Δοκιμή: Jeep Renegade Trailhawk 2.0 MJTD

Κοινοποίησε το άρθρο

Αυτό το μικρό SUV – με την κυριολεκτική έννοια του όρου και όχι ακόμη ένα νεότευκτο crossover – είναι το πρώτο ουσιαστικά προϊόν της συνεργασίας (;) Fiat-Chrysler.

«Σχεδιασμένο στις ΗΠΑ, που κατασκευάζεται στην Ιταλία». Δεν είναι ίσως το καλύτερο μαρκετίστικο σλόγκαν με το οποίο η Jeep θα μπορούσε να παρουσιάσει το νέο test opinionrenegadeRenegade. Αλλά έτσι είναι. Είναι, επίσης αδερφάκι του Fiat 500X στην πιο… macho έκδοση. Και πριν θεωρήσετε ότι είναι ένα ακόμη όχημα με απλά πιο μεγάλες αναρτήσεις, μια απλή τετρακίνηση και στιλιστικές πινελιές θα σας προλάβουμε λέγοντας ότι στην δοκιμή του ξεδίπλωσε αρετές που πλέον τείνουν να εκλείψουν σε πολλά τετρακίνητα. Γενικότερα σαν μοντέλο και ειδικότερα στην κορυφαία έκδοση Trailhawk που είχαμε στην διάθεση μας.

Λόγω μεγέθους αλλά όχι τιμής έχει αναλάβει να δείξει τί εστί πραγματικό… τζιπ στον ανταγωνισμό όπως για παράδειγμα τα Mini Countryman και Skoda Yeti και να θυμίσει ποια εταιρία και πιο όνομα καθιέρωσε την έννοια και μια ολόκληρη κατηγορία οχημάτων…
Φιλοξενεί τον 2.0-λίτρων turbodiesel – που κάνει ότι απαιτείται σε οποιαδήποτε κατάσταση σε όλο το εύρος στροφών και συνδυάζεται το νέο εννέα ταχυτήτων αυτόματο κιβώτιο ZF.

Περήφανα φέρει το σήμα της Jeep »Trail Rated», που προσφέρει την ίδια ανάρτηση με την πιο hardcore εκδοχή του Cherokee. Ειδικά για το Trailhawk σχεδιασμένοι προφυλακτήρες και αυξημένο ύψος σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του Renegade, βελτιώνουν τις γωνίες προσέγγισης και φυγής (30 και 34 μοίρες αντίστοιχα).

DSC 0475

Αλλά ας πάμε στο…ψητό που δεν είναι άλλο από την τετρακίνηση και το κιβώτιο ταχυτήτων, όπου η κλιμάκωσή του είναι τέτοια που να διευκολύνει τις καθημερινές μετακινήσεις και να προσφέρει οικονομία και αξιοπρεπείς επιταχύνσεις. Ο τρόπος λειτουργίας του αυτόματου κιβωτίου αλλάζει ανάλογα και με το πρόγραμμα που έχει διαλέξει ο οδηγός για την τετρακίνηση. Αν επιλεγεί η αυτόματη λειτουργία χρησιμοποιούνται οι 8 σχέσεις, κρατώντας την 1η μόνο όταν το 4WD Low είναι ενεργοποιημένο. Ο διακόπτης επιλογής επιφάνειας οδήγησης όχι μόνο ισορροπεί την μετάδοση αλλά επεμβαίνει και στην απόκριση του γκαζιού, αλλά και στο traction control.

Μπερδεύτηκατε; Ας τα πάρουμε τα πράγματα από την αρχή:
Θέση Auto: το μεγαλύτερο ποσοστό της δύναμης πάει στους εμπρός τροχούς, ενώ πάνω από κάποια ταχύτητα υπάρχει και δυνατότητα απεμπλοκής του άξονα προς το πίσω διαφορικό, για μείωση των απωλειών.
Θέση Snow: οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονται σε πιο χαμηλές στροφές, η απόκριση του γκαζιού γίνεται πιο προοδευτική, ενώ το ποσοστό μετάδοσης ξεκινά από την αναλογία 60/40. Το traction control μένει ενεργοποιημένο.
Θέση Sand: οι αλλαγές είναι σε υψηλότερες στροφές, η μετάδοση ροπής μπορεί να φτάσει έως το 100% εμπρός ή πίσω, ενώ το traction control είναι μερικώς απενεργοποιημένο.

DSC 0517

Θέση Mud: παρόμοια λειτουργία με τη Sand με διαφορές στον έλεγχο της πρόσφυσης και την απόκριση του γκαζιού.

Θέση Rock: τα φρένα μπορεί να επέμβουν ενεργά, ως μπλοκέ, για να κατευθύνει τη ροπή σε κάποιο συγκεκριμένο τροχό. Επιλέγεται και η 1η σχέση στο κιβώτιο, ενώ απενεργοποιημένο είναι το traction control. Τα δοκιμάσαμε όλα και βρήκε το σύστημα εξαιρετικά εντυπωσιακό. Όχι μόνο για ένα μικρό αυτοκίνητο, αλλά για ένα SUV.

Δίνοντας τόσο βάρος στην τετρακίνηση, έχει χάσει πόντους στην οδήγηση στην άσφαλτο; Περιέργως, όχι. Πολλά από τα πράγματα που κάνουν το Renegade καλό off-road έχουν ωφελήσει επίσης την απόδοση και σε αυτή την επιφάνεια. Η εκτεταμένη χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής, δημιουργεί ένα πολύ άκαμπτο πλαίσιο. Η ανάρτηση έχει βελτιστοποιηθεί για να μειώσει τις αλλαγές κάμπερ και να αυξήσει την πρόσφυση, ενώ οι αλλαγές των… εννέα ταχυτήτων είναι τόσο ομαλές που θα αναρωτιέστε γιατί χρειάστηκαν τόσα χρόνια για να τις απολαμβάνουμε; Εντάξει, η αύξηση 15 χιλιοστών στη διαδρομή της ανάρτησης της έκδοσης Trailhawk σημαίνει ότι γέρνει λίγο περισσότερο μέσα στις στροφές, πάντως το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι του είναι άμεσο και ακριβές. Θα θέλαμε η λειτουργία του κινητήρα στο ρελαντί και μέσα στην πόλη να είναι πιο “βελούδινη” αφού μεταφέρεται μέσα στην καμπίνα αρκετή δόση από την τραχειά λειτουργία του…

DSC 0488
Από στυλ πώς πάμε; Και από αυτό έχουμε σε αφθονία. Από πού να αρχίσουμε; Από την κλασική μάσκα με τις 7 γρίλιες και τους στρόγγυλους προβολείς θυμίζοντας το θρυλικό Willys; Από τη φράση «από το 1941» που αποτυπώνεται ανάγλυφα πάνω από την οθόνη infotainment; Ακόμη και ο πίνακας οργάνων έχει… λασπωμένα γραφικά. Η ποιότητα επίσης είναι παρούσα με μαλακά πλαστικά σε όλες τις σωστές θέσεις, ενώ θα φιλοξενηθούν με άνεση τέσσερις ενήλικες με αρκετό χώρο για τα πόδια για τους πίσω επιβάτες παρά το “τετράγωνο” σχήμα της καμπίνας.

Σίγουρα το Renegade στην έκδοση Trailhawk δεν είναι φθηνό. Τα κάτι περισσότερο από 38.000 ευρώ που απαιτούνται για την απόκτηση του είναι -ίσως- το μόνο σημαντικό αρνητικό στοιχείο που μπορούμε να καταλογίσουμε. Αν όμως επιθυμείτε να είστε κάτοχος ενός πραγματικού οχήματος εκτός δρόμου, με πραγματικές και όχι μαρκετίστικες ικανότητες… τότε αξίζει !