Οδηγούμε την ALFA ROMEO Junior Elettrica των 156 ίππων, που φιλοδοξεί να εξηλεκτρίσει τους φανατικούς φίλους της μάρκας, αλλά και να προσελκύσει νέους αγοραστές, ξεχωρίζοντας από τα υπόλοιπα μοντέλα της…οικογένειας.
Του Ηλία Ματζαβά
Έφτασε λοιπόν η στιγμή που κάποιοι από εμάς, δεν είχαμε φανταστεί ποτέ. Ότι δηλαδή θα οδηγούσαμε μια ALFA ROMEO που…μπαίνει στην πρίζα. Γεγονός, που για τους πολλούς φανατικούς alfisti, αποτελεί «ιεροσυλία».
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί φίλος του gonews.gr, γνώστης της αυτοκίνησης, ο οποίος έχει…μεγαλώσει με Alfasud, A33 και ALFA ROMEO 156. Στο άκουσμα ότι έχουμε για δοκιμή την ηλεκτρική ALFA ROMEO Junior, που ονομάζεται Elettrica, αναρωτήθηκε: «ηλεκτρική σκούπα είναι αυτή;».
Φυσικά και ήξερε περί τίνος πρόκειται, αλλά οι παραδοσιακοί alfisti, αρνούνται να αποδεχτούν την αλλαγή…εποχής. Ακόμα και αν εντυπωσιάζονται από ορισμένα στοιχεία των σύγχρονων ALFA ROMEO. Οι οποίες ας μην ξεχνάμε ότι είναι πλέον και SUV. Με ό,τι αυτό σημαίνει…
Η Junior πάντως είναι το μικρότερο μοντέλο της οικογένειας. Χωρίς βέβαια να έχει καμία σχέση με τα συνονόματα θρυλικά κουπέ της δεκαετίας του ΄70. Το όνομά της πάντως υιοθετήθηκε αναγκαστικά, αφού η αρχική ονομασία της νέας ALFA ROMEO ήταν Milano. Με την αποκάλυψή της να αποτελεί σημαντικό γεγονός για ολόκληρη την Ιταλία.
Αναλυτική παρουσίαση της ALFA ROMEO Milano, που έγινε Junior, ήδη έχετε διαβάσει στο gonews.gr.
Το μικρότερο SUV της ALFA ROMEO, φυσικά μοιράζεται πολλά στοιχεία από τα παρόμοια μοντέλα του ομίλου Stellantis, στον οποίο ανήκει. Καταφέρνει όμως να ξεχωρίζει από τα…συγγενικά JEEP Avenger, PEUGEOT 2008, OPEL Mokka και FIAT 600. Γιατί πολύ απλά οι σχεδιαστές φρόντισαν να τονίσουν τα δυναμικά χαρακτηριστικά που…απαιτεί ένα αυτοκίνητο με το σήμα της ALFA ROMEO. Με αποτέλεσμα η Junior να μην περνά απαρατήρητη.
Και στο εσωτερικό υπάρχουν αρκετές, διακριτικές πάντως, λεπτομέρειες που «φωνάζουν» ότι πρόκειται για ALFA ROMEO. Tα καθίσματα, οι φωτιζόμενοι αεραγωγοί με το σήμα της μάρκας και ο πίνακας ενδείξεων μέσα στα δύο παραδοσιακά ημικύκλια, διαφοροποιούν το διάκοσμο. Ο οποίος βέβαια έχει και αυτός αρκετά χειριστήρια, γνώριμα από άλλα μοντέλα του ομίλου.
Η όλη εικόνα σε προδιαθέτει για κάτι…παραπάνω από τα συνηθισμένα. Αλλά τα σκληρά πλαστικά στο επάνω μέρος του ταμπλό, σε…προσγειώνουν στην πραγματικότητα. Γιατί η Junior στόχο έχει να φέρει στην οικογένεια της ALFA ROMEO, νέους αγοραστές. Οπότε το κόστος, δεν έπρεπε να…ξεφύγει.
Το φινετσάτο εσωτερικό πάντως συνδυάζεται και με καλούς, για την κατηγορία, χώρους για τους επιβάτες. Αλλά και τις αποσκευές τους, με τα 400 λίτρα του πορτμπαγκάζ, να θεωρούνται ικανοποιητικά. Άλλωστε η συγκεκριμένη Junior είναι ένα μικρό, ηλεκτρικό SUV.
Αυτό βέβαια που μεταμορφώνει σε… Elettrica την Junior, είναι ο ηλεκτροκινητήρας των 115 kW. Με 156 ίππους και 260 Nm ροπής, εξασφαλίζει τη…ζωντάνια που θέλει κάθε οδηγός μιας ALFA ROMEO. Η άμεση απόκριση, σε συνδυασμό με τη γενικότερη αίσθηση, αφήνει υποσχέσεις για οδηγική απόλαυση. Και ας έχει…ηλεκτρικό ήχο.
Η επιτάχυνση, της βάρους 1.620 κιλών ηλεκτρικής Junior από στάση ως τα 100χλμ./ώρα έρχεται σε 9 δευτερόλεπτα. Αλλά νομίζεις ότι όλα γίνονται γρηγορότερα. Η τελική ταχύτητα πάντως των 150 χλμ./ώρα συμβαδίζει με τα όρια του Κ.Ο.Κ. Θυμίζοντας ότι η Junior είναι ένα…καθημερινό μικρό SUV. Και όχι ένα συναρπαστικό μοντέλο που θα μείνει στην…ιστορία για τις επιδόσεις του.
Παρόλα αυτά σε προδιαθέτει να κινηθείς σβέλτα. Και αν το αποφασίσεις, δεν θα προβληματιστείς. Γιατί η συμπεριφορά της Elettrica, θα σε αποζημιώσει. Χωρίς, απότομες αντιδράσεις ή ιδιαίτερες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, δείχνει ότι είναι ένα αυτοκίνητο που θέλει να…τιμήσει το σήμα με τον περίφημο θυρεό. Και ας είναι ουσιαστικά ένα υπερυψωμένο crossover. Το οποίο διαθέτει μια ανάρτηση ρυθμισμένη για να ικανοποιεί παντού, χωρίς να κουράζει.
Οι διαστάσεις της πάντως δείχνουν και είναι, ιδανικές για ξεκούραστες καθημερινές μετακινήσεις. Με ιδιαίτερη ευελιξία στις αστικές διαδρομές. Εκεί όπου ο οδηγός, χωρίς να αναγκάζεται να ασχοληθεί με τις…ταχύτητες, θα εκτιμήσει τις ευκολίες της ηλεκτροκίνησης. Σημαντικό ρόλο σε αυτές τις περιπτώσεις, παίζει και το εύχρηστο, τριάκτινο τιμόνι. Το οποίο όμως, σε υψηλότερες ταχύτητες, έχει μια σχετικά…χαλαρή αίσθηση.
Η ηλεκτρική Junior των 156 ίππων, έχει μια μπαταρία 54 kWh, που υπόσχεται, με μια φόρτιση, αυτονομία για 412 χιλιόμετρα. Τα οποία διαφοροποιούνται ανάλογα με το προφίλ οδήγησης που θα επιλέξεις. Και μειώνονται γρήγορα, αν αποφασίσεις να την οδηγήσεις σαν…ALFA ROMEO. Σε αυτήν τη περίπτωση αυξάνεται και η μέση κατανάλωση, που υπολογίζεται σε 15,1 kWh/100χλμ. Τιμή που σε εντός πόλης διαδρομές, πέφτει χαμηλότερα.
Υπάρχει βέβαια η λύση να φορτίζεις την μπαταρία, φρενάροντας συχνά ή αφήνοντας το πεντάλ του γκαζιού στις κατηφόρες. Κάτι που θα εξασφαλίζει το πολύ 2 με 3 χιλιόμετρα. Αλλά και τον εκνευρισμό όσων βρίσκονται πίσω σου. Οπότε, είναι προτιμότερο να φορτίζεις τη Junior Elettrica με συνεχές ρεύμα έως 100 kW. Kάτι που της επιτρέπει να φτάσει από το 10% της πληρότητας στο 80%, σε 27 λεπτά.
H Junior στην έκδοση Elettrica, μας αναγκάζει να ασχοληθούμε με χαρακτηριστικά όπως η αυτονομία και η ηλεκτρική κατανάλωση. Παράγοντες για τους οποίους θα αδιαφορούσαν οι παραδοσιακοί φίλοι της ALFA ROMEO των προηγούμενων δεκαετιών.
Στην, αναγκαστικά, εξηλεκτρισμένη εποχή που ζούμε όμως, κάθε μοντέλο που μπαίνει στην πρίζα, δύσκολα ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα. Κάτι που φαίνεται να καταφέρνει η ηλεκτρική Junior. Η οποία φιλοδοξεί να…εκσυγχρονίσει και να…εξηλεκτρίσει τους alfisti. Μπορεί ο στόχος της ALFA ROMEO Junior Elettrica να φαντάζει δύσκολος, αλλά δεν αποτελεί… mission impossible.
Τιμές – εξοπλισμός
Οι τιμές της ALFA ROMEO Junior Elettrica 156, με την κρατική επιδότηση του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά 3 και με προωθητική ενέργεια λιανικής 500 ευρώ, αρχίζουν από 30.400 ευρώ.
Ο εξοπλισμός της, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει εμπρός προβολείς & πίσω φώτα Full LED, ζάντες ελαφρού κράματος 18’’, υφασμάτινα καθίσματα με ripstop ‘Biscione’, αυτόματο κλιματισμό μιας ζώνης, εκκίνηση χωρίς κλειδί, επιλογέα προφίλ οδήγησης DNA, 6 αερόσακους, αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης, σύστημα ανίχνευσης κόπωσης οδηγού, προσαρμοζόμενο cruise control, Lane Assist, αναγνώριση οδικών σημάτων, αναγνώριση ποδηλατών και πεζών, πίσω αισθητήρες στάθμευσης, αισθητήρες βροχής και φώτων, ψηφιακό πίνακα οργάνων Cannocchiale 10’, κεντρική οθόνη 10’’ με mirroring και υπηρεσίες συνδεσιμότητας ALFA ROMEO.