Οι πετρελαιοκινητήρες επιστρέφουν και κινούνται με υδρογονωμένα φυτικά έλαια

Κοινοποίησε το άρθρο

Η BMW συνεχίζει να εξελίσσει τους πετρελαιοκινητήρες της, οι οποίοι θα μπορούν να εφοδιάζονται με καθαρά καύσιμα, προερχόμενα από απόβλητα, αντί για το παραδοσιακό ορυκτό diesel.

 

 

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και ο «βίαιος», ίσως και επιτακτικός τρόπος με τον οποίον προωθείται, έχει προβληματίσει. Και είναι ξεκάθαρο πλέον, ότι δεν έχει τα αναμενόμενα, για ορισμένους, αποτελέσματα. Το δείχνουν άλλωστε και οι ταξινομήσεις των επαναφορτιζόμενων οχημάτων στην Ευρώπη.

Η εξέλιξη αυτή έχει ως αποτέλεσμα, αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες να εξετάζουν και άλλες επιλογές για τη μείωση των εκπομπών CO2. Γιατί οι νέες τεχνολογίες δεν αποτελούν μονόδρομο.

Εκτός από υδρογόνο, το οποίο ίσως αποτελεί το καύσιμο της επόμενης ημέρας, υπάρχουν και άλλες λύσεις. Όπως η χρήση καυσίμων, που δεν βασίζονται σε ορυκτές πρώτες ύλες.

Σε μια τέτοια επιλογή ήδη προχωρά το BMW Group. Το οποίο από τον Ιανουάριο του 2025, θα εφοδιάζει όλα τα diesel μοντέλα που κατασκευάζονται στη Γερμανία με HVO 100. Ένα υψηλής ποιότητας υποκατάστατο του diesel, με εκπομπές CO2 που είναι έως και 90% χαμηλότερες στο συνολικό ισοζύγιο.

Η συντομογραφία HVO (hydrotreated vegetable oil) σημαίνει «υδρογονωμένο φυτικό έλαιο». Ενώ η προσθήκη του αριθμού «100» υποδηλώνει ότι πρόκειται για καθαρό (100%) καύσιμο.

Το Neste MY Renewable Diesel™ αποτελεί το καύσιμο HVO 100 που χρησιμοποιείται στα εργοστάσια του BMW Group στο Μόναχο, στο Dingolfing, στο Regensburg και στη Λειψία. Αυτά τα εργοστάσια παράγουν ετησίως πάνω από το 50% των πετρελαιοκίνητων οχημάτων του ομίλου.

Το καύσιμο, που παρέχεται από τον Φινλανδό κατασκευαστή Neste, εξασφαλίζει τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως και 90% κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής του. Σε σύγκριση βέβαια με το παραδοσιακό ορυκτό diesel.

Ήδη από τα τέλη Μαΐου του 2024, το παραφινικό ντίζελ HVO μπορεί να πωλείται στα πρατήρια καυσίμων στη Γερμανία. Το συγκεκριμένο καύσιμο παράγεται από διάφορα απόβλητα. Όπως τα μαγειρικά έλαια, καθώς και από υπολείμματα και άλλες ανανεώσιμες πρώτες ύλες. Πληροί αυστηρά πρότυπα ποιότητας και βιωσιμότητας, χωρίς τη χρήση φοινικέλαιου κατά την παραγωγή του. Και δεν περιέχει συμβατικό βιοντίζελ.

Συγκρινόμενο με το ορυκτό ντίζελ, το HVO 100 αποτελεί ένα προϊόν ανώτερης ποιότητας. Και παρέχει μια σειρά από τεχνικά πλεονεκτήματα. Πέρα από τις μικρότερες εκπομπές CO2, οι χημικές του ιδιότητες εξασφαλίζουν καλύτερη συμπεριφορά κατά την εκκίνηση σε χαμηλές θερμοκρασίες. Επιπλέον, χάρη στην καθαρότητά του, είναι ανθεκτικό στη μικροβιακή μόλυνση. Την αποκαλούμενη «πανούκλα του ντίζελ».

Οι πετρελαιοκινητήρες του BMW Group, οι οποίοι εξελίσσονται στο εργοστάσιο Steyr στην Αυστρία, έχουν λάβει έγκριση για τη χρήση του καυσίμου HVO 100. Σύμφωνα πάντα με το ευρωπαϊκό πρότυπο καυσίμου EN 15940. Η δυνατότητα αυτή μάλιστα υπάρχει από τον Μάρτιο του 2015 για συγκεκριμένα μοντέλα και τύπους. Τα οποία μπορείτε να δείτε εδώ.

Το BMW Group δοκιμάζει συνεχώς τη συμβατότητα όλων των νέων καυσίμων για τους κινητήρες του. Πέρα από τα HVO 100, B10 και όλα τα ηλεκτροκαύσιμα (e-fuels) που έχουν εγκριθεί για πετρελαιοκινητήρες.

Για τους βενζινοκινητήρες, έχουν εγκριθεί τα E25 και e-fuels βάσει του προτύπου καυσίμου EN228. Η χρήση υψηλότερων αναγεννητικών συστατικών στα καύσιμα μπορεί να συμβάλει σημαντικά στη μείωση των εκπομπών CO2 και στους βενζινοκινητήρες. Ωστόσο, για να επιτευχθεί αυτό, η ΕΕ θα πρέπει να αυξήσει το ανώτατο όριο που ορίζεται στην παλιά οδηγία για την ποιότητα των καυσίμων, από E10 σε E20 ή E25.

Το HVO 100 πάντως χρησιμοποιείται, από τον Μάρτιο του 2023 στο Μόναχο και στα φορτηγά των logistics του εργοστασίου του BMW Group. Το οποίο αποτελεί νέο μέλος της συμμαχίας eFuel Alliance. Που επιδιώκει να προωθήσει ένα ρεαλιστικό ρυθμιστικό πλαίσιο και να επιταχυνθεί η ανάπτυξη της αγοράς για τα ανανεώσιμα καύσιμα.

Η συνεργασία αυτή στόχο έχει επίσης να ενθαρρύνει άλλους εκπροσώπους του κλάδου να υιοθετήσουν τα ανανεώσιμα καύσιμα ως μια επιπλέον συμπληρωματική τεχνολογία. Γιατί όλοι πλέον αντιλαμβάνονται ότι η ηλεκτροκίνηση δεν θα πρέπει να είναι μονόδρομος.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

H ASTON MARTIN Valkyrie στο δρόμο για το Λε Μαν (video)

Δείτε πως προετοιμάζεται η ASTON MARTIN για τη συμμετοχή της στις 24 Ώρες του Λε Μαν.     To 2025 είναι μια ιστορική χρονιά για την ASTON...

FORD Kuga Black Package: Η γοητεία του μαύρου

Με ένα πακέτο μαύρων χαρακτηριστικών εξοπλίζονται πλέον οι εκδόσεις ST-Line X του FORD Kuga.   Ένα νέο, κομψό, «μαύρο» σχεδιαστικό πακέτο προσφέρει η FORD για το...

KGM Torres Hybrid: Νέα υβριδική πρόταση

Με νέα μια σύγχρονη υβριδική έκδοση αναμένεται σύντομα να προστεθεί στην γκάμα του KGM Torres.     Η KGM ξεκίνησε πρόσφατα τη δραστηριότητά της και στην Ελλάδα....

H HYUNDAI στο Asphalt Legends Unite (video)

Βλέμμα στις μελλοντικές γενιές αγοραστών ρίχνει η HYUNDAI με την είσοδό της στο δημοφιλές στους gamers, Asphalt Legends Unite.     Σε…ψηφιακές πίστες επεκτείνεται η αγωνιστική δραστηριότητα...

DUCATI Desmo 450 MX για χωμάτινες περιπέτειες (video)

Η Desmo 450 MX, είναι η πρώτη motocross μοτοσικλέτα στην ιστορία της DUCATI.     Η DUCATI είναι μια εταιρεία με ιστορία και μεγάλες επιτυχίες στους αγώνες...

JEEP Compass 2025: Ανανέωση στα…ίχνη του Avenger (video)

Σημαντικά αναβαθμισμένο, το νέο JEEP Compass στοχεύει να αλλάξει τα δεδομένα στην κατηγορία των C-SUV, προσφέροντας ευρυχωρία, πρακτικότητα και κορυφαία τεχνολογία.     Έχοντας ξεπεράσει τα 2,5...

VOLVO ES90: Ανάκτηση 300 χλμ. σε 10 λεπτά

Το νέο ES90 είναι το μοντέλο που φορτίζει ταχύτερα σε σχέση με οποιοδήποτε προηγούμενο ηλεκτρικό VOLVO.   Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξελίσσονται πλέον με εντυπωσιακούς ρυθμούς. Προσφέροντας...

FERRARI 296 Speciale : Το αυτοκίνητο του…Kendrick Nunn (video)

Η υβριδική 296 Speciale των 880 ίππων είναι το ισχυρότερο πισωκίνητο μοντέλο παραγωγής που έχει παρουσιάσει μέχρι σήμερα η FERRARI.     Το όνομα της FERRARI παραδοσιακά...