Είναι γνωστό ότι η μικρή κατηγορία αυτοκινήτων, ειδικά στην πολύπαθη Ελληνική αγορά, είναι η πιο δύσκολη κατηγορία από πλευράς επιλογής , αφού όλα κρίνονται πραγματικά στις λεπτομέρειες. Από αυτή την “ιδιαιτερότητα” φυσικά δεν θα μπορούσε να λείπει και η υπο-κατηγορία των B-SUV.
Μία “σπαζοκεφαλιά” δημιουργείται στις εταιρίες και η προσπάθεια διαφοροποίησης δεν είναι πάντα εύκολη υπόθεση. Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που θα σε κάνουν να ξεχωρίσεις αλλά και πολλές επιλογές σε εξατομίκευση, κινητήρες κ.ά., ίσως να σου δώσουν τα σκήπτρα της κατηγορίας, η οποία σημειώνει συνεχώς αύξηση στα μερίδια της έναντι άλλων πιο δημοφιλών κατηγοριών κατά το πρόσφατο παρελθόν.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ
«Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025» για την Ελλάδα: Οι διεκδικητές του τίτλου
LIVE TV: Δείτε το shakedown του Ράλι Ιαπωνίας
Ψηφιακή ενημέρωση για τις παραβάσεις των οδηγών
Το μικρό “crossover” της Citroen προσφέρεται σε μία αρκετά ευρεία γκάμα εκδόσεων κινητήρα, μετάδοσης και εξοπλισμού, που αντανακλά και την τεράστια ανάπτυξη που γνωρίζει η συγκεκριμένη κατηγορία, προς την οποία στρέφονται και πρώην αγοραστές μικρομεσαίων χάτσμπακ.
Το C3 Aircross βρίσκεται από πλευράς διαστάσεων στον πυρήνα της (έχει μήκος 4,154 μ. και μεταξόνιο 2.604 χιλιοστά), κάτι που σημαίνει ότι απευθύνεται σε όσους επιθυμούν ένα οικογενειακό αυτοκίνητο με περιορισμένες εξωτερικές διαστάσεις, αλλά επαρκείς εσωτερικούς χώρους. Ταυτόχρονα προσφέρει και τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τα μικρά Citroen, όπως η νεανική εικόνα στο εσωτερικό και οι μεγάλες δυνατότητες εξατομίκευσης.
Εσωτερικά
Οι χώροι για τέσσερις επιβάτες είναι απολύτως επαρκείς για να ανταποκριθεί το αυτοκίνητο στο ρόλο του, ενώ και ένας πέμπτος θα καθίσει πίσω λίγο πιο δύσκολα μεν, αλλά χωρίς να κάνει τον… ακροβάτη, αφού το κεντρικό «τούνελ» στο δάπεδο δημιουργεί ένα ελάχιστο εξόγκωμα. Επιπλέον -στην πλουσιότερη έκδοση εξοπλισμού- τα πίσω καθίσματα είναι συρόμενα, αυξομειώνοντας ανάλογα τους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, κάτι που προσδίδει στο αυτοκίνητο κι ένα πολυμορφικό χαρακτήρα.
O χώρος αποσκευών είναι μεγάλος για την κατηγορία (410 ως 520 λίτρα, ανάλογα με τη θέση του -διαιρούμενου- πίσω καθίσματος) και με κανονικό σχήμα που διευκολύνει την εκμετάλλευσή του. Επιπλέον στην έκδοση εξοπλισμού που είναι βασική για το 1.2 των 110 ίππων, ο χώρος αποσκευών έχει κι ένα πολύ πρακτικό διπλό δάπεδο, που διευκολύνει τη μεταφορά μικρών αντικειμένων και μάλιστα μακριά από αδιάκριτα βλέμματα.
Παρά τα σκληρά πλαστικά στο ταμπλό, το εσωτερικό δεν δείχνει παρ’ όλα αυτά φτωχό ή πρόχειρα συναρμολογημένο, απλώς περνάει μια επιτηδευμένη εικόνα «ανεμελιάς» που ταιριάζει στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Κινητήρας-κιβώτιο
O 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.2 του γκρουπ PSA στην υπερτροφοδοτούμενη έκδοση των 110 ίππων, γνωστός μας ήδη και από άλλα μοντέλα της Peugeot και της Citroen, είναι ιδανική λύση για ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας στην ελληνική αγορά. Ένας πολύ καλός κινητήρας, που έχει αρκετή δύναμη για να προσφέρει καλές επιδόσεις, αρκετή ροπή από χαμηλές στροφές (20,9 kgm στις 1.500 στροφές) για να είναι ελαστικός και να προσφέρει ευχάριστη και ξεκούραστη οδήγηση και ταυτόχρονα έχει μικρό κυβισμό, που περιορίζει την φορολογική επιβάρυνση του ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου.
Σε ό,τι αφορά το θόρυβο, δεν είναι ο πιο αθόρυβος τρικύλινδρος, αλλά δεν γίνεται και κουραστικός. Στη συγκεκριμένη δοκιμή ο κινητήρας συνδυαζόταν με ένα εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο, αρκετά εύχρηστο και σωστά κλιμακωμένο, χωρίς υπερβολικά μακριές σχέσεις, ώστε να μην «κρεμάει» τον κινητήρα, αλλά και να βοηθάει στη μείωση της κατανάλωσης
Οδηγώντας
Το C3 διακρίνεται για την ποιότητα κύλισης όπως και την άνεση, η οποία είναι εκ των κορυφαίων στην κατηγορία, με εξαίρεση κάποια «χτυπήματα» σε εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Οι πιο «μαλακές» ρυθμίσεις των αναρτήσεων επιτρέπουν και κάπως αυξημένες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές και λίγο πιο «χαλαρό» πάτημα, χωρίς όμως να δημιουργούν προβλήματα στην οδική συμπεριφορά ή αντιδράσεις που αιφνιδιάζουν τον οδηγό. Αντίθετα, το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικά προβλέψιμο, με επαρκές κράτημα και -προοδευτική- υποστροφική συμπεριφορά στην πίεση, που δεν μετατρέπεται σε υπερστροφή αν αφήσεις απότομα το γκάζι, ακόμα και με το αυτοκίνητο αρκετά «στραμπουληγμένο».
Συμπέρασμα
Με δεδομένο ότι το αυτοκίνητο έχει τον ευχάριστο και «ανέμελο» χαρακτήρα που είχαν πάντα τα μικρά Citroen, προσεγγίζει ευκολότερα το νεανικό κοινό, απευθύνεται στον οδηγό που απολαμβάνει την οδήγηση και θέλει να έχει καλύτερο έλεγχο στο αυτοκίνητο. Το Citroen μας αρέσει κυρίως λόγω του έντονου στιλιστικού αποτυπώματος το οποίο δεν περνά απαρατήρητο, ενώ ταυτόχρονα ποντάρει πολλά στη γαλλική καταγωγή σε πεδία αξιολόγησης όπως είναι η άνεση.