Αυτό είναι το σχέδιο νόμου για το χαράτσι 4.000 ευρώ στα εισαγόμενα Euro 4

Κοινοποίησε το άρθρο

Όπως είχαμε γράψει και στις αρχές του μήνα, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, είχε στόχο να επιβάλει ένα περιβαλλοντικό τέλος στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα Euro 4, δηλαδή στα αυτοκίνητα που είναι δεκαετίας-δωδεκαετίας και πάνω της κλίμακας των 4.000 ευρώ.

Ο κ. Χατζηδάκης επίσης είχε τότε προαναγγείλει παράλληλα την απαγόρευση εισαγωγής των πολύ παλαιών – και πολύ ρυπογόνων – μεταχειρισμένων οχημάτων.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Αποκαλύφθηκε το SKODA Elroq: Πότε θα κυκλοφορήσει στην Ελλάδα – Τιμές

Ένα SKODA Elroq, έκανε την πρώτη του εμφάνιση στην Ελλάδα, πέντε μήνες πριν το επίσημο λανσάρισμά του.     Η SKODA, ακολουθώντας τον ηλεκτρικό μονόδρομο που ωθείται...

«Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025» για την Ελλάδα: Οι διεκδικητές του τίτλου

Στην τελική φάση για τη διεκδίκηση του τίτλου «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025» για την Ελλάδα πέρασαν 11 νέα μοντέλα.     Η αντίστροφη μέτρηση για την ανάδειξη...

LIVE TV: Δείτε το shakedown του Ράλι Ιαπωνίας

Δείτε το shakedown του Ράλι Ιαπωνίας, τον τελευταίο αγώνα του WRC, όπου θα κριθεί και ο πρωταθλητής.   Στην Ιαπωνία, στο «σπίτι» της TOYOTA, πέφτει η...

Άρθρο 47 – Επιβολή περιβαλλοντικού τέλους σε παλαιά, ρυπογόνα μεταχειρισμένα οχήματα

1. Για τα επιβατικά αυτοκίνητα της παρ. 1 του άρθρου 121 του ν. 2960/2001 (Α΄ 265),
α) επιβάλλεται, επιπλέον του τέλους ταξινόμησης, έκτακτο περιβαλλοντικό τέλος ύψους τεσσάρων χιλιάδων ευρώ (4.000), εφόσον πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 4, όπως αυτές ορίζονται στην οδηγία 98/69/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Οκτωβρίου 1998 σχετικά με τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν κατά της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τις εκπομπές των οχημάτων με κινητήρα ή μεταγενέστερες τροποποιητικές αυτής, ή
β) απαγορεύεται η εισαγωγή, εφόσον πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 3, 2 και 1, όπως αυτές ορίζονται στις οδηγίες 94/12/ΕΚ, 91/441/ΕΟΚ, 89/458/ΕΚ και 88/76/ΕΚ ή μεταγενέστερες τροποποιητικές αυτών, ή εφόσον δεν πληρούν προδιαγραφές ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων (Euro) συμβατικής τεχνολογίας και δεν αποδεικνύονται για αυτά οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

2. Για τα φορτηγά αυτοκίνητα των περ. β’, γ’, ε΄ της παρ. 1 του άρθρου 123 του ν. 2960/2001 και τις μεταχειρισμένες βάσεις αυτών,
α) επιβάλλεται επιπλέον του τέλους ταξινόμησης έκτακτο περιβαλλοντικό τέλος, ύψους τεσσάρων χιλιάδων ευρώ (4.000), εφόσον πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 4, όπως αυτές ορίζονται στην οδηγία 98/69/ΕΚ ή μεταγενέστερες τροποποιητικές αυτής,
β) απαγορεύεται η εισαγωγή, εφόσον πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 3, 2 και 1, όπως αυτές ορίζονται στις οδηγίες 94/12/ΕΚ, 91/441/ΕΟΚ, 89/458/ΕΚ και 88/76/ΕΚ ή μεταγενέστερες τροποποιητικές αυτών, ή εφόσον δεν πληρούν προδιαγραφές ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων (Euro) συμβατικής τεχνολογίας και δεν αποδεικνύονται για αυτά οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

3. Το περιβαλλοντικό τέλος καταβάλλεται άπαξ και υπό την προϋπόθεση ότι υφίσταται υποχρέωση ταξινόμησης. Ως προς τον χρόνο γένεσης της υποχρέωσης καταβολής του περιβαλλοντικού τέλους, καθώς και τον χρόνο που αυτό καθίσταται απαιτητό για τα οχήματα των παρ. 1 και 2, ισχύουν αναλογικά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 128 του ν. 2960/2001 για το τέλος ταξινόμησης. Τα έσοδα από το περιβαλλοντικό τέλος αποτελούν δημόσιο έσοδο, το οποίο εισπράττεται από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων και στη συνέχεια πιστώνεται υπέρ του Λογαριασμού Ειδικού Σκοπού στην Τράπεζα της Ελλάδος για τη χρηματοδότηση έργων και δράσεων για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης του άρθρου 1 της υπ’ αρ. ΥΠΕΝ/ΔΠΔΑ/33377/732/3.4.2020 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας (B’ 1451), σύμφωνα με τη διαδικασία της παρ. 2 του άρθρου 2 της ανωτέρω απόφασης.

4. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Υποδομών και Μεταφορών καθορίζονται ο τρόπος και η διαδικασία καταβολής, είσπραξης και απόδοσης του περιβαλλοντικού τέλους της παρ. 1, οι δράσεις ανταποδοτικού χαρακτήρα που χρηματοδοτούνται από τα περιβαλλοντικά τέλη, οι φορείς διαχείρισης και ο τρόπος διάθεσης των εσόδων από αυτά, οι υποχρεώσεις των φορέων της αγοράς και των καταναλωτών για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου, οι έλεγχοι και οι επιβαλλόμενες κυρώσεις για την παράβαση των μέτρων, ρυθμίζεται κάθε άλλο θέμα για την εφαρμογή του παρόντος, όπως ο τρόπος παρακολούθησης και αξιολόγησης της εφαρμογής των μέτρων, και καθορίζεται η λήξη ισχύος της υποχρέωσης καταβολής του ανωτέρω περιβαλλοντικού τέλους, σε συνάρτηση με τα αποτελέσματά τους στο περιβαλλοντικό ισοζύγιο και με τα επιστημονικά δεδομένα αναφορικά με τη διασπορά του COVID – 19.