Δοκιμή LEAPMOTOR T03: Το πιο οικονομικό ηλεκτρικό της αγοράς που αλλάζει το παιχνίδι στην πόλη

Κοινοποίησε το άρθρο

Οδηγούμε το LEAPMOTOR Leapmotor T03, το πιο προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Ελλάδα. Με αυτονομία έως 265 χλμ. πλούσιο εξοπλισμό και δελεαστική τιμή αποτελεί ιδανική λύση για τις εντός πόλεις μετακινήσεις.

 

Volvo Ex30

 

Του Ηλία Ματζαβά

Το Τ03, είναι το μοντέλο με το οποίο μας συστήθηκε η LEAMOTOR στην Ελλάδα. Και ίσως μάλιστα η φιλοσοφία του, να ταιριάζει απόλυτα με τον προσανατολισμό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Γιατί μπορεί τα περισσότερα EV να είναι πλέον SUV, όπως το νέο LEΑPMOTOR B10, αλλά οι αστικές μετακινήσεις παραμένουν το ιδανικό μέρος δράσης των αμιγώς ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων.

Το LEAPMOTOR T03 αποτελεί τον ορισμό του αυτοκινήτου πόλης. Με μήκος 3,62 μέτρα, στρογγυλεμένες γραμμές, απλή σχεδίαση χωρίς υπερβολές και γενικότερα μινιμαλιστικό χαρακτήρα, σίγουρα δεν προκαλεί. Άλλωστε δεν το επιδιώκει. Είναι ένα πρακτικό, προσιτό «εργαλείο» πόλης και το δείχνει.

Πρακτικότητα πάνω από όλα

Η…αστική φιλοσοφία του T03 που θέλει μέγιστο χώρο στις μικρότερες εξωτερικές διαστάσεις, γίνεται αντιληπτή όταν μπεις στο εσωτερικό του. Το οποίο προσφέρει χώρους που θυμίζουν μεγαλύτερη κατηγορία. Με μεταξόνιο 2,4 μέτρων, πλάτος 1,65 και ύψος 1,58 μέτρων, το μικρό LEΑPMOTOR μπορεί να φιλοξενήσει άνετα τέσσερις ενήλικες. Με αρκετό μάλιστα «αέρα» για τα κεφάλια των πίσω επιβατών και λογικό, για την κατηγορία, χώρο για τα γόνατά τους. Εκτός και αν το ύψος τους ξεπερνάει τον μέσο όρο.

Ικανοποιητικός για την κατηγορία είναι ο αποθηκευτικός χώρος των 210 λίτρων, ο οποίος δεν διαθέτει εταζέρα και έχει σχετικά μικρό άνοιγμα. Αλλά με την αναδίπλωση των καθισμάτων μπορεί να φτάσει ως τα 880 λίτρα.

Αυτό πάντως που όλοι θα εκτιμήσουν είναι η φωτεινότητα της καμπίνας. Που εξασφαλίζεται από τη μεγάλη γυάλινη οροφή των 42 ιντσών με το ηλεκτρικό σκιάδιο. Σχεδιαστικές υπερβολές δεν υπάρχουν, ενώ τα πλαστικά είναι σκληρά αλλά ποιοτικά για τα δεδομένα της κατηγορίας. Χώρους για μικροαντικείμενα δεν θα βρεις πολλούς, ενώ η εργονομία βασίζεται σε πλήρως ψηφιακή προσέγγιση.

Ο πίνακας οργάνων είναι 8 ιντσών, ενώ 10,1 ιντσών είναι η χαμηλά τοποθετημένη, κεντρική οθόνη που συγκεντρώνει όλες τις λειτουργίες του οχήματος. Μπορεί η γραμματοσειρά της να είναι σχετικά μικρή, αλλά το λογισμικό είναι ιδιαίτερα γρήγορο.

Δεν υπάρχουν τα συνηθισμένα, σε ακριβότερα μοντέλα, Apple CarPlay και Android Auto, αλλά το Τ03 διαθέτει κάμερα οπισθοπορείας, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος και σύστημα infotainment με online πλοήγηση. Υπάρχει επιπλέον και η εφαρμογή της LEAPMOTOR για απομακρυσμένο έλεγχο λειτουργιών μέσω του smartphone, εντοπισμό του αυτοκινήτου και κλειδί Bluetooth.

Στο ρυθμό της πόλης

Ο ηλεκτροκινητήρας του LEAPMOTOR T03 αποδίδει 95 ίππους και 158 Nm. Υπερκαλύπτει τις ανάγκες για τις εντός πόλης μετακινήσεις, προσφέροντας αμεσότητα και ικανοποιητικότατες επιταχύνσεις. Τα 0-50χλμ.ώρα έρχονται σε 5΄΄ και τα 0-100 χλμ./ώρα σε 12,7΄΄, με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 130χλμ./ώρα.

Η μπαταρία των 37,3 kWh προσφέρει συνολική αυτονομία για 265 χλμ. ενώ στην πόλη μπορεί να φτάσει έως τα 395. Η μέση κατανάλωση που σύμφωνα με την LEAPMOTOR σε μικτό κύκλο είναι 16 kWh/100χλμ. μέσα στην πόλη κυμαίνεται κοντά στα 12 kWh/100χλμ. Η φόρτιση από το 30–80% γίνεται με AC 6,6 kW σε 3,5 ώρες ή DC 45 kW, σε 36 λεπτά.

Αστικό «παιχνίδι»

Τι ζητάει κάθε οδηγός που είναι αναγκασμένος να…ταλαιπωρείται καθημερινά στους δρόμους των μεγάλων πόλεων; Ένα ευέλικτο, ευκολοδήγητο και ξεκούραστο αυτοκίνητο που να παρκάρει παντού. Αυτά δηλαδή που προσφέρει το T03.

Επιπλέον δίνει και μια ενισχυμένη, για αυτοκίνητο πόλης, αίσθηση στιβαρότητας, αφού το πλαίσιο αποτελείται από 68% χάλυβα υψηλής αντοχής. Η ανάρτηση (McPherson μπροστά, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) έχει ρυθμιστεί με κυριότερο στόχο την αστική άνεση, ξεπερνώντας απροβλημάτιστα τι πολυάριθμες λακκούβες των ελληνικών δρόμων.

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρία προγράμματα οδήγησης. Τα Standard, Sport και Eco με το τελευταίο αρχικά να ενεργοποιείται αυτόματα. Η επιλογή τους αλλάζει τα χαρακτηριστικά απόδοσης του κινητήρα, τη λειτουργία της ανάκτησης ενέργειας, αλλά και την υποβοήθηση του τιμονιού.

Ξεκινώντας μάλιστα το Τ03 και σε ταχύτητες έως 30 χλμ./ώρα, ακούγεται ένας ιδιαίτερος ήχος που στόχο έχει να ειδοποιεί τους περαστικούς. Αλλά ίσως…εκνευρίζει τους οδηγούς που αρέσκονται στην απόλυτα αθόρυβη ηλεκτρική κίνηση.

Το τιμόνι δεν ενθουσιάζει με την αίσθησή του χωρίς όμως να προβληματίζει, τα φρένα είναι αποδοτικά, ενώ το σύστημα ADAS περιλαμβάνει αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2, 3 κάμερες, 5 ραντάρ και 10 λειτουργίες υποβοήθησης. Που σε συνδυασμό με τους 6 αερόσακους ενισχύουν σημαντικά την ασφάλεια.

Τιμή: Το μεγάλο όπλο του T03

Με τελική τιμή κάτω από τα 16.000 ευρώ (15.900 ευρώ με την επιδότηση του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά και την προωθητική ενέργεια της εισαγωγικής εταιρείας Italian Motion), το LEAPMOTOR T03 είναι σήμερα το πιο οικονομικό, ολοκληρωμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της ελληνικής αγοράς. Επιπλέον υπάρχει εγγύηση 5 ετών για μηχανικά μέρη και 8 ετών για την μπαταρία. Καθώς και εξασφαλισμένη επάρκεια ανταλλακτικών μέσω ευρωπαϊκής αποθήκης της μάρκας, αποτέλεσμα της συνεργασίας με τον όμιλο Stellantis.

Το LEAPMOTOR T03 δεν υπόσχεται επιδόσεις ή premium εμπειρία, όπως…δηλώνουν τα περισσότερα νέα μοντέλα. Προσφέρει όμως αυτό που χρειάζεται ένα σύγχρονο αυτοκίνητο πόλης. Χαμηλό κόστος απόκτησης, πρακτικότητα, πλήρη εξοπλισμό και οικονομική λειτουργία. Αποτελεί δηλαδή μια προσιτή είσοδο για να μπει κάποιος στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Το Mazda 6e στην Ελλάδα

MAZDA 6e: Η ηλεκτρική επανάσταση με ιαπωνική ψυχή και premium χαρακτήρα – Τιμές

0
Το ολοκαίνουργιο MAZDA 6e εγκαινιάζει την ηλεκτρική εποχή της ιαπωνικής μάρκας με κορυφαίο σχεδιασμό, πολυτελέστατη καμπίνα και χαρακτήρα Jinba Ittai που διατηρεί τη τη...

Φόρμουλα 1: Το…βάρος μετράει (video)

0
Δείτε ένα video το οποίο εξηγεί τη σημαντικό ρόλο που παίζει το βάρος των μονοθεσίων της Φόρμουλα 1 και απαντά σε πολλά ερωτήματα.     Στη Φόρμουλα...

Όλα τα FORD, τώρα με επιτόκιο 0,9%

0
Νέα εποχή στην χρηματοδότηση φέρνει η FORD Finance με χαμηλό ετήσιο ονομαστικό επιτόκιο μόλις 0,9% σε συνδυασμό με την 8ετή εργοστασιακή εγγύηση Ford Protect...

BYD Atto 2 DM-i: Το νέο plug-in hybrid SUV με κατανάλωση 1,8λτ./100χλμ. και 1.000χλμ....

0
Το BYD Atto 2 DM-i είναι το νέο plug-in hybrid compact SUV με κατανάλωση 1,8λτ./100 χλμ. αυτονομία 1.000 χλμ. και προηγμένη τεχνολογία Super Hybrid...

Square Campus: Το νέο «εργοστάσιο θαυμάτων» της HYUNDAI που αλλάζει το μέλλον των...

0
Η HYUNDAI εδραιώνεται στην Ευρώπη, δημιουργεί κέντρο–κολοσσό στη Γερμανία, το Square Campus και ετοιμάζει τεχνολογίες που δεν έχουμε ξαναδεί.   Το Hyundai Motor Group εγκαινίασε το...

LEAPMOTOR B10: Ήρθε στην Ελλάδα – Τιμές

0
Το ολοκαίνουργιο LEAPMOTOR B10 κάνει ντεμπούτο στην ελληνική αγορά έχοντας κορυφαία ψηφιακή τεχνολογία, ευρυχωρία και πρακτικότητα, αλλά και τιμές που συναντάμε σε μικρότερα μοντέλα.     Το...

Τα πρώτα μονοθέσια που… δεν έχουν οδηγό! Δες πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη σπάει κάθε...

0
Ανακάλυψε την A2RL: Αγώνες ταχύτητας χωρίς οδηγούς, AI μονοθέσια με ταχύτητες 250 χλμ./ώρα και μάχες ανθρώπου εναντίον Τεχνητής Νοημοσύνης.     Η AbuDhabi Autonomous Racing League (A2RL)...

FORD Ranger Plug-In Hybrid Trailer Backup Assist: Το pick-up που μπαίνει στην πρίζα και...

0
Με το Trailer Backup Assist της FORD Pro, οι οδηγοί του νέου Ranger Plug-In Hybrid δεν χρειάζεται πλέον να κάνουν συνεχείς διορθώσεις με το...