψουν για τη νίκη στην κατηγορία, στέλνοντάς τους από νωρίς εκτός αγώνα.
Στην Ομάδα Ν, τους Πάνο Κύρκο-Γιώργο Πολυζώη ακολούθησαν οι Κύπριοι Φοίβος Νικολάου-Σάββας Ζάκου με Mitsubishi Lancer Evo IX, οι οποίοι έπεσαν και αυτοί θύμα κλαταρισμένου ελαστικού στην πρωινή Θήβα. Το βάθρο της Ν συμπλήρωσαν οι Ντίνος Ζυγογιάννης-Νικόλαος Τσέλλος (Mitsubishi Lancer Evo IX), στην πρώτη εμφάνιση του οδηγού στο χώμα.Από έξοδο εγκατέλειψαν οι Φώτης Σταματόπουλος-Δημήτρης Σαΐνης με Mitsubishi Lancer Evo IX.
Στη C3, επικράτησαν οι Γιώργος Χατζηγάκης-Ιωάννης Τόλιας που οδήγησαν με το πλάι το Ford Escort MKII, αφήνοντας πιο πίσω τους Γιώργο Ρήγα-Ιωάννη Γεωργιάδη (Ford Escort MKII) και Βασίλη Υφαντή-Άρη Μουντζούρη (Ford Escort MKII). Ένα μηχανικό πρόβλημα στην τέταρτη ειδική διαδρομή του αγώνα, δεν επέτρεψε στους Γιώργο Αμούτζα-Γιώργο Ηλιόπουλο (Renault Clio RS) να φύγουν νικητές της κατηγορίας από τη Θήβα.
Στην κατηγορία C6, οι Ηλίας και Νικόλαος Μανούσκος (Toyota Yaris) αναρριχήθηκαν στην κορυφή στην τρίτη ειδική διαδρομή και έκτοτε δεν κοίταξαν πίσω τους. Στο δεύτερο σκαλί του βάθρου ανέβηκαν οι Μανώλης Παναγιωτόπουλος-Χρυσούλα Δικοπούλου (Toyota Yaris), με τον 73χρονο οδηγό να προσπερνάει τους εν τέλει τρίτους της C6, Δημήτρη Σταυρόπουλο-Ιωάννη Νικολακόπουλο (Toyota Yaris), στην τελευταία Θήβα. Ένα πρόβλημα με τα ηλεκτρικά του Toyota Yaris δεν επέτρεψε στους επικεφαλής της κατηγορίας το Σάββατο, Σταμάτη Παντιέρα-Βάσω Κουρτίδου, να εκκινήσουν την Κυριακή.
Στα Ιστορικά, νικητές αναδείχθηκαν οι Αλέξανδρος Χαλιβελάκης-Θάνος Παπαγεωργίου με Ford Escort RS2000 MKII, οι οποίοι κατάφεραν να αντέξουν την πίεση που δέχθηκαν από τους δεύτερους Αλέξανδρο Χριστοδούλου-Αθανάσιο Σαμαρά (Lancia 037 Beta) στην τελευταία ειδική. Η μεταξύ τους «ψαλίδα» έκλεισε στα 3 δευτ. υπέρ του 26χρονου οδηγού του Ford.
Το βάθρο συμπλήρωσαν οι ταχύτατοι Κωνσταντίνος Παπαδημητρίου-Μάνος Σιγάλας με Toyota Starlet EP71 Turbo, οι οποίοι εκμεταλλεύτηκαν την εγκατάλειψη των μέχρι πρότινος τρίτων, Δημήτρη Παύλου Μελά-Στάθη Βαρδαξή, που αν και ολοκλήρωσαν την τελευταία ειδική, δεν έφτασαν στον τερματισμό από πρόβλημα στον κινητήρα της Porsche 911 Carrera RS.
Για μόλις 2 δευτερόλεπτα δεν ανέβηκαν στο βάθρο των νικητών οι Ιωάννης Τσαλαματάς-Νίκος Μπαμπαλής με Ford Escort MKII, οι οποίοι άφησαν πιο πίσω τους Δημήτρη Αμαξόπουλο-Χαρά Μωραΐτη (Toyota Corolla KE30) και τους Αθανάσιο Αθανάσουλα-Βασίλη Μπασιούκα (Toyota Starlet KP61). Στις κυριότερες εγκαταλείψεις της κατηγορίας, συγκαταλέγονται αυτές των Γιώργου Παραδείση-Πλούταρχου Στεργίου (Ford Escort MKII) και Μιχάλη Νομικού-Νίκου Μουζάκη (Toyota Starlet).
Στο Legends Cup, πρώτευσαν οι Ηλίας και Νίκος Μανούσκος, τερματίζοντας εμπρός από τους Δημήτρη Σταυρόπουλο-Ιωάννη Νικολακόπουλο και Μανώλη Παναγιωτόπουλο-Χρυσούλα Δικοπούλου. Άτυχο στάθηκε το πλήρωμα του Subaru Impreza, Ηλίας Καφαντάρης-Νίκος Κόντος που τέθηκε από νωρίς εκτός αγώνα από πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων.
Οργανωτής του διήμερου πρωταθληματικού αγώνα ήταν το Σωματείο “Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου Δυτικής Αττικής” (ΕΛ.Λ.Α.Δ.Α.) και χορηγός, ο επίσημος διανομέας των λιπαντικών TEXACO, Tsellos. Πολύτιμη βοήθεια στους οργανωτές του Ράλι Στερεάς Ελλάδας παρείχε ο Δήμος Θηβαίων.
Τα αποτελέσματα του Ράλι Στερεάς Ελλάδας μπορείτε να δείτε εδώ: Τελική Κατάταξη