Οι πετρελαιοκινητήρες επιστρέφουν και κινούνται με υδρογονωμένα φυτικά έλαια

Κοινοποίησε το άρθρο

Η BMW συνεχίζει να εξελίσσει τους πετρελαιοκινητήρες της, οι οποίοι θα μπορούν να εφοδιάζονται με καθαρά καύσιμα, προερχόμενα από απόβλητα, αντί για το παραδοσιακό ορυκτό diesel.

 

 

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και ο «βίαιος», ίσως και επιτακτικός τρόπος με τον οποίον προωθείται, έχει προβληματίσει. Και είναι ξεκάθαρο πλέον, ότι δεν έχει τα αναμενόμενα, για ορισμένους, αποτελέσματα. Το δείχνουν άλλωστε και οι ταξινομήσεις των επαναφορτιζόμενων οχημάτων στην Ευρώπη.

Η εξέλιξη αυτή έχει ως αποτέλεσμα, αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες να εξετάζουν και άλλες επιλογές για τη μείωση των εκπομπών CO2. Γιατί οι νέες τεχνολογίες δεν αποτελούν μονόδρομο.

Εκτός από υδρογόνο, το οποίο ίσως αποτελεί το καύσιμο της επόμενης ημέρας, υπάρχουν και άλλες λύσεις. Όπως η χρήση καυσίμων, που δεν βασίζονται σε ορυκτές πρώτες ύλες.

Σε μια τέτοια επιλογή ήδη προχωρά το BMW Group. Το οποίο από τον Ιανουάριο του 2025, θα εφοδιάζει όλα τα diesel μοντέλα που κατασκευάζονται στη Γερμανία με HVO 100. Ένα υψηλής ποιότητας υποκατάστατο του diesel, με εκπομπές CO2 που είναι έως και 90% χαμηλότερες στο συνολικό ισοζύγιο.

Η συντομογραφία HVO (hydrotreated vegetable oil) σημαίνει «υδρογονωμένο φυτικό έλαιο». Ενώ η προσθήκη του αριθμού «100» υποδηλώνει ότι πρόκειται για καθαρό (100%) καύσιμο.

Το Neste MY Renewable Diesel™ αποτελεί το καύσιμο HVO 100 που χρησιμοποιείται στα εργοστάσια του BMW Group στο Μόναχο, στο Dingolfing, στο Regensburg και στη Λειψία. Αυτά τα εργοστάσια παράγουν ετησίως πάνω από το 50% των πετρελαιοκίνητων οχημάτων του ομίλου.

Το καύσιμο, που παρέχεται από τον Φινλανδό κατασκευαστή Neste, εξασφαλίζει τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως και 90% κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής του. Σε σύγκριση βέβαια με το παραδοσιακό ορυκτό diesel.

Ήδη από τα τέλη Μαΐου του 2024, το παραφινικό ντίζελ HVO μπορεί να πωλείται στα πρατήρια καυσίμων στη Γερμανία. Το συγκεκριμένο καύσιμο παράγεται από διάφορα απόβλητα. Όπως τα μαγειρικά έλαια, καθώς και από υπολείμματα και άλλες ανανεώσιμες πρώτες ύλες. Πληροί αυστηρά πρότυπα ποιότητας και βιωσιμότητας, χωρίς τη χρήση φοινικέλαιου κατά την παραγωγή του. Και δεν περιέχει συμβατικό βιοντίζελ.

Συγκρινόμενο με το ορυκτό ντίζελ, το HVO 100 αποτελεί ένα προϊόν ανώτερης ποιότητας. Και παρέχει μια σειρά από τεχνικά πλεονεκτήματα. Πέρα από τις μικρότερες εκπομπές CO2, οι χημικές του ιδιότητες εξασφαλίζουν καλύτερη συμπεριφορά κατά την εκκίνηση σε χαμηλές θερμοκρασίες. Επιπλέον, χάρη στην καθαρότητά του, είναι ανθεκτικό στη μικροβιακή μόλυνση. Την αποκαλούμενη «πανούκλα του ντίζελ».

Οι πετρελαιοκινητήρες του BMW Group, οι οποίοι εξελίσσονται στο εργοστάσιο Steyr στην Αυστρία, έχουν λάβει έγκριση για τη χρήση του καυσίμου HVO 100. Σύμφωνα πάντα με το ευρωπαϊκό πρότυπο καυσίμου EN 15940. Η δυνατότητα αυτή μάλιστα υπάρχει από τον Μάρτιο του 2015 για συγκεκριμένα μοντέλα και τύπους. Τα οποία μπορείτε να δείτε εδώ.

Το BMW Group δοκιμάζει συνεχώς τη συμβατότητα όλων των νέων καυσίμων για τους κινητήρες του. Πέρα από τα HVO 100, B10 και όλα τα ηλεκτροκαύσιμα (e-fuels) που έχουν εγκριθεί για πετρελαιοκινητήρες.

Για τους βενζινοκινητήρες, έχουν εγκριθεί τα E25 και e-fuels βάσει του προτύπου καυσίμου EN228. Η χρήση υψηλότερων αναγεννητικών συστατικών στα καύσιμα μπορεί να συμβάλει σημαντικά στη μείωση των εκπομπών CO2 και στους βενζινοκινητήρες. Ωστόσο, για να επιτευχθεί αυτό, η ΕΕ θα πρέπει να αυξήσει το ανώτατο όριο που ορίζεται στην παλιά οδηγία για την ποιότητα των καυσίμων, από E10 σε E20 ή E25.

Το HVO 100 πάντως χρησιμοποιείται, από τον Μάρτιο του 2023 στο Μόναχο και στα φορτηγά των logistics του εργοστασίου του BMW Group. Το οποίο αποτελεί νέο μέλος της συμμαχίας eFuel Alliance. Που επιδιώκει να προωθήσει ένα ρεαλιστικό ρυθμιστικό πλαίσιο και να επιταχυνθεί η ανάπτυξη της αγοράς για τα ανανεώσιμα καύσιμα.

Η συνεργασία αυτή στόχο έχει επίσης να ενθαρρύνει άλλους εκπροσώπους του κλάδου να υιοθετήσουν τα ανανεώσιμα καύσιμα ως μια επιπλέον συμπληρωματική τεχνολογία. Γιατί όλοι πλέον αντιλαμβάνονται ότι η ηλεκτροκίνηση δεν θα πρέπει να είναι μονόδρομος.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Ανάκληση, με οδηγία άμεσης παύσης της οδήγησης, σε παλαιότερα CITROEN C3 και DS3

Η Stellantis επεκτείνει την ενέργεια παύσης της οδήγησης στην Ευρώπη για τα CITROEN C3 και DS3 που κατασκευάστηκαν μεταξύ 2009 και 2019.     Η Stellantis ανακοίνωσε...

ALFA ROMEO Junior Intensa: Νέα πλουσιότερη έκδοση – Τιμές

Intensa λέγεται η νέα ειδική έκδοση εξοπλισμού της ALFA ROMEO Junior, η οποία ξεκίνησε να διατίθεται στην ελληνική αγορά.     Η ALFA ROMEO Junior ενισχύεται με...

Ράλι Ακρόπολις 2025: Άπιαστος ο Tanak με το HYUNDAI(video)

Ταχύτατος, αλάνθαστος, αποφεύγοντας τις κακοτοπιές και τη φθορά των ελαστικών, ο Ott Tanak έφερε, αγχωμένος στο τέλος, το HYUNDAI i20N πρώτο στον τερματισμό του...

Ράλι Ακρόπολις 2025: Αντέχει ο Tanak, παραμονεύει ο Ogier (video)

Το Ράλι Ακρόπολις έδειξε τον σκληρό του χαρακτήρα και το Σάββατο ταλαιπωρώντας ανθρώπους και μηχανές. Εκτός από τους Tanak και Ogier που δείχνουν να...

Ράλι Ακρόπολις 2025: Μικρό προβάδισμα για Tanak και HYUNDAI την Παρασκευή (video)

Καύσωνας και κακοτράχαλες διαδρομές δοκίμασαν τα όρια των πληρωμάτων και των ελαστικών στις πρώτες ειδικές διαδρομές του Ράλι Ακρόπολις.       Μετά την υπερειδική διαδρομή που έγινε...

GEELY EX5 : Ήρθε στην Ελλάδα – Τιμές

Με ένα μεγάλο, υπερσύγχρονο, καλά εξοπλισμένο και άνετο SUV, το EX5 ξεκινά η GEELY την πορεία της στην ελληνική αγορά.     Η GEELY ξεκίνησε και επίσημα...

Ράλι Ακρόπολις 2025: «Καυτό» ξεκίνημα (video)

Με τα απρόοπτα να ξεκινούν πριν την εκκίνηση, το Ράλι Ακρόπολις του 2025 άρχισε με την υπερειδική διαδρομή που έγινε, εν μέσω καύσωνα, στην...

KAYΣΩNAΣ: Συμβουλές…δροσιάς

Χρήσιμες και απλές συμβουλές για να περάσουν πιο ανώδυνα, οι ημέρες που το θερμόμετρο ανεβαίνει στα ύψη.   ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΚΑΥΣΩΝΑ Αποφύγετε την ηλιοθεραπεία και...