Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αποφασίζουν αν θα φύγουν λόγω Brexit

Κοινοποίησε το άρθρο

Με τη Βρετανία να ετοιμάζεται για την πορεία της εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, υπάρχουν τομείς όπως οι αυτοκινητοβιομηχανίες, που εξετάζουν τον τρόπο που θα λειτουργούν στο άμεσο μέλλον. Αμέσως μετά το δημοψήφισμα του Brexit, ήρθαν και οι πρώτες αλλαγές που είχαν αντίκτυπο στον αριθμό θέσεων εργασίας σε βρετανικά εργοστάσια.

«12 μήνες μετά το δημοψήφισμα ήρθαν οι πρώτες συνέπειες, με έναν Ιάπωνα πελάτη μας που είχε βάση τη Βρετανία να μεταφέρει την παραγωγή στην Τσεχία. Ακολούθησε ταχύτατη μείωση του τζίρου με αποτέλεσμα να κλείσουμε το εργοστάσιο πριν από 18 μήνες» λέει ο Γκρεγκ Μακντόναλντ, εκτελεστικός διευθυντής της Goodfish Group .

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

CUPRA Tindaya: Το μέλλον της αυτοκίνησης ξεκινά από τον Ατλαντικό

Το CUPRA Tindaya είναι ένα…εκρηκτικό πρωτότυπο, το οποίο υπόσχεται μια ανεπανάληπτη οδηγική εμπειρία, ενώ μας προετοιμάζει και για την αισθητική που θα έχουν τα...

Νέο RENAULT Clio: Η 6η γενιά της…τεχνολογίας

Το RENAULT Clio εξελίσσεται τεχνολογικά και ανανεώνεται αισθητικά, έχοντας οικολογικές ανησυχίες, δίνοντας προτεραιότητα στην ασφάλεια.     Μετρώντας πάνω από 35 χρόνια παρουσίας και 17 εκατομμύρια πωλήσεις...

ZEEKR: Τα μοντέλα που έρχονται στην Ελλάδα – Τιμές

Ολόκληρη η γκάμα των μοντέλων της ZEEKR είναι άμεσα διαθέσιμη για παραγγελία και παράδοση στην Ελλάδα, με τιμές που ξεκινούν από 34.990 ευρώ.     Μετά...

Η ευρωπαϊκή βιομηχανία στηρίζεται στην άμεση μεταφορά ανταλλακτικών από εργοστάσιο σε εργοστάσιο μέσω της ενιαίας αγοράς χωρίς καθυστερήσεις. Κάτι που θα αλλάξει για τη Βρετανία όταν θα επιστρέψουν οι συνοριακοί έλεγχοι.

«Πρακτικά σημαίνει πως ο κατασκευαστής θα παίρνει τα ανταλλακτικά που χρειάζεται μία ή δύο μέρες πριν του είναι απαραίτητα. Εάν αυτή η μέθοδος επηρεαστεί, θα δούμε κατασκευαστές να επενδύουν σε αποθήκες ώστε να φτιάξουν αποθέματα. Εάν δεν έχουν ήδη αποθήκες τότε θα υπάρξουν ελλείψεις και αυτό θα επηρεάσει την παραγωγή. Ακόμα και αυτά τα μικρά έξοδα, όπως οι αποθήκες, προστίθενται και δημιουργούν μεγάλο κόστος» λέει η Άννα Μαρία Μπάισντεν, επικεφαλής αυτοκινήτων στην Fitch Solutions.

Το κόστος όμως οδηγεί σε αλλαγές.

«Η Jaguar Land Rover. Μετακόμισε στη Σλοβακία και έχτισε ένα τεράστιο εργοστάσιο. Και τελικά αποφάσισα πως εκεί έπρεπε να πάμε και εμείς γιατί πολύ γρήγορα θα φτάναμε στην Πολωνία, την Τσεχία, την Ουγγαρία και τη Ρουμανία. Είμαστε έτοιμοι. Έχω ήδη δει υποψήφιες εκτάσεις. Και έχω κάνει ό,τι ήταν δυνατό εκτός από το να πατήσω του κουμπί. Θα το πατήσω όταν ο πελάτης μας πει ότι θέλει η κατασκευή να γίνει στην άλλη πλευρά του διαχωρισμού του Brexit» λέει ο Γκρεγκ Μακντόναλντ.

Ερώτηση: «Είναι αναπόφευκτο αυτό;»

Γ.Μακντόναλντ: «Ναι, είναι»

«Είναι η απόφαση που οι επικεφαλής στις αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να αντιμετωπίσουν. Εάν δεν συνδέονται πλέον με μία ανεμπόδιστη ευρωπαϊκή προμηθευτική αλυσίδα και πρέπει να διαχειριστούν γραφειοκρατία και καθυστερήσεις στη Μάγχη, πρέπει να φύγουν ή να μείνουν;» λέει ο Ταντγκ Ενράιτ.

Πρόσφατα η BMW ανακοίνωσε πως θα σταματήσει την παραγωγή ηλεκτρικών κινητήρων στο εργοστάσιο του Μπέρμιγχαμ και θα το χρησιμοποιήσει για κινητήρες ντίζελ και πετρελαίου. Προϊόντα που σε 20 χρόνια θα είναι ξεπερασμένα.

Τα εργοστάσια αυτοκινήτων αποτελούν επένδυση δισεκατομμυρίων ευρώ. Δεν είναι απλή η μετακόμιση. Αλλά με τις κρίσιμες αποφάσεις να έρχονται σύντομα, ένα σκληρό σύνορο δεν θα λειτουργήσει ευνοϊκά για το Ηνωμένο Βασίλειο.

Πηγή: Euronews