Δοκιμή Ford EcoSport 1.0 EcoBoost 140PS ST-Line

Κοινοποίησε το άρθρο

Το Ford EcoSport ανανεώθηκε πρόσφατα, με τη Ford να το «προικίζει» για πρώτη φορά στη καριέρα του με το πακέτο ST Line, το οποίο αναδεικνύει ακόμα περισσότερο τον αθλητικό του χαρακτήρα.

Τα μικρά crossover το τελευταίο χρονικό διάστημα τα έχει «αγκαλιάσει» ιδιαίτερα το αγοραστικό κοινό, με το μερίδιο αγοράς τους να αυξάνει συνεχώς. Λογικό κι επόμενο λοιπόν οι εταιρείες να επενδύουν συνεχώς στο εν λόγω segment, με τη Ford να δίνει στο κοινό το EcoSport πλήρως ανανεωμένο, τόσο στην εξωτερική του εμφάνιση, όσο και στο εσωτερικό του. Το μεγάλο νέο όμως είναι η εφαρμογή του ST Line πακέτου, το οποίο ενισχύει τον δυναμισμό του, ταιριάζοντας σαν γάντι με τον κινητήρα – διαμάντι των 1.000 κ.εκ. και των 140 ίππων.

Baby Kuga!

Οι σχεδιαστές της Ford, αποφάσισαν να δώσουν στο EcoSport μερικά κοινά στοιχεία με το μεγαλύτερο Kuga, όπως ο φρέσκος εμπρός προφυλακτήρας, τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα, αλλά και η μεγάλη εξαγωνική μάσκα, όπου δεσπόζει το λογότυπο της μάρκας.

Το νέο EcoSport πατάει πάνω στην ίδια πλατφόρμα που βασίζεται και το μικρό κι επιτυχημένο Fiesta, έχοντας όμως μεγαλύτερες διαστάσεις από το προηγούμενο. Πιο συγκεκριμένα το μήκος είναι αυξημένο κατά 79 χλστ. αγγίζοντας τα 4.096 χλστ., με το ύψος να φτάνει στα 1.653 χλστ. όντας ψηλότερο κατά 20 χλστ. Το πλάτος και το μεταξόνιο διατηρούνται ίδια με το προηγούμενο EcoSport ,όντας στα 1.765 χλστ. και 2.519 χλστ., αντίστοιχα!

Η πινελιά διαφορετικότητας όμως έρχεται από το ST Line πακέτο το οποίο ενισχύει το δυναμικό χαρακτήρα του μοντέλου. Αυτό περιλαμβάνει

λογότυπα σε διάφορα σημεία του αμαξώματος, πλαϊνά μαρσπιέ και αεροδυναμικά βοηθήματα στο κάτω άκρο των προφυλακτήρων, ενώ δένει άψογα με την υπόλοιπη εικόνα, η διχρωμία της οροφής.

Λίρα… 140!

Παραποιώντας λιγάκι την έκφραση λίρα 100, το EcoSport παίρνει κίνηση από τον 6 φορές βραβευμένο κινητήρα ως «Διεθνή Κινητήρα της Χρονιάς» στην κατηγορία κάτω του 1,0 λτ. Ο λόγος φυσικά για τον 3κυλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα, χωρητικότητας 998 κ.εκ. με απόδοση 140 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και ροπή 180 Nm, που είναι διαθέσιμη από τις 1.500-5.000 σ.α.λ.. Η δύναμη περνάει στους εμπρός τροχούς μέσω του χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων το οποίο διαθέτει καλή αίσθηση και κλιμάκωση, το οποίο δεν διαμαρτύρεται στις γρήγορες αλλαγές. Σύμφωνα με τη Ford η διαδικασία του 0-100 χλμ/ώρα, ολοκληρώνεται σε 11,8 δλ. με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 188 χλμ/ώρα, ενώ η μέση κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης ανέρχεται στα 6 λτ./100 χλμ. Γενικότερα, ακόμα και ο πιο απαιτητικός οδηγός θα ξεχωρίσει το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο με την απόκριση που έχει από χαμηλά, την ευστροφία και την ποιοτική του λειτουργία.

Καμπίνα… Fiesta!

Μόλις κάτσεις στο κάθισμα του οδηγού του EcoSport, αντιλαμβάνεσαι ότι βρίσκεσαι σε γνώριμο περιβάλλον, μιας και έχει πολλά κοινά χαρακτηριστικά με το Fiesta στην έκδοση ST Line. Και στο μικρό crossover κυριαρχεί η οθόνη αφής 8 ιντσών του SYNC 3 συστήματος infotainment (εξαιρετική συνδεσιμότητα), με το μάτι να πέφτει στις σπορτίφ λεπτομέρειες, όπως τα πεντάλ αλουμινίου, τα μαύρα καθίσματα με δερμάτινες ενθέσεις, αλλά και με τις εμφανείς κόκκινες ραφές, (αν είχαν και λίγο παραπάνω πλευρική στήριξη θα ήταν εξαιρετικά), ενώ διακρίνεται ο σπορ επιλογέας ταχυτήτων με τον αριθμό των σχέσεων σε κόκκινο χρώμα, καθώς και το νέο τριάκτινο τιμόνι με την χοντρή του στεφάνη και το flat κάτω μέρος του. Στο κομμάτι της ποιότητας και της συναρμογής το EcoSport ST Line πείθει τον υποψήφιο αγοραστή του, μιας και γίνεται χρήση ποιοτικών υλικών, με την συναρμογή να είναι υψηλού επιπέδου. Οι σχεδόν 20 θήκες για μικροαντικείμενα εμπρός και πίσω που εκτοξεύουν την πρακτικότητα και σίγουρα θα φανούν χρήσιμες στη καθημερινή χρήση.

Τέσσερις ενήλικες επιβάτες θα ταξιδέψουν με άνεση, με αρκετό χώρο για κεφάλι και γόνατα, με τον ωφέλιμο όγκο του χώρου αποσκευών να αγγίζει τα 334 λτ. Η ανοιγόμενη προς τα έξω και αριστερά πόρτα του χώρου αποσκευών, έχει μεν μεγάλο άνοιγμα, αλλά θα δυσκολέψει την φόρτωση αντικειμένων αν έχετε παρκαρισμένο αυτοκίνητο πίσω.

Πάει.. αεροπορία!

Μπορεί να κάθεσαι ψηλά και να απολαμβάνεις τη πανοραμική θέα που προσφέρει το crossover της Ford, αλλά στο δρόμο είναι όπλο, τηρουμένων φυσικά των αναλογιών της κατηγορίας.

Ξεκινώντας από τη ποιότητα κύλισης, αυτή κρίνεται πολύ καλή, όπως και η ηχομόνωση, με τη καμπίνα να είναι αρκετά ήσυχη κάτι που θα το εκτιμήσετε, ειδικά αν είστε φίλος των μακρινών ταξιδιών. Η ανάρτηση στην έκδοση ST Line είναι ελαφρώς πιο σφιχτή, κρατώντας το EcoSport «βιδωμένο» στη πορεία του σε ένα δρόμο με στροφές. Οι κλίσεις είναι περιορισμένες, ενώ στην έξαψη του… στρίβειν, το EcoSport θα υποστρέψει ελεγχόμενα, με το ESP να βάζει τα πράγματα στη θέση τους.

Το EcoSport διαθέτει κι αυτό την οδηγοκεντρική ταυτότητα των μοντέλων της μάρκας με το μπλε οβάλ, κινούμενο σβέλτα, ικανοποιώντας τον ανήσυχο οδηγό, ο οποίος έχει αρωγό το άμεσο και επικοινωνιακό τιμόνι και τα πολύ καλά και ανθεκτικά φρένα, αλλά τα ταμπούρα πίσω μας χάλασαν λιγάκι.

Εντός πόλης κινείται εξίσου άνετα, μιας και οι compact διαστάσεις το βοηθούν αρκετά, όντας από τα πλέον ευέλικτα μικρά crossover της αγοράς. Αν θελήσετε να κινηθείτε σε ελαφρύ χωματόδρομο, κανένα πρόβλημα. Τα 190 χλστ. ύψους θα σας βοηθήσουν να περάσετε από κακοτράχαλα τερέν αλλά μέχρι εκεί, με το Ford EcoSport να έχει ικανές γωνίες προσέγγισης 21 μοίρες, ράμπας 23,3 μοίρες και αναχώρησης 33,3 μοίρες.

Ένα ξεχωριστό μικρό crossover

Το ανανεωμένο EcoSport διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά για να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία των B-SUV, μιας και είναι ένα value for money μοντέλο, ιδανικό για όσους το fun to drive είναι προτεραιότητα.

 

(+) Εμφάνιση, οδική συμπεριφορά, ποιότητα κατασκευής και κύλισης

(-) Τρόπος ανοίγματος πόρτας πορτ μπαγκαζ, πίσω ταμπούρα