Υβριδικά και SUV εξακολουθούν να επιλέγουν οι Έλληνες αγοραστές καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων το πρώτο τετράμηνο του 2025.
Σε γνωστά, ρηχά νερά κινείται η ελληνική αγορά αυτοκινήτων το πρώτο τετράμηνο του 2025. Τα 47.851 καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί από την αρχή του έτους, συνιστούν μείωση κατά 4,5% σε σύγκριση από το αντίστοιχο διάστημα του 2024. Αν και ο Απρίλιος, με 14.656 ταξινομήσεις, άφησε κάποιες υποσχέσεις για το μέλλον. Όσο βέβαια οι τιμές θα παραμένουν στα ύψη, η…άνοιξη θα καθυστερήσει.
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων από την αρχή του 2025 έχουν ως εξής:
Απρίλιος 2025 | Απρίλιος 2024 | Μεταβολή 2025/2024 | |
Καινούργια επιβατικά | 14.656 | 13.445 | 9,0% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 923 | 819 | 12,7% |
Καινούργια λεωφορεία | 97 | 81 | 19,8% |
Ιανουάριος Απρίλιος 2025 | Ιανουάριος – Απρίλιος 2024 | Μεταβολή 2025/2024 | |
Καινούργια επιβατικά | 47.851 | 50.113 | -4,5% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 3.312 | 3.701 | -10,5% |
Καινούργια λεωφορεία | 353 | 170 | 107,6% |
Σχετικά με τις επιλογές των αγοραστών, οι τάσεις που διαμορφώθηκαν τον περασμένο χρόνο, παραμένουν. Τα SUV αποτελούν πλέον το 62% των νέων ταξινομήσεων, με τα μισά από αυτά να ανήκουν στην κατηγορία Β. Η οποία συνολικά παραμένει η δημοφιλέστερη με ποσοστό 56,4%. Ακολουθεί η μεγαλύτερη C με 25,4%
Segment | Απρίλιος 2025 | Απρίλιος 2024 | Διαφορά
| Ιανουάριος Απρίλιος 2025 | Ιανουάριος Απρίλιος 2024 | Διαφορά
|
A | 10,5% | 6,8% | +3,8 | 7,0% | 6,4% | +0,6 |
A-SUV | 2,5% | 4,4% | -1,8 | 2,5% | 2,8% | -0,3 |
(A TOTAL) | (13,1%) | (11,1%) | (+2,0) | (9,5%) | (9,2%) | (+0,3) |
B | 21,3% | 23,9% | -2,6 | 20,9% | 25,4% | -4,5 |
B-SUV | 34,7% | 34,0% | +0,7 | 35,6% | 33,0% | +2,6 |
(B TOTAL) | (56,1%) | (57,9%) | (-1,8) | (56,4%) | (58,4%) | (-1,9) |
C | 7,2% | 6,9% | +0,3 | 7,4% | 7,4% | +0,0 |
C-SUV | 14,9% | 15,3% | -0,4 | 18,0% | 16,5% | +1,5 |
(C TOTAL) | (22,1%) | (22,2%) | (-0,1) | (25,4%) | (23,9%) | (+1,5) |
D | 0,7% | 1,7% | -1,1 | 1,1% | 1,8% | -0,8 |
D-SUV | 5,2% | 3,7% | +1,6 | 5,2% | 4,3% | +0,9 |
(D TOTAL) | (5,9%) | (5,4%) | (+0,5) | (6,2%) | (6,1%) | (+0,1) |
E | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | -0,0 |
E-SUV | 0,4% | 0,6% | -0,1 | 0,4% | 0,4% | +0,0 |
(E TOTAL) | (0,5%) | (0,6%) | (-0,1) | (0,5%) | (0,5%) | (-0,0) |
F-G | 0,1% | 0,1% | -0,1 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
F-G-SUV | 0,2% | 0,3% | -0,1 | 0,2% | 0,3% | -0,1 |
(F-G TOTAL) | (0,3%) | (0,4%) | (-0,2) | (0,4%) | (0,4%) | (-0,1) |
SPORTS | 0,2% | 0,2% | +0,0 | 0,1% | 0,2% | -0,0 |
MPV | 0,0% | 0,0% | -0,0 | 0,0% | 0,0% | -0,0 |
MPV-M/COMBI | 1,8% | 2,1% | -0,2 | 1,4% | 1,3% | +0,0 |
(SUV TOTAL) | (58,1%) | (58,1%) | (-0,1) | (61,9%) | (57,3%) | (+4,7) |
Σταθερά ανοδική είναι και η πορεία των υβριδικών μοντέλων. Τα οποία επιλέγει το 48,5% των νέων αγοραστών. Τα…παραδοσιακά βενζινοκίνητα έχουν μειωθεί στο 34,4%. Μόλις το 3,7% αποτελούν τα νέα πετρελαιοκίνητα.
Τα Plug in υβριδικά επιλέγει το 6%, ενώ τα αμιγώς ηλεκτρικά, το πρώτο τετράμηνο του 2025 αποτελούν το 5,5%. Μακριά δηλαδή από τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπου τα επαναφορτιζόμενα ξεπερνούν το 15%.
Απρίλιος 2025 | Απρίλιος 2024 | Διαφορά | Ιανουάριος Απρίλιος 2025 | Ιανουάριος Απρίλιος 2024 | Διαφορά | |
Βενζίνη | 35,2% | 45,1% | -9,9 | 34,4% | 41,7% | -7,3 |
Πετρέλαιο | 3,7% | 9,3% | -5,7 | 3,7% | 10,3% | -6,6 |
Υβριδικά (HEV) | 47,9% | 33,6% | +14,3 | 48,5% | 36,3% | +12,1 |
Plug in Υβριδικά (PHEV) | 5,6% | 5,8% | -0,2 | 6,0% | 5,6% | +0,4 |
Αμιγώς Ηλεκτρικά (BEV) | 4,3% | 4,5% | -0,2 | 5,5% | 4,4% | +1,2 |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,0% | 0,0% | -0,0 | 0,0% | 0,1% | -0,1 |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 3,3% | 1,6% | +1,7 | 1,9% | 1,7% | +0,3 |
Για τις μάρκες που επιλέγουν οι Έλληνες, εδώ και πολλά χρόνια το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στις εταιρείες που ακολουθούν την πάντα πρώτη ΤΟΥΟΤΑ. Η οποία έχει ταξινομήσει 7.305 καινούργια επιβατικά οχήματα το πρώτο τετράμηνο του 2025. Ακολουθεί η PEUGEOT με 4.637, η HYUNDAI με 3.269, η OPEL με 3.154, η SUZUKI με 2.775, η CITROEN/DS με 2.584 και η πρώτη premium μάρκα, η BMW με 2.395 ταξινομήσεις.
Δείτε εδώ τις ταξινομήσεις όλων των εταιρειών από την αρχή του έτους μέχρι και τον Απρίλιο του 2025.