Οι πετρελαιοκινητήρες επιστρέφουν και κινούνται με υδρογονωμένα φυτικά έλαια

Κοινοποίησε το άρθρο

Η BMW συνεχίζει να εξελίσσει τους πετρελαιοκινητήρες της, οι οποίοι θα μπορούν να εφοδιάζονται με καθαρά καύσιμα, προερχόμενα από απόβλητα, αντί για το παραδοσιακό ορυκτό diesel.

 

 

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και ο «βίαιος», ίσως και επιτακτικός τρόπος με τον οποίον προωθείται, έχει προβληματίσει. Και είναι ξεκάθαρο πλέον, ότι δεν έχει τα αναμενόμενα, για ορισμένους, αποτελέσματα. Το δείχνουν άλλωστε και οι ταξινομήσεις των επαναφορτιζόμενων οχημάτων στην Ευρώπη.

Η εξέλιξη αυτή έχει ως αποτέλεσμα, αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες να εξετάζουν και άλλες επιλογές για τη μείωση των εκπομπών CO2. Γιατί οι νέες τεχνολογίες δεν αποτελούν μονόδρομο.

Εκτός από υδρογόνο, το οποίο ίσως αποτελεί το καύσιμο της επόμενης ημέρας, υπάρχουν και άλλες λύσεις. Όπως η χρήση καυσίμων, που δεν βασίζονται σε ορυκτές πρώτες ύλες.

Σε μια τέτοια επιλογή ήδη προχωρά το BMW Group. Το οποίο από τον Ιανουάριο του 2025, θα εφοδιάζει όλα τα diesel μοντέλα που κατασκευάζονται στη Γερμανία με HVO 100. Ένα υψηλής ποιότητας υποκατάστατο του diesel, με εκπομπές CO2 που είναι έως και 90% χαμηλότερες στο συνολικό ισοζύγιο.

Η συντομογραφία HVO (hydrotreated vegetable oil) σημαίνει «υδρογονωμένο φυτικό έλαιο». Ενώ η προσθήκη του αριθμού «100» υποδηλώνει ότι πρόκειται για καθαρό (100%) καύσιμο.

Το Neste MY Renewable Diesel™ αποτελεί το καύσιμο HVO 100 που χρησιμοποιείται στα εργοστάσια του BMW Group στο Μόναχο, στο Dingolfing, στο Regensburg και στη Λειψία. Αυτά τα εργοστάσια παράγουν ετησίως πάνω από το 50% των πετρελαιοκίνητων οχημάτων του ομίλου.

Το καύσιμο, που παρέχεται από τον Φινλανδό κατασκευαστή Neste, εξασφαλίζει τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως και 90% κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής του. Σε σύγκριση βέβαια με το παραδοσιακό ορυκτό diesel.

Ήδη από τα τέλη Μαΐου του 2024, το παραφινικό ντίζελ HVO μπορεί να πωλείται στα πρατήρια καυσίμων στη Γερμανία. Το συγκεκριμένο καύσιμο παράγεται από διάφορα απόβλητα. Όπως τα μαγειρικά έλαια, καθώς και από υπολείμματα και άλλες ανανεώσιμες πρώτες ύλες. Πληροί αυστηρά πρότυπα ποιότητας και βιωσιμότητας, χωρίς τη χρήση φοινικέλαιου κατά την παραγωγή του. Και δεν περιέχει συμβατικό βιοντίζελ.

Συγκρινόμενο με το ορυκτό ντίζελ, το HVO 100 αποτελεί ένα προϊόν ανώτερης ποιότητας. Και παρέχει μια σειρά από τεχνικά πλεονεκτήματα. Πέρα από τις μικρότερες εκπομπές CO2, οι χημικές του ιδιότητες εξασφαλίζουν καλύτερη συμπεριφορά κατά την εκκίνηση σε χαμηλές θερμοκρασίες. Επιπλέον, χάρη στην καθαρότητά του, είναι ανθεκτικό στη μικροβιακή μόλυνση. Την αποκαλούμενη «πανούκλα του ντίζελ».

Οι πετρελαιοκινητήρες του BMW Group, οι οποίοι εξελίσσονται στο εργοστάσιο Steyr στην Αυστρία, έχουν λάβει έγκριση για τη χρήση του καυσίμου HVO 100. Σύμφωνα πάντα με το ευρωπαϊκό πρότυπο καυσίμου EN 15940. Η δυνατότητα αυτή μάλιστα υπάρχει από τον Μάρτιο του 2015 για συγκεκριμένα μοντέλα και τύπους. Τα οποία μπορείτε να δείτε εδώ.

Το BMW Group δοκιμάζει συνεχώς τη συμβατότητα όλων των νέων καυσίμων για τους κινητήρες του. Πέρα από τα HVO 100, B10 και όλα τα ηλεκτροκαύσιμα (e-fuels) που έχουν εγκριθεί για πετρελαιοκινητήρες.

Για τους βενζινοκινητήρες, έχουν εγκριθεί τα E25 και e-fuels βάσει του προτύπου καυσίμου EN228. Η χρήση υψηλότερων αναγεννητικών συστατικών στα καύσιμα μπορεί να συμβάλει σημαντικά στη μείωση των εκπομπών CO2 και στους βενζινοκινητήρες. Ωστόσο, για να επιτευχθεί αυτό, η ΕΕ θα πρέπει να αυξήσει το ανώτατο όριο που ορίζεται στην παλιά οδηγία για την ποιότητα των καυσίμων, από E10 σε E20 ή E25.

Το HVO 100 πάντως χρησιμοποιείται, από τον Μάρτιο του 2023 στο Μόναχο και στα φορτηγά των logistics του εργοστασίου του BMW Group. Το οποίο αποτελεί νέο μέλος της συμμαχίας eFuel Alliance. Που επιδιώκει να προωθήσει ένα ρεαλιστικό ρυθμιστικό πλαίσιο και να επιταχυνθεί η ανάπτυξη της αγοράς για τα ανανεώσιμα καύσιμα.

Η συνεργασία αυτή στόχο έχει επίσης να ενθαρρύνει άλλους εκπροσώπους του κλάδου να υιοθετήσουν τα ανανεώσιμα καύσιμα ως μια επιπλέον συμπληρωματική τεχνολογία. Γιατί όλοι πλέον αντιλαμβάνονται ότι η ηλεκτροκίνηση δεν θα πρέπει να είναι μονόδρομος.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

FIAT Grande Panda: Τώρα και με κινητήρα βενζίνης 100 ίππων – Τιμές

Το FIAT Grande Panda με τον κινητήρα βενζίνης 1.2 τούρμπο των 100 ίππων, έρχεται στην Ελλάδα με τιμές που ξεκινούν από 17.000 ευρώ.     Το FIAT...

CITROEN C3 Van: Ο νέος…επαγγελματίας – Τιμές

Με ανανεωμένη σχεδίαση, πλούσιο εξοπλισμό, πρακτικό χώρο φόρτωσης, βενζινοκίνητες και ηλεκτροκίνητες εκδόσεις, το νέο CITROEN C3 Van έχει αρχίσει να κερδίζει τους επαγγελματίες.     Το νέο...

HONDA Dream Drives: Χάρτης με τους κορυφαίους δρόμους για οδήγηση (video)

Ο διαδραστικός χάρτης Dream Drives είναι μια συλλογή με τους κορυφαίους δρόμους για οδήγηση στην Ευρώπη και δημιουργήθηκε για να γιορτάσει το τέλος του...

Η…ανατομία μιας σύγκρουσης στην F1 (video)

Δείτε πως γυρίστηκε η σκηνή ενός τρομακτικού ατυχήματος για τις ανάγκες της ταινίας F1 The Movie.     Η πολυσυζητημένη ταινία F1 The Movie, έχει μεταφέρει στις...

Περισσότερες από 2.600 παραβάσεις τις πρώτες ημέρες εφαρμογής του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας

Οι έλεγχοι της Τροχαίας Αττικής για την εφαρμογή του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας είχε ως αποτέλεσμα την αφαίρεση 500 αδειών οδήγησης, ενώ δεν έλειψαν...

Έκθεση IAA Mobility 2025: Τα…αστέρια του Μονάχου (video)

Δείτε τα σημαντικότερα εκθέματα που παρουσιάστηκαν στο Μόναχο, στην Έκθεση IAA Mobility 2025, στην οποία συμμετείχαν περίπου 750 εκθέτες.     Με θέμα «Όλα έχουν να κάνουν...

Γεμίστε ένα FORD – Κάντε τη Διαφορά και βοηθήστε τους συνανθρώπους μας

Με τη δράση «Γεμίστε ένα FORD – Κάντε τη Διαφορά», συγκεντρώνονται στο δίκτυο Επίσημων Εμπόρων της μάρκας, είδη διατροφής που θα διανεμηθούν σε οικογένειες,...

CHERY: Ξεκίνημα με τιμές και εγγυήσεις που θα συζητηθούν

H CHERY Auto ήρθε για να…μείνει στην Ελλάδα, με το υβριδικό Tiggo 4 των 204 ίππων να αναμένεται να αποτελέσει το μοντέλο που θα...