Δοκιμή: Fiat 500X 1.4T MultiAir II DCT

Κοινοποίησε το άρθρο

H οικογένεια 500 μεγαλώνει και ακολουθεί την τάση (βλ. Mini) όπου διαχρονικά και ιστορικά μοντέλα όχι μόνο αναβιώνουν αλλά μεταλλάσσονται της αρχικής τους μορφής,

προκειμένου να καλύψουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερες ανάγκες του αγοραστικού κοινού. Έτσι, η Fiat μετά την κάμπριο και την πολυμορφική τετράπορτη έκδοση L test opinion500Χπαρουσιάζει και την εκτός δρόμου, συμπληρώνοντας έτσι τη γκάμα. Στον εξωτερικό σχεδιασμό ξεχωρίζει τόσο η απόσταση από το έδαφος όσο και οι τονισμένοι θόλοι των τροχών που του προσδίδουν ένα δυναμικό και σύγχρονο χαρακτήρα. Τα φωτιστικά σώματα και η ενσωματωμένη γρίλια διατηρούν την ταυτότητα του εργοστασίου κάνοντας το συνάμα να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα μοντέλα της σειράς 500.

Το εσωτερικό διατηρεί και αυτό την ταυτότητα όλων των εκδόσεων του Fiat 500. Όμως αυτό που κάνει τη διαφορά είναι οι αισθητά μεγαλύτεροι χώροι, η πρακτικότητα αλλά και η απουσία στοιχείων εντυπωσιασμού που συναντούμε στο μικρό 500. Έμφαση δίδεται στα στοιχεία τεχνολογίας, την ποιότητα των υλικών (βλέπε μαλακά υλικά και καλής ποιότητας πλαστικά) αλλά και την πολύ καλή θέση οδήγησης. Ξεχωρίζει ο πίνακας οργάνων και η οθόνη αφής του UConnect που φροντίζει για τη συνδεσιμότητα, την ψυχαγωγία και την ασφάλεια ενώ οι χώροι είναι ικανοποιητικοί για πέντε επιβάτες. Εντυπωσιάζει το μεγάλο διαθέσιμο ύψος, ακόμα και πίσω παρά τη δομή του σχεδιασμού ενώ η χωρητικότητα των 350 λίτρων του χώρου αποσκευών είναι ιδιαίτερα ικανοποιητικοί για την κατηγορία.

DSC 0283

Το μοντέλο παρουσιάζεται σε δύο εκδοχές. Cross και Urban. Εμείς δοκιμάσαμε την έκδοση Cross με κίνηση στον εμπρός άξονα με ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου Traction Plus και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, 6 σχέσεων το οποίο το είχαμε γνωρίσει αρχικά από τα μοντέλα της Alfa Romeo και είναι κάτι που θα εκτιμήσουν δεόντως οι οδηγοί που προτεραιότητά τους είναι η άνεση κατά την οδήγηση.  Ο οδηγός θα εκτιμήσει τις μαζεμένες του διαστάσεις (μήκος 4.248 mm), ιδιαίτερα μέσα στην πόλη όπου η ευελιξία έχει τον πρώτο λόγο. Παράλληλα σου δίνει την αίσθηση της στιβαρότητας στο αυτοκινητόδρομο ενώ η απουσία μεγάλων κλίσεων στις στροφές σου δίδει το δικαίωμα να οδηγήσεις με γρήγορους ρυθμούς. Κινείται με αξιοπρέπεια σε εκτός δρόμου διαδρομές ενώ σε αυτό συμβάλλει και η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (179 mm) και η πολύ καλή κύλιση που προσφέρει. Το μοντέλο ήταν εφοδιασμένο με τον 1.4 λίτρων Turbo βενζίνης με τους 140 ίππους. H κατανάλωση που ανακοινώνει ο κατασκευαστής είναι περίπου 6 λίτρα/100 km κάτι το οποίο εμείς τουλάχιστον δεν μπορέσαμε να το προσεγγίσουμε σαν τιμή αφού κινηθήκαμε καθόλη την εβδομάδα που είχαμε στην διάθεση μας το αυτοκίνητο οριακά κάτω από τα 8 λίτρα. Εκτός βέβαια του αυτόματου κιβωτίου σε αυτό σίγουρα συνετέλεσε και το γεγονός ότι το αυτοκίνητο είναι εφοδιασμένο και με 18άρια ζαντολάστιχα. Το αυτόματο κιβώτιο στην καθημερινή χρήση, αποδεικνύεται πολύ καλό, με τις αλλαγές να μην γίνονται αντιληπτές, με τον κινητήρα να δουλεύει σε χαμηλό φάσμα στροφών για μέγιστη οικονομία καυσίμου. Αλλά θα πρέπει να υπολογίσετε και ένα επιπλέον κόστος 1.330 ευρώ για την απόκτηση του.

DSC 0321

Συμπερασματικά θα λέγαμε ότι είναι μία ευχάριστη πρόταση για όλους όσους θέλουν ένα αυτοκίνητο με ευελιξία στις αστικές μετακινήσεις αλλά να νιώθουν και εκείνη την αίσθηση του… τζιπ όταν το θελήσουν, σε καμία περίπτωση όμως δεν θα πρέπει να περιμένουν ότι “πάει παντού” πέραν των αγροτικών ή δασικών δρόμων…
Το όνομα 500 είναι και δεν είναι ατού για το συγκεκριμένο μοντέλο όσον αφορά την εμπορική του επιτυχία μιας και ο χαρακτήρας του κάθε άλλο παρά σε παραπέμπει στο αξιαγάπητο citycar που έχουμε αγαπήσει όλοι…