Αγορά αυτοκινήτων: Περιμένοντας την…άνοιξη του 2025

Κοινοποίησε το άρθρο

Υβριδικά και SUV εξακολουθούν να επιλέγουν οι Έλληνες αγοραστές καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων το πρώτο τετράμηνο του 2025.

 

Volvo Ex30

 

Σε γνωστά, ρηχά νερά κινείται η ελληνική αγορά αυτοκινήτων το πρώτο τετράμηνο του 2025. Τα 47.851 καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί από την αρχή του έτους, συνιστούν μείωση κατά 4,5% σε σύγκριση από το αντίστοιχο διάστημα του 2024. Αν και ο Απρίλιος, με 14.656 ταξινομήσεις, άφησε κάποιες υποσχέσεις για το μέλλον. Όσο βέβαια οι τιμές θα παραμένουν στα ύψη, η…άνοιξη θα καθυστερήσει.

Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων από την αρχή του 2025 έχουν ως εξής:

 

Απρίλιος

 2025

Απρίλιος

 2024

Μεταβολή 2025/2024
Καινούργια επιβατικά 14.656 13.445 9,0%
Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

923 819 12,7%
Καινούργια λεωφορεία 97 81 19,8%
Ιανουάριος   Απρίλιος

2025

Ιανουάριος – Απρίλιος

 2024

Μεταβολή

2025/2024

Καινούργια επιβατικά 47.851 50.113 -4,5%
Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

3.312 3.701 -10,5%
Καινούργια λεωφορεία 353 170 107,6%

 

Σχετικά με τις επιλογές των αγοραστών, οι τάσεις που διαμορφώθηκαν τον περασμένο χρόνο, παραμένουν. Τα SUV αποτελούν πλέον το 62% των νέων ταξινομήσεων, με τα μισά από αυτά να ανήκουν στην κατηγορία Β. Η οποία συνολικά παραμένει η δημοφιλέστερη με ποσοστό 56,4%. Ακολουθεί η μεγαλύτερη C με 25,4%

Segment Απρίλιος

 2025

Απρίλιος

 2024

Διαφορά

 

Ιανουάριος Απρίλιος

 2025

Ιανουάριος Απρίλιος

 2024

Διαφορά

 

A 10,5% 6,8% +3,8 7,0% 6,4% +0,6
A-SUV 2,5% 4,4% -1,8 2,5% 2,8% -0,3
(A TOTAL) (13,1%) (11,1%) (+2,0) (9,5%) (9,2%) (+0,3)
B 21,3% 23,9% -2,6 20,9% 25,4% -4,5
B-SUV 34,7% 34,0% +0,7 35,6% 33,0% +2,6
(B TOTAL) (56,1%) (57,9%) (-1,8) (56,4%) (58,4%) (-1,9)
C 7,2% 6,9% +0,3 7,4% 7,4% +0,0
C-SUV 14,9% 15,3% -0,4 18,0% 16,5% +1,5
(C TOTAL) (22,1%) (22,2%) (-0,1) (25,4%) (23,9%) (+1,5)
D 0,7% 1,7% -1,1 1,1% 1,8% -0,8
D-SUV 5,2% 3,7% +1,6 5,2% 4,3% +0,9
(D TOTAL) (5,9%) (5,4%) (+0,5) (6,2%) (6,1%) (+0,1)
E 0,1% 0,1% +0,0 0,1% 0,1% -0,0
E-SUV 0,4% 0,6% -0,1 0,4% 0,4% +0,0
(E TOTAL) (0,5%) (0,6%) (-0,1) (0,5%) (0,5%) (-0,0)
F-G 0,1% 0,1% -0,1 0,1% 0,1% +0,0
F-G-SUV 0,2% 0,3% -0,1 0,2% 0,3% -0,1
(F-G TOTAL) (0,3%) (0,4%) (-0,2) (0,4%) (0,4%) (-0,1)
SPORTS 0,2% 0,2% +0,0 0,1% 0,2% -0,0
MPV 0,0% 0,0% -0,0 0,0% 0,0% -0,0
MPV-M/COMBI 1,8% 2,1% -0,2 1,4% 1,3% +0,0
(SUV TOTAL) (58,1%) (58,1%) (-0,1) (61,9%) (57,3%) (+4,7)

 

Σταθερά ανοδική είναι και η πορεία των υβριδικών μοντέλων. Τα οποία επιλέγει το 48,5% των νέων αγοραστών. Τα…παραδοσιακά βενζινοκίνητα έχουν μειωθεί στο 34,4%. Μόλις το 3,7% αποτελούν τα νέα πετρελαιοκίνητα.

Τα Plug in υβριδικά επιλέγει το 6%, ενώ τα αμιγώς ηλεκτρικά, το πρώτο τετράμηνο του 2025 αποτελούν το 5,5%. Μακριά δηλαδή από τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπου τα επαναφορτιζόμενα ξεπερνούν το 15%.

Απρίλιος

 2025

Απρίλιος

 2024

Διαφορά Ιανουάριος  Απρίλιος

 2025

Ιανουάριος  Απρίλιος

 2024

Διαφορά
Βενζίνη 35,2% 45,1% -9,9 34,4% 41,7% -7,3
Πετρέλαιο 3,7% 9,3% -5,7 3,7% 10,3% -6,6
Υβριδικά (HEV) 47,9% 33,6% +14,3 48,5% 36,3% +12,1
Plug in Υβριδικά (PHEV) 5,6% 5,8% -0,2 6,0% 5,6% +0,4
Αμιγώς Ηλεκτρικά (BEV) 4,3% 4,5% -0,2 5,5% 4,4% +1,2
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 0,0% 0,0% -0,0 0,0% 0,1% -0,1
Υγραέριο

(αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

3,3% 1,6% +1,7 1,9% 1,7% +0,3

 

Για τις μάρκες που επιλέγουν οι Έλληνες, εδώ και πολλά χρόνια το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στις εταιρείες που ακολουθούν την πάντα πρώτη ΤΟΥΟΤΑ. Η οποία έχει ταξινομήσει 7.305 καινούργια επιβατικά οχήματα το πρώτο τετράμηνο του 2025. Ακολουθεί η PEUGEOT με 4.637, η HYUNDAI με 3.269, η OPEL με 3.154, η SUZUKI με 2.775, η CITROEN/DS με 2.584 και η πρώτη premium μάρκα, η BMW με 2.395 ταξινομήσεις.

Δείτε εδώ τις ταξινομήσεις όλων των εταιρειών από την αρχή του έτους μέχρι και τον Απρίλιο του 2025.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

MERCEDES-BENZ CLA μετατρέπεται σε ροζ όχημα για πικνίκ

0
Δείτε πως ο Σουηδός σχεδιαστής Gustaf Westman, «άλλαξε τα φώτα» σε μια MERCEDES-BENZ CLA παρουσιάζοντας μια ροζ εκδοχή της με εξοπλισμό για πικνίκ!     Η MERCEDES-BENZ...

ID. Polo: Αποκάλυψη των χαρακτηριστικών του μελλοντικού ηλεκτρικού VW

0
Λίγους μήνες πριν την κυκλοφορία του αμιγώς ηλεκτρικού ID. Polo, η VW έδωσε στη δημοσιότητα περισσότερα στοιχεία και τεχνικά χαρακτηριστικά, που υπόσχονται νέα δεδομένα...

LEAPMOTOR C10: Ετοιμοπαράδοτο με μειωμένη τιμή

0
Το C10, το μεγάλο Plug-in Hybrid μοντέλο της LEAPMOTOR, είναι ετοιμοπαράδοτο, με νέα μειωμένη τιμή και πλουσιότατο εξοπλισμό.   Η LEAPMOTOR παρουσίασε πρόσφατα το νέο Β10,...

BYD Seal 5 DM-i: Το sedan που ταξιδεύει για 1.000 χλμ. χωρίς ανεφοδιασμό –...

0
Με την τεχνολογία Super Hybrid DM plug-in, το BYD Seal 5 DM-i επαναπροσδιορίζει την κατηγορία των sedan, χάρη στην άνεσή του, τον πλούσιο βασικό...

RENAULT με εορταστικό όφελος έως 2.500 ευρώ

0
Μια ενδιαφέρουσα πρόταση για…γαλλικό δώρο αυτές τις γιορτές είναι το RENAULT Reward, το οποίο προσφέρει ένα από τα Clio, Captur, Arkana, Symbioz, με όφελος...

FORD E-Transit Custom: Ταχύτερη φόρτιση, μεγαλύτερη αυτονομία

0
Τα FORD E-Transit Custom του 2026 θα έχουν μεγαλύτερη μπαταρία, η οποία θα τα…πηγαίνει πιο μακριά και θα φορτίζει ταχύτερα. Τι θα γίνει με...

Ξεκίνησαν οι δοκιμές του νέου SMART #2. Πότε θα κυκλοφορήσει

0
Η νέα ηλεκτρική πλατφόρμα ECA της SMART υποβάλλεται σε απαιτητικά προγράμματα δοκιμών για την πλήρη επικύρωσή της, αφού έχει ξεκινήσει η αντίστροφή μέτρηση για...

Η CHERY…παίζει μπάσκετ στο Μαρούσι

0
Μαρούσι CHERY είναι πλέον η ονομασία της ιστορικής ομάδας μπάσκετ των βορείων προαστίων της Αθήνας, αφού η νέα φιλόδοξη μάρκα του Spanos Group αναλαμβάνει...