Αυτοκίνητα που κινούνται με…ζαχαρόχορτο

Κοινοποίησε το άρθρο

Η NISSAN έχει αναπτύξει και δοκιμάζει ένα σταθερό σύστημα βιοαιθανόλης, ικανό για να παράγει ενέργεια με υψηλό βαθμό απόδοσης

 

Volvo Ex30

 

Τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα σταδιακά χάνουν το ενδιαφέρον τους, τα βενζινοκίνητα παραμένουν πρώτα σε πωλήσεις, αλλά σε συνδυασμό με υβριδικά συστήματα, ενώ τα ηλεκτρικά αυξάνονται συνεχώς. Αν και η αυτοκινητοβιομηχανία κατευθύνει στους αγοραστές στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα, είναι κοινό «μυστικό» ότι…ψάχνεται για τη μεθεπόμενη ημέρα. Τα αυτοκίνητα της οποίας δεν είναι σίγουρο ότι θα μπαίνουν στην…πρίζα.

Αρκετοί υποστηρίζουν ότι το υδρογόνο θα επικρατήσει στο μέλλον. Αλλά οι αναζητήσεις και οι πειραματισμοί σε εναλλακτικά καύσιμα, έχουν αρχίσει αρκετά χρόνια πριν και συνεχίζονται.

Ήταν το 2016 όταν η NISSAN έγινε η πρώτη εταιρεία αυτοκινήτων στον κόσμο που δημιούργησε ένα σύστημα πρόωσης οχημάτων με ενέργεια από κυψέλη καυσίμου στερεού οξειδίου (SOFC) που τροφοδοτείται από βιοαιθανόλη.

Τώρα, η ιαπωνική μάρκα εφαρμόζει την ανάπτυξη SOFC, σε σταθερά συστήματα παραγωγής ενέργειας. Τα SOFC μπορούν εύκολα να συνδυαστούν με αναμορφωτές που λειτουργούν σε υψηλές θερμοκρασίες και μπορούν να παράγουν ηλεκτρική ενέργεια. Χρησιμοποιώντας υδρογόνο που λαμβάνεται από την αναμόρφωση διαφόρων τύπων καυσίμων που αντιδρούν με το οξυγόνο. Συμπεριλαμβανομένης της αιθανόλης, του φυσικού αερίου και του υγροποιημένου αερίου πετρελαίου (LPG).

Οι λειτουργίες σε υψηλές θερμοκρασίες προάγουν την υψηλή καταλυτική δραστηριότητα, επιτρέποντας στο SOFC να επιτύχει απόδοση παραγωγής υψηλής ισχύος 70%, σε σύγκριση με 60% για τις κυψέλες καυσίμου πολυμερών ηλεκτρολυτών (PEFCs).

Στο μέλλον, η ανάπτυξη μιας κυψέλης που υποστηρίζεται από μέταλλο, η οποία αποτελεί συστατικό της στοίβας SOFC, θα συμβάλει στην ενίσχυση της αντοχής της κυψέλης. Ως αποτέλεσμα, οι χρόνοι εκκίνησης και τερματισμού λειτουργίας μπορούν να συντομευθούν και οι λειτουργίες που ακολουθούν μπορούν να ανταποκριθούν σε ξαφνικές διακυμάνσεις στη ζήτηση ενέργειας.

Αυτό θα επιτρέψει την αποτελεσματική λειτουργία του συστήματος SOFC στο μέλλον, όταν αναμένεται ότι το σύστημα θα χρησιμοποιηθεί σε συνδυασμό με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Το σταθερό σύστημα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας θα τροφοδοτείται από βιοαιθανόλη που παράγεται από σόργο, γνωστό και ως ζαχαρόχορτο, η οποία έχει αναπτυχθεί από κοινού με την Binex Inc., με καύσιμο από τη Binex. Αυτό το στοιχείο θα ξεκινήσει από το 2025.

Αν και η βιοαιθανόλη ζαχαρόχορτου εκπέμπει CO2 κατά την παραγωγή ενέργειας με SOFC, αυτό το CO2 απορροφάται από την ατμόσφαιρα κατά τη διαδικασία ανάπτυξης, συμβάλλοντας στην πραγματοποίηση ενός κύκλου ουδέτερου άνθρακα όπου οι αυξήσεις CO2 μειώνονται ουσιαστικά στο μηδέν.

Οι δοκιμές έχουν ήδη ξεκινήσει στο εργοστάσιο Tochigi της NISSAN στην Ιαπωνία, με στόχο τη βελτίωση της ικανότητας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, ώστε το σύστημα να φτάσει σε πλήρη κλίμακα μέχρι το 2030.

Η NISSAN πάντως έχει δεσμευτεί να επιτύχει ουδετερότητα εκπομπών άνθρακα σε όλες τις λειτουργίες και τον κύκλο ζωής των προϊόντων της εταιρείας έως το 2050. Για να επιτευχθεί ουδετερότητα άνθρακα στις μονάδες παραγωγής, όλη η ηλεκτρική ενέργεια που χρησιμοποιείται θα παράγεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ή με κυψέλες καυσίμου που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα.

Τι είναι το ζαχαρόχορτο

Το ζαχαρόχορτο είναι ένα ετήσιο ποώδες φυτό της οικογένειας των χόρτων, που αναπτύσσεται γρήγορα και μπορεί να συγκομιστεί σε περίπου 3 μήνες. Επιτρέποντας έτσι πολλαπλές συγκομιδές κάθε χρόνο όταν καλλιεργείται σε κατάλληλες συνθήκες.

Λόγω της προσαρμοστικότητάς του σε ψυχρές και ξηρές περιοχές, μπορεί να καλλιεργηθεί σε ένα ευρύ φάσμα περιοχών και διαφορετικών εδαφών. Το στέλεχος χρησιμοποιείται ως πρώτη ύλη για την αιθανόλη και ο κόκκος χρησιμοποιείται για τρόφιμα, δηλαδή δεν υπάρχει ανταγωνισμός με την παραγωγή τροφίμων. Τα απόβλητα στελέχους μετά την έκθλιψη μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν στην παραγωγή ενέργειας από βιομάζα.

 

Αυτοκίνητα από…ελαιόδεντρα (video)

 

 

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Χριστουγεννιάτικα «δώρα» αξίας εκατομμυρίων (video)

0
Δείτε Χριστουγεννιάτικα videos με σπάνια, συλλεκτικά αυτοκίνητα τα οποία χρησιμοποιούνται για τις ανάγκες των εορταστικών ημερών.     Η Girardo & Co είναι μια εταιρεία, με εγκαταστάσεις...

Χριστουγεννιάτικη παρέλαση των τρακτέρ (video)

0
Την ώρα που στην Ελλάδα τα τρακτέρ κάνουν Χριστούγεννα στους δρόμους, σε άλλες χώρες παρελαύνουν στολισμένα, τονίζοντας το εορταστικό κλίμα των ημερών.   Tα πολυάριθμα τρακτέρ...

Κινούμαι Ηλεκτρικά: Μέχρι πότε θα ισχύει το πρόγραμμα επιδότησης

0
Παράταση μέχρι το τέλος Μαρτίου του 2026 πήρε ο τρίτος κύκλος του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», το οποίο γίνεται προσπάθεια να συνεχιστεί και αργότερα.     Επεκτείνεται για...

GEELY EX5: Το νέο ηλεκτρικό SUV με αυτονομία έως 430 χλμ. και τιμή από...

0
To GEELY EX5 είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα ηλεκτρικά SUV που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά, προσφέροντας πολλά περισσότερα από όσα φαντάζεσαι, με τιμή...

Το «προεδρικό» DS N°8 στην Ελλάδα: Οι τιμές του

0
Το DS N°8 μας δείχνει το μέλλον της γαλλικής μάρκας, προσφέροντας φινέτσα, πολυτέλεια, πανίσχυρους ηλεκτροκινητήρες και εξοπλισμό υψηλού επιπέδου.   Η DS Automobiles γιορτάζει τα 70...

Chris Rea: Η σχέση του με τα αυτοκίνητα και τα τραγούδια του

0
Ο Chris Rea πέθανε παραμονές Χριστουγέννων, τις ημέρες που παντού ακούγεται το Driving Home for Christmas, αλλά δεν ήταν το μοναδικό του, σχετικό με...

Η NISSAN ετοιμάζει νέα μοντέλα NISMO

0
H NISSAN θέλοντας να δώσει έμφαση στην οδηγική απόλαυση, προσθέτει νέα μοντέλα NISMO στην γκάμα της, στα οποία θα εφαρμόζεται η τεχνογνωσία από το...

Αυτό είναι το μεγαλύτερο Κέντρο Δοκιμών Οχημάτων στον κόσμο (video)

0
Το Geely Safety Centre καταρρίπτει πέντε Παγκόσμια Ρεκόρ Guinness σε μέγεθος, εύρος και τεχνολογικές δυνατότητες, αποτελώντας πλέον το μεγαλύτερο και πιο ολοκληρωμένο Κέντρο Δοκιμών...