RENAULT Filante Record 2025: «Φτερό» στον άνεμο

Κοινοποίησε το άρθρο

Το RENAULT Filante Record 2025 είναι ένα πρωτότυπο εμπνευσμένο από το παρελθόν, που στόχο έχει να καταρρίψει πολλά ρεκόρ στο μέλλον.

 

Volvo Ex30

 

Βλέποντας τις φωτογραφίες του ασυνήθιστου αυτού οχήματος, αντιλαμβάνεσαι ότι δεν πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που δημιουργήθηκε για να πηγαίνεις στη δουλειά σου. Το RENAULT Filante Record 2025 είναι ένα ηλεκτρικό πρωτότυπο, που σχεδιάστηκε για να προβάλλει την τόλμη και την καινοτομία. Συνδυάζοντας την πλούσια κληρονομιά της RENAULT, με ένα φουτουριστικό όραμα για την ηλεκτροκίνηση.

Εμπνευσμένο από τα θρυλικά 40CV des Records (1925-1926), Nervasport des Records (1934) και Etoile Filante (1956), αυτό το μονοθέσιο φαίνεται να είναι σμιλευμένο από τον άνεμο. Με τις εντυπωσιακές γραμμές του να είναι ιδιαίτερα αεροδυναμικές, έχοντας πολλά στοιχεία από την αεροναυπηγική. Όπως οι ορατές βίδες του αμαξώματος. Ουσιαστικά είναι ένα…γλυπτό σε κίνηση.

Εντυπωσιακές είναι και οι διαστάσεις του. Με μήκος 5,12 μέτρα, ύψος 1,19μ. και πλάτος 1,71 μ.Το Filante Record 2025, για το σχεδιασμό του οποίο συνεργάστηκαν και μηχανικοί της LIGIER, διαθέτει αμάξωμα σε χρώμα Ultraviolet Blue. Μια νέα απόχρωση που φαίνεται μπλε ή βιολετί, ανάλογα με τις αντανακλάσεις του φωτός και την οπτική γωνία.

Τα αεροδυναμικά βοηθήματα των εμπρός και των πίσω τροχών, είναι μια ακόμη εντυπωσιακή λεπτομέρεια. Γιατί συμβάλουν στην ομαλή ροή του αέρα γύρω από το αμάξωμα. Μαζί, και τα φαρδιά πλευρικά καλύμματα τροχών που παίζουν καθοριστικό ρόλο στη δραστική μείωση των στροβιλισμών του αέρα.

Στο…διαστημικό εσωτερικό του, κάθε εξάρτημα ή είναι εύκολα προσβάσιμο από τον οδηγό. Με σχεδιασμό προσανατολισμένο στην εργονομία και τη μείωση βάρους. Η επιλογή των υλικών ακολουθεί και αυτή την ίδια φιλοσοφία. Το κάθισμα του οδηγού, για παράδειγμα, είναι κατασκευασμένο από τεντωμένο καραβόπανο, που μοιάζει με αιώρα, για να είναι ελαφρύ και να προσφέρει βέλτιστη στήριξη.

Το τιμόνι είναι το ορατό στοιχείο μιας πρωτοποριακής αρχιτεκτονικής. Οι λαβές του ελέγχουν τις λειτουργίες επιτάχυνσης, πέδησης και διεύθυνσης χρησιμοποιώντας αμιγώς ηλεκτρονικές τεχνολογίες. Όπως το steer-by-wire και brake-by-wire, ενώ είναι διακριτικά ενσωματωμένες σε ένα σύνολο 3D εκτύπωσης από υλικό που ονομάζεται Scalmolloy.

Στο κέντρο του τιμονιού, μια εύκαμπτη πανοραμική οθόνη τυλιγμένη γύρω από έναν κύλινδρο παρέχει μια καθαρή και άμεση εμφάνιση βασικών δεδομένων. Όπως η ταχύτητα, η αυτονομία και οι παράμετροι οδήγησης. Τέλος, το τιμόνι είναι στερεωμένο στην προστατευτική «φούσκα» (καλύπτρα μαχητικού), και ανασηκώνεται κάθε φορά που αυτή ανοίγει, για να διευκολύνει την είσοδο και την έξοδο του οδηγού.

Ένας από τους βασικούς στόχους στην εξέλιξη του RENAULT Filante Record 2025 ήταν ο περιορισμός του βάρους, προκειμένου να μεγιστοποιηθεί η ενεργειακή απόδοση, άρα και η αυτονομία. Εκμεταλλευόμενοι πλήρως τη χρήση ανθρακονημάτων, οι μηχανικοί κατάφεραν να διατηρήσουν το βάρος του κάτω από τα 1.000 κιλά. Με το βάρος της μπαταρίας να είναι 600 κιλά. Η μπαταρία του πάντως είναι ισχύος 87 kW. Όπως δηλαδή και στο Scenic E-Tech Electric.

Το Filante Record 2025 δεν διαθέτει την κλασική «πενταλιέρα». Αντίθετα, τη λειτουργία του φρεναρίσματος διαχειρίζεται ένα ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου. Όταν ο οδηγός πατάει το φρένο, αποστέλλεται ένα ηλεκτρικό σήμα στο σύστημα πέδησης, το οποίο κατανέμει τη δύναμη στους τροχούς για το βέλτιστο αποτέλεσμα. Πρόκειται για μια τεχνολογία που ανοίγει νέες δυνατότητες στην αρχιτεκτονική της πλατφόρμας και της θέσης οδήγησης.

Πρωτοποριακά είναι και τα ειδικά σχεδιασμένα ελαστικά της Michelin σε ζάντες 19ιντσών. Ο συντελεστής τους είναι σχεδόν 40% χαμηλότερος, σε περίπου 4 κιλά/τόνο σε συνθήκες χρήσης, σε σύγκριση με περίπου 6,5 κιλά/τόνο ενός συμβατικού ελαστικού.

Με όλα αυτά, το Filante Record 2025 φιλοδοξεί να σπάσει νέα ρεκόρ, σε απόδοση, κατανάλωση ενέργειας αλλά και αυτονομία. Θυμίζοντας ότι τα πρωτότυπα της RENAULT ξεκίνησαν πριν από 100 χρόνια να κάνουν ρεκόρ. Και συνεχίζουν…

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

GEELY EX5: Το νέο ηλεκτρικό SUV με αυτονομία έως 430 χλμ. και τιμή από...

0
To GEELY EX5 είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα ηλεκτρικά SUV που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά, προσφέροντας πολλά περισσότερα από όσα φαντάζεσαι, με τιμή...

Συναγερμός στην AIRBUS: Εντολή για Άμεση Διακοπή Πτήσεων

0
Η AIRBUS ζητά προληπτική διακοπή πτήσεων για αεροσκάφη Α 320, με συγκεκριμένο λογισμικό, μετά την ανακάλυψη ότι η ηλιακή ακτινοβολία μπορεί να επηρεάσει κρίσιμα...

Ράλι Σαουδικής Αραβίας: Ιστορικό φινάλε στο WRC. Ο Ogier πήρε τον τίτλο μέσα από...

0
Ο Sebastien Ogier κατέκτησε τον ένατο τίτλο του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, καθώς ο Thierry Neuville κέρδισε το συναρπαστικό Ράλι Σαουδικής Αραβίας, κλείνοντας με...

FORD Traffic Sign Recognition: Το σύστημα που προστατεύει, αλλά και γλιτώνει τα πρόστιμα

0
Το Traffic Sign Recognition, το έξυπνο σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων Κυκλοφορίας της FORD ειδοποιεί τον οδηγό στην περίπτωση που η ταχύτητα του αυτοκινήτου ξεπεράσει τα...

RENAULT Trafic Van E-Tech Electric: Το μέλλον των επαγγελματικών μεταφορών

0
Η RENAULT παρουσιάζει το νέο Trafic Van E-Tech electric. Το πρώτο όχημα με Software Defined Vehicle αρχιτεκτονική από την Ampere, με τεχνολογία ταχείας φόρτισης...

Black Friday 2025: Προσφορές έως 8.000 ευρώ σε αυτοκίνητα – Δες ποιες μάρκες κατεβάζουν...

0
Δείτε τις προσφορές και τις εκπτώσεις που προσφέρουν ειδικά για την Black Friday, εταιρείες αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών.     Η Black Friday τα τελευταία χρόνια έχει μπει...

To XPENG G6 στην Ελλάδα: Που θα δείτε το νέο ηλεκτρικό SUV

0
Στο Μαρούσι, στο εμπορικό κέντρο Golden Hall εμφανίστηκε το πολυτελές ηλεκτρικό G6, το πρώτο μοντέλο της XPENG που ήρθε στην Ελλάδα.   Η XPENG, η νέα...

AION V: Το πρώτο μοντέλο της GAC στην Ελλάδα. Τιμές και εκδόσεις

0
Το νέο AION V είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό C-SUV με 510χλμ. αυτονομία, ταχεία φόρτιση σε 18’, κορυφαία άνεση και 5 αστέρια στο Euro NCAP....