Οι σχεδιαστές της SKODA Auto εμπνεύστηκαν από το θρυλικό 110 R και παρουσίασαν το όραμά τους για ένα σύγχρονο, ηλεκτρικό κουπέ, ικανό να συναρπάσει τις νέες γενιές.
Το SKODA 110 R είναι ένα πραγματικό σύμβολο για την τσέχικη μάρκα. Στην εποχή του, αυτό το κουπέ ήταν το όνειρο αμέτρητων οδηγών. Ενώ παράλληλα χρησίμευσε ως βάση για πολυάριθμες αγωνιστικές εκδόσεις που χάρισαν στη SKODA επιτυχίες σε σημαντικούς αγώνες. Ακόμα και σήμερα, το επονομαζόμενο “Erko”, εξακολουθεί να είναι ένα πολύτιμο κλασικό αυτοκίνητο και να έχει πολλούς θαυμαστές. Ένας από αυτούς είναι και ο Richard Švec, σχεδιαστής και μέλος της ψηφιακής ομάδας της SKODA Design.
«Πάντα είχα πάθος για τα κομψά αυτοκίνητα. Εκτιμώ τον συνδυασμό καθαρών όγκων με απλές λεπτομέρειες, τις οποίες το 110 R ενσαρκώνει τέλεια», εξηγεί. «Αυτό που με εντυπωσίασε επίσης ήταν η είσοδος αυτού του μοντέλου στον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.»
Εμπνευσμένος από το παρελθόν ο σχεδιαστής δημιούργησε μια σύγχρονη, ηλεκτρική ερμηνεία, για το πώς θα μπορούσε να φαίνεται το 110 R. «Δεν ήθελα να ακολουθήσω τη ρετρό διαδρομή. Στόχος μου ήταν να δημιουργήσω μια εντελώς νέα μορφή, ενσωματώνοντας προσεκτικά διακριτικές πινελιές στα χαρακτηριστικά που καθορίζουν τον χαρακτήρα του 110 R. Ήθελα ο σχεδιασμός να είναι όσο το δυνατόν πιο καινοτόμος», λέει ο Richard.
«Η αποτύπωση του πνεύματος του πρωτότυπου χωρίς να βασίζομαι υπερβολικά στο παρελθόν δεν ήταν εύκολη υπόθεση. Κάθε στοιχείο έπρεπε να αντιμετωπίζεται με προσοχή, για να αποφευχθεί η ολίσθηση σε ρετρό έδαφος, διατηρώντας παράλληλα την ταυτότητα του αυτοκινήτου. Από την αρχή, ήταν σαφές ότι η εύρεση της σωστής ισορροπίας αναλογιών και ογκομετρικού σχήματος θα ήταν το κλειδί», εξηγεί ο σχεδιαστής.
Η ιδέα του Richard για το 110 R διατηρεί την κομψότητά της, που ορίζεται από καθαρές, λιτές επιφάνειες. Μια προσέγγιση πιστή τόσο στο αρχικό κουπέ όσο και στη σύγχρονη φιλοσοφία σχεδιασμού Modern Solid της SKODA. Για να αναδείξει την κληρονομιά του αυτοκινήτου στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, ενσωμάτωσε φαρδιά φτερά και λεπτομέρειες όπως εσωτερικό κλωβό ασφαλείας, ζάντες με κεντρικό κλείδωμα και «νεύρα» στο μπροστινό μέρος του καπό. Θυμίζοντας έτσι το θρυλικό SKODA 130 RS.
Οι καθαρές επιφάνειες του σύγχρονου 110 R έρχονται σε αντίθεση με τις σκούρες λεπτομέρειες στην μπροστινή αεροτομή, τα πλαϊνά μαρσπιέ και τον πίσω διαχύτη. Μια λειτουργική εισαγωγή αέρα κάτω από το πίσω πλαϊνό παράθυρο θυμίζει τις εισαγωγές του κινητήρα του αρχικού μοντέλου. Σε αυτήν την ηλεκτρική έκδοση πάντως, θα μπορούσε να χρησιμεύσει για την ψύξη της μπαταρίας.
Ο εκσυγχρονισμός του 110 R, διαθέτει επίσης και μικρές κάμερες που αντικαθιστούν τους παραδοσιακούς πλευρικούς καθρέφτες, ενώ οι κρυφοί προβολείς οι οποίοι είναι κρυμμένοι κάτω από καλύμματα, ανοίγουν μόνο όταν χρειάζεται. Αντί πάντως για τους στρογγυλούς προβολείς του αρχικού μοντέλου, υπάρχει η εντελώς νέα για τη SKODA υπογραφή φωτισμού Tech-loop. Επίσης, στο μπροστινό μέρος, όλοι οι απαραίτητοι αισθητήρες και τα κάθετα φώτα ημέρας LED είναι ενσωματωμένα σε ένα μαύρο πάνελ με αντίθεση, δίπλα σε ένα φωτιζόμενο λογότυπο SKODA.
Η…αναγέννηση του εμβληματικό κουπέ της SKODA, με τη σημερινή γλώσσα σχεδιασμού Modern Solid, μπορεί να είναι απλά μια ιδέα, αλλά σίγουρα μας προϊδεάζει και για το μέλλον.
Το σύγχρονο, ηλεκτρικό SKODA 110 R coupé προήλθε από ένα sedan SKODA 110, που κατασκευάστηκε μεταξύ του 1970 και του 1980 στο εργοστάσιο Kvasiny. Όπως και άλλα μοντέλα SKODA εκείνης της εποχής, διέθετε έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 1.107 κ.εκ. ο οποίος ήταν τοποθετημένος στο πίσω μέρος και έστελνε 60 ίππους στους πίσω τροχούς, μέσω ενός τετρατάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων.
Χάρη στο ελαφρύ βάρος των 800 κιλών και τον σχετικά αεροδυναμικό σχεδιασμό του, έφτανε σε τελική ταχύτητα τα 145 χλμ./ώρα. Το 110 R έγινε επίσης η βάση για τις αγωνιστικές εκδόσεις, όπως το ακραίο πρωτότυπο 200 RS και το εξαιρετικά επιτυχημένο 130 RS.