Το νέο SEAT Arona είναι το δεύτερο μοντέλο μετά το Ibiza που κατασκευάζεται με την χρήση της πλατφόρμας MQB Α0 και αποτελεί ένα μάθημα πολυχρηστικότητας. Το συμπαγές αμάξωμα, η μοντέρνα σχεδίαση, η αίσθηση ασφάλειας και ελέγχου που προσφέρει η υπερυψωμένη θέση οδήγησης και τα πλεονεκτήματα του crossover χαρακτήρα του, κάνουν το Arona να ξεχωρίζει.
Η κατηγορία των compact crossovers αυξήθηκε τέσσερις φορές σε μέγεθος από το 2015. Χωρίς αμφιβολία, η κατηγορία αυτή αποτελεί κυρίαρχη τάση στην αγορά λόγω της ευελιξίας που τα οχήματα αυτά προσφέρουν σε όλες τις συνθήκες οδήγησης και σε όλα τα εδάφη. Το νέο SEAT Arona, που έκανε το ντεμπούτο του στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, είναι η απάντηση της SEAT σε αυτή την ολοένα αυξανόμενη τάση στην αγορά.
Οι βασικές διαστάσεις του Arona είναι: 4.138 mm μήκος, 1.780 mm πλάτος και 1.543 mm ύψος. Ιδανικές συμπαγείς διαστάσεις για ευέλικτη οδήγηση στην πόλη, στον αυτοκινητόδρομο και στην ύπαιθρο που προσφέρουν παράλληλα ένα εκπληκτικά ευρύχωρο εσωτερικό. Πρακτικό και άνετο συγχρόνως, η SEAT έδωσε ιδιαίτερη προσοχή στις λεπτομέρειες που κάνουν τη ζωή του οδηγού στον δρόμο ευκολότερη.
Το ύψος του νέου SEAT Arona προσφέρει απρόσκοπτη ορατότητα, ο διαθέσιμος χώρος εμπρός και πίσω για τους επιβάτες είναι περισσότερος ενώ ο χώρος αποσκευών φτάνει την κορυφαία τιμή των 400 λίτρων, ξεκάθαρα ο μεγαλύτερος σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της κατηγορίας του.
Πλατφόρμα MQB A0
Κλειδί για το συνολικό αποτέλεσμα αποτελεί η χρήση της τελευταίας τεχνολογίας του Ομίλου Volkswagen, της πλατφόρμα Modular Quer Baukasten. Η πλατφόρμα MQB A0 επιτρέπει μεγαλύτερη κατασκευαστική ευελιξία, πιο άκαμπτα αμαξώματα καθώς και την παραγωγή διαφορετικών μοντέλων εντός της ίδιας κατηγορίας. Με την ίδια πλατφόρμα βάσης είναι δυνατόν να επιτευχθούν διαφορετικές εξωτερικές διαστάσεις με διαφορετικά μεταξόνια. Χαρακτηριστικά το μεταξόνιο του Arona είναι 2 mm μεγαλύτερο από αυτό του νέου Ibiza.
Μελετώντας το SEAT Arona διακρίνουμε τα περισσότερα πλεονεκτήματα της πλατφόρμας MQB A0. Το βάρος, για παράδειγμα. Το Arona είναι από τα ελαφρύτερα αυτοκίνητα στην κατηγορία του, γεγονός που συμβάλλει στις καλύτερες επιδόσεις (με χαμηλότερη κατανάλωση) όσο και στη δυναμική οδηγική συμπεριφορά. Το Arona είναι ευέλικτο, ασφαλές, σταθερό, με εξαιρετική ανάρτηση, φρενάρει άριστα ενώ το τιμόνι ανταποκρίνεται γρήγορα και με ακρίβεια.
Το νέο SEAT Arona είναι πολύ εκφραστικό. Η οροφή του και οι ράγες οροφής φέρουν σχεδιαστικές γραμμές που θυμίζουν την αισθητική των οχημάτων παντός εδάφους. Χωρίς αμφιβολία, το Arona έχει τη δική του προσωπικότητα. Αυτό γίνεται σαφές και στο εσωτερικό, το οποίο ξεχωρίζει όχι μόνο για την οριζόντια διάταξη που τονίζει και ενισχύει το μέγεθος του αυτοκινήτου δίνοντας μεγαλύτερη αίσθηση ευρυχωρίας αλλά και για την κορυφαία ποιότητά του.
Η δυνατότητα εξατομίκευσης του Arona είναι πολύ σημαντική. Χρωματικά, το Arona χωρίζεται σε δύο μέρη: το κάτω μέρος του αμαξώματος από τη μία και την οροφή μαζί με τις κολόνες Α και C, από την άλλη. Στην παλέτα των χρωμάτων του αμαξώματος προστίθεται το νέο Eclipse Orange. Η οροφή μπορεί να είναι σε γκρι, μαύρο, πορτοκαλί χρώμα ή φυσικά στο ίδιο το χρώμα του αμαξώματος. Υπάρχουν 68 πιθανοί συνδυασμοί χρωμάτων. Η χαραγμένη λεπτομέρεια X πάνω στην κολόνα C δηλώνει την ταυτότητα του crossover.
Αποδοτικοί κινητήρες
Όλοι οι κινητήρες του νέου SEAT Arona διαθέτουν σύστημα άμεσου ψεκασμού, στροβιλοσυμπιεστή και αυτόματο σύστημα stop&go. Υπάρχουν τρείς διαφορετικοί κινητήρες βενζίνης, όλοι με αλουμινένιο μπλοκ. Ο πρώτος είναι ο 3-κύλινδρος, 1.0 TSI 95 PS με 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Ο κινητήρας 1.0 TSI 115 PS έρχεται με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων ή 7-τάχυτο DSG διπλού συμπλέκτη. Στην πρώτη φάση λανσαρίσματος του νέου SEAT Arona, θα είναι διαθέσιμες τρεις εκδόσεις (1.0 TSI 95 PS, 115 PS χειροκίνητο και DSG). Η έκδοση 95PS μπορεί να φτάσει μέγιστη ταχύτητα 173 km/h και επιτάχυνση από 0 – 100 km/h σε μόλις 11,6 δευτερόλεπτα. Με μέγιστη ροπή 175 Nm μεταξύ 2.000 και 3.500 σ.α.λ., ο κινητήρας αυτός αποδίδει σε εκπληκτικά υψηλό επίπεδο χάρη στο χαμηλό βάρος του αυτοκινήτου (1,165kg μαζί με τον οδηγό). Η μέση κατανάλωση παραμένει χαμηλή με 4,9 l/100 km και οι εκπομπές CO2 μόλις 112 g/km.
Ο κινητήρας απόδοσης 115 PS μπορεί να φτάσει μέγιστη ταχύτητα 182 km/h και επιτάχυνση από 0 έως 100 km/h σε 9,8 δευτερόλεπτα με μηχανικό κιβώτιο και σε 10 δευτερόλεπτα με κιβώτιο DSG. Ακριβώς όπως το 95 PS, το 1.0 TSI 115 PS με διπλό συμπλέκτη και 7-τάχυτο DSG κιβώτιο εκπέμπει μόλις 114 g/km CO2 και καταναλώνει μόνο 5 λίτρα ανά 100 km. Η χειροκίνητη έκδοση αντίστοιχα εκπέμπει 113-114 g/km CO2 και η μέση κατανάλωση κυμαίνεται μεταξύ 4,9 και 5 λίτρα ανά 100 km. Η μέγιστη ροπή και των δύο εκδόσεων με 115 PS είναι 200 Nm μεταξύ 2.000 και 3.500 σ.α.λ.. Με αυτό τον τρόπο ο κινητήρας αποκτά μια εξαιρετική και ομαλή απόκριση στις χαμηλές στροφές, επιτρέποντας μια πιο ευχάριστη εμπειρία οδήγησης.
Στη συνέχεια, στην γκάμα των διαθέσιμων κινητήρων θα προστεθεί και ο τρίτος κινητήρας βενζίνης, ο νέος 4-κύλινδρος 1.5 TSI EVO 150 PS με τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων, αποκλειστικά στην έκδοση FR, με 6-τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων.
Όσον αφορά τις εκδόσεις πετρελαίου, ο κινητήρας 1.6 TDI θα διατίθεται με 95 PS (5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή 7-τάχυτο κιβώτιο DSG) καθώς και με 115 PS (6-τάχυτο κιβώτιο). Τέλος, μετά τα μέσα του 2018 θα λανσαριστεί ο κινητήρας 1.0 TSI 90 PS CNG. Η SEAT είναι ο πρώτος κατασκευαστής που λανσάρει κινητήρα που τροφοδοτείται με συμπιεσμένο φυσικό αέριο στην κατηγορία των compact crossover.