Η SUZUKI με το e Vitara μπαίνει στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης με ένα σημαντικό B-SUV, διατηρώντας όμως παραδοσιακές της αξίες, όπως είναι η διάθεση για περιπέτειες.
Η SUZUKI ήταν μια από τις ελάχιστες αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν είχε υποκύψει, μέχρι τώρα, στον ηλεκτρικό…πειρασμό. Τελικά αποφάσισε να κάνει την είσοδό της στην ηλεκτροκίνηση, με το μοντέλο σύμβολο της γκάμας της. Το Vitara.
Έτσι, προέκυψε το e Vitara. Ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο, για τη δημιουργία του οποίου συνεργάστηκαν η TOYOTA και η DAIHATSU. Άλλωστε, το gonews.gr εδώ και καιρό σας είχε ενημερώσει, ότι το επόμενο ηλεκτρικό SUV της TOYOTA, θα είναι…SUZUKI. Και τελικά πρόκειται για το Urban Cruiser.
Το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της SUZUKI, έχει μήκος 4,27 μέτρα και ανήκει στη δημοφιλέστερη κατηγορία. Αυτή των B – SUV. Την παρουσίαση του SUZUKI e Vitara ήδη έχετε διαβάσει στο gonews.gr.
Στην Ελλάδα αναμένεται το Μάρτιο του 2026, αλλά ο Όμιλος Σφακιανάκη έφερε στη χώρα μας κάποια μοντέλα προπαραγωγής, τα οποία είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά. Και να διαπιστώσουμε ότι πρόκειται για ένα…αυθεντικό SUZUKI.
Όπως μας είχαν προϊδεάσει και οι φωτογραφίες, το θέμα της σχεδίασής του είναι “High-Tech & Adventure”. Πρόκειται δηλαδή για ένα BEV, που…εμπνέει για περιπέτειες. Κύρια χαρακτηριστικά του είναι οι μεγάλης διαμέτρου τροχοί και το μακρύ μεταξόνιο.
Στο ιδιαίτερα ευρύχωρο εσωτερικό, κυριαρχεί μία οθόνη πολλαπλών ενδείξεων, με τον σχεδιασμό να διατηρεί τη φιλοσοφία της SUZUKI αποφεύγοντας ακραία στοιχεία εντυπωσιασμού.
Για την ηλεκτροκίνηση του e Vitara, φροντίζει ένα σύστημα που αποτελείται από τον υψηλής απόδοσης eAxle που ενσωματώνει το μοτέρ και τον inverter, μαζί με τις μπαταρίες λιθίου-σιδήρου-φωσφόρου (LFP). Οι οποίες φημίζονται για την ασφάλεια και την αξιοπιστία που προσφέρουν.
Απαραίτητο για τις…περιπέτειες, είναι το “ALLGRIP-e”. Το ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης που διαθέτει δύο ανεξάρτητα eAxles εμπρός και πίσω. Το σύστημα προσφέρει όχι μόνο ισχυρή απόδοση αλλά και εξαιρετική ανταπόκριση με ακριβή έλεγχο. Επιπλέον, περιλαμβάνει λειτουργία Trail για ομαλή διέλευση σε δύσκολα εδάφη, μειώνοντας την ισχύ στους τροχούς που χάνουν πρόσφυση (σπινάρουν) και διανέμοντας τη ροπή κίνησης στον αντίθετο τροχό με την καλύτερη πρόσφυση.
Το e Vitara διαθέτει τρεις τύπους συστημάτων μετάδοσης κίνησης. Οι ηλεκτρικές αυτονομίες είναι 344 χλμ. για την έκδοση 49kWh 2WD, 426 χλμ. για την 61kWh 2WD και 395 χλμ. για την 61kWh 4WD.
Επιπλέον, εξασφαλίζονται εξαιρετικές επιταχύνσεις από στάση, όπως άλλωστε σε κάθε ηλεκτρικό όχημα, καθώς και δυναμικές επιταχύνσεις εν κινήσει. Σίγουρα πάντως πρόκειται για το πρώτο μοντέλο της SUZUKI, που έχει τόσο άμεση απόκριση, αλλά και αίσθηση πρωτόγνωρη για τα δεδομένα της μάρκας. Ιδιαίτερα στην τετρακίνητη έκδοση (4WD), οι δύο ηλεκτροκινητήρες όχι μόνο διευκολύνουν την οδήγηση σε δύσβατους δρόμους, αλλά προσφέρουν και μεγαλύτερη ισχύ.
Ειδικά για το e Vitara, η ιαπωνική μάρκα ανέπτυξε νέες λειτουργίες για το Suzuki Connect. Μερικές από αυτές είναι οι πληροφορίες μπαταρίας, η διαχείριση φόρτισης, ο απομακρυσμένος έλεγχος κλιματισμού, ο εντοπισμός οχήματος, ο προγραμματισμός διαδρομής και η προσαρμογή Wallpaper οθόνης.
Εκδόσεις και εξοπλισμός
Το νέο SUZUKI e VITARA θα διατίθεται σε εκδόσεις GL και GLX, με επιλογές μπαταρίας 49 kWh και 61 kWh, καθώς και με σύστημα κίνησης 2WD ή 4WD.
Η έκδοση GL περιλαμβάνει πλούσιο εξοπλισμό όπως High Beam Assist, κάμερα οπισθοπορείας, λειτουργία one-pedal drive, σύστημα πλοήγησης, εμπρός και πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι, αυτόματο κλιματισμό, σύστημα προειδοποίησης έκτακτης πέδησης, αυτόματους υαλοκαθαριστήρες και θύρες USB εμπρός/πίσω.
Η έκδοση GLX προσθέτει προηγμένες λειτουργίες όπως Adaptive High Beam Assist, κάμερα 360°, γυάλινη πανοραμική οροφή με σκίαστρο, επαγωγική φόρτιση και κάθισμα οδηγού με ηλεκτρική ρύθμιση 10 κατευθύνσεων.































